• Äldre 7 Mar 15:10
    598659 visningar
    11405 svar
    11405
    598659

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • sarahl
    Äldre 3 Apr 11:13

    jag tog den med tången och 400 knappar. det gick på typ 250:-, vet inte vad jag skall ha så mycket knappar till egentligen men setet med 200 knappar var bara typ 30 spänn billigare så det kvittar ju!

  • Äldre 3 Apr 11:23

    Jag fick äntligen tag på en Prymtång igår, nu som först hade mitt Citygross börjat med sybehör.


    Jag har en syblogg
  • Äldre 3 Apr 19:47

    Ja ska till o köpa en ny symaskin en som man kan sy "vanligt" med men funderar på att köpa en som kan brodera o quilta med oxå.Har kollat på en Janome MC200e eller en Janome MC350E,har redan en Janome 744D overlock.
    har även en Husqvarna som är en "vanlig" maskin men tänker sälja den.
    Är det någon som har erfarenhet av något sånt här kanske någon annan maskin som skulle va något?

  • Tjej 83
    Äldre 3 Apr 20:22

    omklädd mastol.  lätt o göra ju o lite roligt man känner sig så duktig efteråt :)
    kanske inte sagt min blogg inte så mycke sytt gentligen men  lite så där hemmafix.blogspot.com/

    nu fick jag köpt tyg med! o tvättmaskinen är lagad så imorn ska de tvättas tyg, sen ska ja prova på o sy klänningen.

    de ska ju va prickigt tema på festen, men så slog de mig att göra de lite roligare o va Familjen Flinta + vänner.
    Fred Wilma Barney o hans tjej? heter hon??
    men då är de bara Fred som har fläckig klädsel, kan göra den prickig :) o så man vi andra bara hänga på honom,  visst hade de vart roligt o nåt som ingen hade väntat sig haha
    tänk o komma in där i de kläderna o barfota o sjunga Flintstoone sången hahah

    eller ska man va prickig??

  • melizz­a
    Äldre 3 Apr 22:27

    är det nån som har sett eller vet var jag kan hitta nåt mönster för att kunna sy en byxdress som denna??

    http://www.tradera.com/Jattesot-byxdress--auktion_302778_110327415

    eller liknande iaf.....

    det kanske är enkelt att ska en själv om man utgår ifrån nåt byxmönster och linne kanske.....inte vet jag men tips skulle uppskattas

    vill sy till alla min tjejer så storleken bör vara från 110 - 170 eller vuxenstrl


    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • Äldre 3 Apr 22:46
    melizza skrev 2010-04-03 22:27:26 följande:
    är det nån som har sett eller vet var jag kan hitta nåt mönster för att kunna sy en byxdress som denna?? www.tradera.com/Jattesot-byxdress--auktion_30... eller liknande iaf..... det kanske är enkelt att ska en själv om man utgår ifrån nåt byxmönster och linne kanske.....inte vet jag men tips skulle uppskattas vill sy till alla min tjejer så storleken bör vara från 110 - 170 eller vuxenstrl
    stoo och stil har ett sånt mönster
  • melizz­a
    Äldre 3 Apr 22:50
    Jalapeno skrev 2010-04-03 22:46:59 följande:
    stoo och stil har ett sånt mönster
    vart hittar jag det???
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • Äldre 3 Apr 23:14

    stoff och stil, förstås. sorry

  • Äldre 4 Apr 07:54
    melizza skrev 2010-04-03 22:27:26 följande:
    är det nån som har sett eller vet var jag kan hitta nåt mönster för att kunna sy en byxdress som denna?? www.tradera.com/Jattesot-byxdress--auktion_30... eller liknande iaf..... det kanske är enkelt att ska en själv om man utgår ifrån nåt byxmönster och linne kanske.....inte vet jag men tips skulle uppskattas vill sy till alla min tjejer så storleken bör vara från 110 - 170 eller vuxenstrl
    Utan att kollat upp storleken är jag ganska säker på att jag sett att det finns ett sådant mönster i något nummer av Allt om Handarbete.
    Jag kan kika lite senare och se om minnet sviker mig eller ej
  • Äldre 4 Apr 08:39

    Föresten, vem var det som skulle klä om en vagga med brodyrtyg och behövde hjälp att räkna ut hur mycket som skulle gå åt?


    Jag sitter med en AoH från 1989 (har fått en hel hög gamla klassaiker ) och där finns det beskrivet hur man går tillväga.
    Kan scanna av om det fortfarande är intressant?
    Melizza: I senaste AoH finns det en byxdress, dock ej med smocksöm utan med knappslå fram. Storlek 10-16 år.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd