• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • plura
    Minxy skrev 2010-04-08 09:00:36 följande:
    Jajjamen, här är en äkta "sönnsvallsbo" Jo, jag har också märkt att dom är väldigt serviceminded på Panduro i Birsta - toppen! Ska först ringa filialen här i Kvisselby och om dom inte har hemma så ringer jag Panduro i Birsta.
    Hihi bor fem mil norr om dig.
    Gillar också Panduro i Birsta
  • plura

    Nu är jag overlockägare


    Fast jag fattar i ärlighetens namn inte hur den fungerar.
    Hoppas kunna sitta en stund ikväll och "klura" på det.
    Har också gjort en syhörna i sovrummet -lite synd att inte kunna sy på kvällarna då vi har barn som delar sovrum med oss.
    Men mycket bättre än köksbordet
    Får väl klippa på kvällarna och sy på mornarna.
  • MarJoDe
    plura skrev 2010-04-08 10:18:39 följande:
    Nu är jag overlockägare Fast jag fattar i ärlighetens namn inte hur den fungerar. Hoppas kunna sitta en stund ikväll och "klura" på det. Har också gjort en syhörna i sovrummet -lite synd att inte kunna sy på kvällarna då vi har barn som delar sovrum med oss. Men mycket bättre än köksbordet Får väl klippa på kvällarna och sy på mornarna.
    Grattis till nya maskinen!
    Jag har en syblogg
  • MarJoDe
    bakabakalitenkaka skrev 2010-04-08 10:51:28 följande:
    Nu har jag fotograferat och mätt nästan alla tyger, och nu ska skåpet tömmas. Dom ligger nu i "ni vet var"
    Jag har mailat dig.
    Jag har en syblogg
  • plura
    bakabakalitenkaka skrev 2010-04-08 10:51:28 följande:
    Nu har jag fotograferat och mätt nästan alla tyger, och nu ska skåpet tömmas. Dom ligger nu i "ni vet var"
    Jag med
    MarJoDe skrev 2010-04-08 10:50:42 följande:
    Grattis till nya maskinen!
    Tack
  • Tjej 83

    mer mail


    bakabakalitenkaka skrev 2010-04-08 10:51:28 följande:
    Nu har jag fotograferat och mätt nästan alla tyger, och nu ska skåpet tömmas. Dom ligger nu i "ni vet var"
  • Fiffa5
    bakabakalitenkaka skrev 2010-04-08 10:51:28 följande:
    Nu har jag fotograferat och mätt nästan alla tyger, och nu ska skåpet tömmas. Dom ligger nu i "ni vet var"
    Oj vad mycket fina tyger du hade! Synd att man missade det! 
  • Den Osynlige

    halloj hoppas ni mår bra.här har man knappt tid till att sitta vid datorn längre.i veckan köpte jag mig en huskystar c 10 husqvarna viking.
    sen har det hänt en del tragiska händelser i familjen så just nu ligger jag helt nere med all syende
    tyvärr saknade den bruksanvisning.finns det möjligen någon i tråden som har en likadan symaskin som kan tänka sig maila mig några sidor ur handboken?

    Lilja78 inboxa mig gärna ditt alias {#lang_emotions_smile}


    *En massa skratt och glädje är underbart!*
  • Soffi

    Hej alla duktiga syare!


    Är det nån mer än jag som brukar sy haklappar av vaxdukstyg? Har ni råkat ut för att det stinker lösningsmedel när ni tvättat haklappar i tvättmaskinen? Jag har sytt ett par stycken från billig vaxduk från SoS men frågan är om man vågar använda dem på sin lilla bebis när det luktar så mycket efter en tvätt. Mailade dem och de innehåller ftalater också... 
    Vad brukar ni använda för tyg till haklappar? Det är ju väldigt praktiskt om de går att tvätta i maskin, men detta tyg skulle enligt tvättråden inte köras i maskin såg jag efteråt. Har läst runt på nätet och de flesta pvc-vaxdukar verkar innehålla ftalater. Läskigt!
     Hur gör ni?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd