• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • ak74
    Kaja skrev 2010-03-31 17:23:44 följande:
    Fast... en gång så blev det fel. Väldigt fel. Tanten (typ 97 bast...) kom ihåg att det var ett dubbelnamn och två vackra namn.... Hmmmm..... Tänka...... Fundera..... Svea-Märta!!!   Då. Svarade. Inte. Jag....
    Men det var ju 2 riktigt vackra namn och säkert jättepopulära i början av 1900-talet
    Ulla-Karin har man ju ofta fått heta...
  • Fiffa5
    Jalapeno skrev 2010-03-31 17:28:27 följande:
    såg ni att bara 14 pers klickat att de vill se de boken i nytryck? Jag har hållit ögonen uppe länge men hittar den inte. Hennes andra bok om mjuka dockor är redan nytryckt så det borde inte vara en omöjlighet. 
    Den funktionen hade jag helt missat. Nu har jag klickat i, jag vill ju gärna få tag i den boken!  
    Kan inte ALLA här gå in och klicka??
  • Tjej 83
    Fiffa5 skrev 2010-03-31 17:32:45 följande:
    14?
    tyckte den va på 37. eller såg jag fel?
    jag röstade iaf, snäll jag är :)
  • klara07
    linweg skrev 2010-03-31 17:24:36 följande:
    Jag hittade den finska hunden efter lite mer letande. :) villakiana.blogspot.com/2010/02/ressukka.html Nu ska jag bara försöka hitta ett mönster. Några tips? Eller är det att hänga på biblioteket och kolla de böcker som lämnas tillbaka? :)
    Vilken söt!
  • LumLumLum

    Jösses vad ni babblat här idag, bara för att jag äntligen tog mig iväg till jobbet idag efter två veckors magsjuka här hemma.

    För att återknyta till dagens stora samtalsämne här i tråden, jag gillade också Brisling. Det påminner om mitt eget Vindling.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd