• Äldre 7 Mar 15:10
    600711 visningar
    11405 svar
    11405
    600711

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 6 Apr 15:24
    ak74 skrev 2010-04-06 12:28:01 följande:
    Har Meedom en bok för 8-11 år?? Den skulle ju jag ha i så fall!!
    Här finns den boken på adlibris:

    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8799141442&r=1
    Kika gärna in i min blogg
  • Äldre 6 Apr 17:29
    Titinea skrev 2010-04-06 15:24:18 följande:
    Här finns den boken på adlibris: www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8799141...
    Åh tack! Den hade jag totalt missat. Nu är den dock beställd. Jag har saknat mönster i större storlekar. Mina barn är ju 4, 8 och 12 år...
  • Äldre 6 Apr 17:47
    Zabw skrev 2010-04-06 13:58:37 följande:
    Måste bara höra med er alla som syr. Jag antar att många av er betsäller tyger bland annat från www.mjukatyger.se . Jag har beställt tyger därifrån tre gånger varav de första två gångerna gick bra. Nu skulle jag beställa en tredje gång. Det gjorde jag 19 februari. 23 februari kom betalningen in. 1 mars står det att tygerna är skickade. Då det aldrig kom några tyger mailade jag till mjukatyger och det visade sig att schenker slarvat bort adresslappen och att paketet till slut kommit tillbaka till mjukatyger men att dom inte kunde lokalisera vem dessa hörde till. När jag hörde av mig skulle hon skicka tygerna igen sa hon, vilket var den 16 mars. Det kom inga tyger denna gång heller så jag mailade men hon hävdar att hon skickat dem men skulle kolla upp saken. Det har fortfarande inte kommit några tyger och nu när jag mailar till mjukatyger får jag inget svar längre, har försökt att maila flera dagar (hon skulle vara i butiken nu sa hon, inte vara iväg på något) Vad gör man??? Nu har jag skrivit att jag antingen vill ha kompensation för detta och tygerna snarast eller så vill jag ha pengarna tillbaka. Det är strax under 2000 kr som jag förskottsbetalat och jag har inte råd att lägga ut dom pengarna och sen inte få något. Jag syr på beställning och detta gör ju att jag får missnöjda kunder samt att jag inte kan sy det jag tänkt! =( Har nån annan varit med om samma sak och som sagt vad gör jag?? Jag får inte ens något svar när jag mailar längre... =(
    Vad tråkigt att det krånglat så för dig! Konstigt att de inte svara på dina mail nu ens...!
    Jag har bara beställt en eller två ggr därifrån men då funkade allt bra! 
  • TeDric­karen
    Äldre 6 Apr 18:04

    När jag sytt dregglisar tycker jag att overlock sömen dra upp sig lite....tips? eller jag använder kanske fel söm?


    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • Tjej 83
    Äldre 6 Apr 18:53

    ang mjukatyger så har hon väl mycket o göra nu med mässorna, nya tyger som ska in i butiken,
    o nya som ska komma nu med.
    sen ska det skickas till mängder av folk som väntar.
    så kanske hon väljer att inte kolla mailen just nu, hon kanske misstänker att ddet finns en del mail där hehe..  ang fordonen?..
    ja hade nog gjort samma sak..

    men hoppas ditt tyg duker upp snart!!  (o mina fordon )

  • Äldre 6 Apr 18:59
    Zabw skrev 2010-04-06 13:58:37 följande:
    Måste bara höra med er alla som syr.Jag antar att många av er betsäller tyger bland annat från www.mjukatyger.se .Jag har beställt tyger därifrån tre gånger varav de första två gångerna gick bra.Nu skulle jag beställa en tredje gång. Det gjorde jag 19 februari. 23 februari kom betalningen in. 1 mars står det att tygerna är skickade.Då det aldrig kom några tyger mailade jag till mjukatyger och det visade sig att schenker slarvat bort adresslappen och att paketet till slut kommit tillbaka till mjukatyger men att dom inte kunde lokalisera vem dessa hörde till.När jag hörde av mig skulle hon skicka tygerna igen sa hon, vilket var den 16 mars.Det kom inga tyger denna gång heller så jag mailade men hon hävdar att hon skickat dem men skulle kolla upp saken.Det har fortfarande inte kommit några tyger och nu när jag mailar till mjukatyger får jag inget svar längre, har försökt att maila flera dagar (hon skulle vara i butiken nu sa hon, inte vara iväg på något)Vad gör man??? Nu har jag skrivit att jag antingen vill ha kompensation för detta och tygerna snarast eller så vill jag ha pengarna tillbaka.Det är strax under 2000 kr som jag förskottsbetalat och jag har inte råd att lägga ut dom pengarna och sen inte få något.Jag syr på beställning och detta gör ju att jag får missnöjda kunder samt att jag inte kan sy det jag tänkt! =(Har nån annan varit med om samma sak och som sagt vad gör jag?? Jag får inte ens något svar när jag mailar längre... =(
    Nä det funkar inte alltid, sist fick jag rådet att skriva här i tråden... då kom mitt tyg på två dagar!
  • sorbet
    Äldre 6 Apr 20:12
    sorbet skrev 2010-04-05 15:07:50 följande:
    Nålar till CoverPro?Jonome rekommenderar ju EL-nålar för att de är starkare och längre, inte minst för att minska risken för hoppstygn. Men sen har jag också hört att vissa tycker vatt dessa nålar gör håll i trikå-tyger och att man istället borde använda "vanliga" stretchnålar.Någon som har en åsikt eller erfarenhet att dela med sig av?/Lina
    Puffar för min fråga...
  • Mari78 m pojktr­iss
    Äldre 6 Apr 20:28
    sorbet skrev 2010-04-06 20:12:58 följande:
    Puffar för min fråga...
    Jag har mestadels använt Schmetz strechnålar 75 eller Organ Superstrech 75. Och så har jag provat EL nålarna också, tunnast möjliga, men tyvärr med den erfarenheten som du skriver om: att nålarna tuggar sönder tyget. Framför allt om tyget inte matas fram ordentligt. Så jag bytte tillbaka till mina strechnålar och tycker att det funkar helt ok och så är tanken att jag skall byta nål ofta. Antalet hoppstygn tyckte jag inte att jag såg ngn skillnad på.
  • Äldre 6 Apr 20:29
    Kantade en tunika i nederkant med CPn idag, men trots att jag drog ner diffen helt så drog det ihop sig. Inte mycket visserligen, men tillräckligt för att jag ska störa mig på det. HUR GÖR MAN?
    ♥ Simon ♥
  • Äldre 6 Apr 21:19

    en undran... Jag har tänkt sälja alla mina bomullstyger, förmodligen på tradera. Tror ni det är bäst att sälja styckvis eller färdiga paket ?


    Colin 07.12.21
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd