• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mimmi 71
    Skumboll skrev 2010-04-07 15:47:31 följande:
    Jahaddu, du menar sååååå.... Jag har använt mudd från sos, så det är väl därför då.  Nu har jag iaf lärt mig något, får bli vanlig fåll hädanefter. 
    Ja, där har du felet! Den mudden är ju toppen till exv byxlinning, halsringning och övriga muddar, men helt hopplös att kanta med nedtill på klänning om man inte vill ha ballongeffekt
  • Skumboll
    Mimmi 71 skrev 2010-04-07 15:54:46 följande:
    Ja, där har du felet! Den mudden är ju toppen till exv byxlinning, halsringning och övriga muddar, men helt hopplös att kanta med nedtill på klänning om man inte vill ha ballongeffekt
    Bah, det är ju sånt ni ska säga till mig före jag syr!
    Aja, det får väl gå för denna gång. Jag tror inte ägarinnan bryr sig nämnvärt... även om jag stör mig på det. 
    ♥ Simon ♥
  • Tjej 83
    Mimmi 71 skrev 2010-04-07 15:29:28 följande:
    Ja, det var väl en evighet sedan som jag pratade om min köksgardiner här i tråden Det enda positiva att jag motiverade andra att sy gardiner De ligger tillklippta nere i systugan, men det finns ju så himla mycket annat som är mer skoj att sy än gardiner Jag köpte rosaprickig vaxduk också, så jag får väl använda den i köket (hade dock tänkt att inreda lite mer marint med blått, vitt och rött. Den "ljusblå" får användas nere i sommarstugan där den passar bra till våra mörkgröna utedynor.
    hitta ett sååååå fint tyg i vår tygaffär,
    vet abra inte till vilket rum de ska vara så ja har inte köpt de än 
    de ska bli panellängder, men vart?
    vi ska nog byta rumm med barnen så de får större rum som de kan sova o leka i,
    nu har dottern eget men sonen sover hos oss..

    så ska vi ha de eller barnen? eller ska ja vänta tills kök+matsal är klart o ha de där? eller kanske i tvrummet sen när de med är klart?? haha ja de är jobbigt eller så köper ja de inte alls?!
    men de är så fint....
  • bakabakalitenkaka
    tinni78 skrev 2010-04-07 14:16:31 följande:
    Betalning är väll bara att göra som på Tradera, betala till konto och sedan skicka. Nackdelen är att du inte får ut maxpris för attraktiva tyger men samtidigt behöver du ju inte "skänka" bort något för att bara en vill ha ett tyg.
    78Misan skrev 2010-04-07 14:13:47 följande:
    inte knepigare än vad det är på tradera man mailar dig om vad man vill ha du mailar tebax summa inkl frakt och ett kontonr.
    Jag tycker det är svårt att veta vad som är ett vettigt pris. Men som ni säger, så behöver man inte sälja till underpriser heller, vilket ofta händer på Tradera.
    Nu återstår bara att fotografera alltihopa, ujuj
    Colin 07.12.21
  • Tjej 83
    bakabakalitenkaka skrev 2010-04-07 16:18:59 följande:
    Jag tycker det är svårt att veta vad som är ett vettigt pris. Men som ni säger, så behöver man inte sälja till underpriser heller, vilket ofta händer på Tradera. Nu återstår bara att fotografera alltihopa, ujuj
    fota o mäta,,  ha så skoj
    hoppas de går bra o du får bra priser
  • Mimmi 71
    Tjej 83 skrev 2010-04-07 16:08:27 följande:
    hitta ett sååååå fint tyg i vår tygaffär,vet abra inte till vilket rum de ska vara så ja har inte köpt de än  de ska bli panellängder, men vart?vi ska nog byta rumm med barnen så de får större rum som de kan sova o leka i,nu har dottern eget men sonen sover hos oss..så ska vi ha de eller barnen? eller ska ja vänta tills kök+matsal är klart o ha de där? eller kanske i tvrummet sen när de med är klart?? haha ja de är jobbigt eller så köper ja de inte alls?! men de är så fint....
    Eller också gör du som man brukar med tyger - handlar och lägger in på lager

    Nu skall jag snart åka hem från jobbet - SKÖNT!!!!!

    OT: är det någon som har tips på bra ljudbok? Min senaste (Kinesen av Henning Mankell) är slut och det är bra avkoppling att lyssna på ljudbok då jag tillbringar 9 tim/vecka i bilen till och från arbetet.

    Hej då för nu!
  • melizza

    var på göksäter idag och hanldade såååå fina korallfärgade tyger i velour och tunn college och sen köpte jag vit mudd till men vet inte riktigt vad jag ska sy
    jag blev bara så kär i dem färgerna....så vår/sommarfräscha


    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • yrväder
    Mimmi 71 skrev 2010-04-07 16:53:43 följande:
    Eller också gör du som man brukar med tyger - handlar och lägger in på lager Nu skall jag snart åka hem från jobbet - SKÖNT!!!!! OT: är det någon som har tips på bra ljudbok? Min senaste (Kinesen av Henning Mankell) är slut och det är bra avkoppling att lyssna på ljudbok då jag tillbringar 9 tim/vecka i bilen till och från arbetet. Hej då för nu!
    Har du lyssnat på Camilla Läckberg och Stieg Larsson?
  • Knastroll82

    Åh vad jag gruvar mig...
    Hittade ett underbart barnpåslakan, med små klövrar på i ljusblått/vitt. Omställd färgställning på baksidan.
    40:-
    Hade inga kontanter så kunde inte köpa det, men ååååååå vad jag vill ha det!
    Skulle bli galet söta blurar och klänningar.


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd