• Äldre 7 Mar 15:10
    600585 visningar
    11405 svar
    11405
    600585

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 1 Apr 16:49
    Knastroll82 skrev 2010-04-01 16:22:55 följande:
    Det ska bara strykas på, men kolla så du får rätt sida uppåt så du inte styker fast det på strykjärnet...
    Tack!
  • GOBLIg­obli
    Äldre 1 Apr 16:52
    lilla sol skrev 2010-04-01 15:50:25 följande:
    Går det att få tag på stretch-tvillingnålar som är "bredare än" 4mm någonstans till OK pris? Hur breda går att få tag på? (Allas vår Bibbi har 2,5 respektive 4,0...)
    Jag har inte sett bredare än 4mm faktiskt.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • klara0­7
    Äldre 1 Apr 17:18

    Oj oj satt här och hade allmänt tråkigt så dimper det ner ett mejl från "älsklingsfrö" om att jag är en av vinnarna i hennes tävling, jag som aldrig brukar vinna något.

  • Äldre 1 Apr 17:46
    klara07 skrev 2010-04-01 17:18:48 följande:
    Oj oj satt här och hade allmänt tråkigt så dimper det ner ett mejl från "älsklingsfrö" om att jag är en av vinnarna i hennes tävling, jag som aldrig brukar vinna något.
    Grattis!! Vad roligt!!!
  • Mari78 m pojktr­iss
    Äldre 1 Apr 18:40

    Jisses vad det skrivits här inne de två senaste dagarna. Inte hunnit med i svängarna alls . Äntligen, två veckor efter preliminärt leveransdatum, har mina nya fina namnlappar från Mina namnband kommit. Det kommer bli så tjusigt och nu borde jag klara mig ett bra tag framöver, med 500 lappar hemma *skratt*. Ni får se ett på nästa färdiga plagg som dyker upp i bloggen.

  • Tjej 83
    Äldre 1 Apr 18:48

    barnen åkte just med mormor hem, o sambon jobbar sent.
    så jag är helt själv.
    jättehemskt! mina barn är alltid med mig.. så nu känns de lite jobbigt...
    ingen lust till nåt!
    tittat lite åt symaskinen men inte orkat gå dit.
    sen gick tvättmaskinen sönder med innan  jäkla skit!!!!!!!!!!

    ni får alla sy o blogga så ja har nåt o göra

  • Äldre 1 Apr 20:25
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-04-01 18:40:33 följande:
    Jisses vad det skrivits här inne de två senaste dagarna. Inte hunnit med i svängarna alls . Äntligen, två veckor efter preliminärt leveransdatum, har mina nya fina namnlappar från Mina namnband kommit. Det kommer bli så tjusigt och nu borde jag klara mig ett bra tag framöver, med 500 lappar hemma *skratt*. Ni får se ett på nästa färdiga plagg som dyker upp i bloggen.
    Men åååh, varför var dom så sena med leveransen? Hoppas det inte är nåt strul med produktionen, för då lär ju mina dröja också...
    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • Kaja
    Äldre 1 Apr 22:30

    Sonen fick kräksjuka i 1 1/2 timme i tisdags kväll. Men, tack vare karantänen så har vi fått vara hemma i två dagar. Inte så tokigt. Jag har möblerat om lite. Storstädat toaletten och torkat golven. Och sytt klart tre tunikor och nästan klar med två tröjor som ska bli födelsedagspresenter och leveras på måndag.

    Jag tror att "han där uppe" kom på VAB för att kvinnor med karriär, sybusiness och småbarn ska få sina liv att gå ihop. Jag skulle ALDRIG få ihop min tillvaro om barnen var friska hela tiden!


    Sew much fabric - sew little time!
  • Äldre 1 Apr 22:42

    det är fasen mest under VAB-dagar jag syr. Det är då barnen är lugna men 2 dagar hittills under året kanske är för lite

    På onsdag blir min första lediga onsdag av en lång rad och de har redan börjat gnälla på jobbet. sådär i förväg. Morr.

  • Äldre 2 Apr 07:41

    Vad använder ni till knytband i tex solhattar? Funkar det med ett vanligt bomullsband, 1 cm brett?? Eller finns det ngt bättre?


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd