• Äldre 7 Mar 15:10
    600857 visningar
    11405 svar
    11405
    600857

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 29 Mar 09:45

    Haha, jag som inte alls tyckte att den gula var speciellt ljus eller citrongul. 


    Jaja, ni förstår ju hur färgblind jag måste vara....
    ♥ Simon ♥
  • tinni7­8
    Äldre 29 Mar 10:06
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-03-28 22:33:34 följande:
    Surar lite idag. Nu har jag väntat över TRE veckor på två mönster jag beställt och betalat hos Svenska Mönster. Betalade samma dag som beställningen lades. Och mailat två gånger för att fråga om mönstren är restade. Men jag har inte hört någonting eller sett till mönstren. Har bara handlat mönster på mässa tidigare, aldrig över nätet och skall det vara så här lär jag inte göra om det heller. Grrrrr
    Vad surt det är att det ska ta så lång tid särskilt när man redan har betalt.

    Nu har även jag startat en syblogg http://tinnisyr.blogspot.com
  • Äldre 29 Mar 13:06

    Hej Hej! Längesen jag läste här, har haft galet mycket i skolan så att sy har hamnat långt ner på listan... Så jag är fortfarande en galen nybörjare. Har fått en förfrågan av en vän att sy byxor till hennes som som har blöja och är 6 år. Inga byxor har ju passform för blöjor i den åldern. Är det någon som har tips om vart jag ska lägga till tyg för att det ska räcka runt blöjan ordentligt eller finns det "blöjbyxmönster" att köpa i så stora storlekar?
    Tack!

  • Äldre 29 Mar 13:11

    just ja, min tanke är...
    midjemåttet är 63 cm, att lägga lite mer än hälften av det på bakdelen och mindre på framdelen och sen göra lite högre i midjan bak.. funkar det tror ni eller finns det nån fin beskrivning nånstans, eller nån"regel"

  • Äldre 29 Mar 13:22
    SysterYsster skrev 2010-03-29 13:11:39 följande:
    just ja, min tanke är... midjemåttet är 63 cm, att lägga lite mer än hälften av det på bakdelen och mindre på framdelen och sen göra lite högre i midjan bak.. funkar det tror ni eller finns det nån fin beskrivning nånstans, eller nån"regel"
    Borde man inte göra grenkilen bak lite större så att inte sömmen bak "skär" in i rumpan?
  • Äldre 29 Mar 13:52

    ak74, testar just på mina prototyper, så ska det såkalrt vara :) tack!!

  • sarahl
    Äldre 29 Mar 14:21

    Är det någon som beställt sina namnband från etsy. jag är så kass på engelska och förstår inte hur man gör. Vill ha i stil med KAJA:s, lite mindre och texten på andra hållet emot de som jag har beställt från mina namnband.

  • Äldre 29 Mar 14:32
    sarahl skrev 2010-03-29 14:21:23 följande:
    Är det någon som beställt sina namnband från etsy. jag är så kass på engelska och förstår inte hur man gör. Vill ha i stil med KAJA:s, lite mindre och texten på andra hållet emot de som jag har beställt från mina namnband.
    Kajas band kommer från mina namnband
  • sarahl
    Äldre 29 Mar 14:38
    ak74 skrev 2010-03-29 14:32:42 följande:
    Kajas band kommer från mina namnband
    Men var det inte hon som beställt från etsy? förvirrad är jag nu, men kan man typ göra sådan liknanade på etsy?
  • Kaja
    Äldre 29 Mar 16:18
    sarahl skrev 2010-03-29 14:38:27 följande:
    Men var det inte hon som beställt från etsy? förvirrad är jag nu, men kan man typ göra sådan liknanade på etsy?
    Jag beställde mina från MinaNamnband. Då kostade de 1500 för 500 stycken inklusive frakt. 300 kostade typ 1300... Men, jag hänger rätt så mycket på Etsy.

    Nu tror jag att MinaNamnband har höjt priset rätt så häftigt, så nästa gång blir det inte därifrån. Håller på att spana på en tjej som köpte från Singapore/Thailand. Fast, hon beställde 5000 stycken, men betalade typ 500 kronor för alla...
    Sew much fabric - sew little time!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd