• Äldre 7 Mar 15:10
    599012 visningar
    11405 svar
    11405
    599012

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 9 Apr 20:38
    melizza skrev 2010-04-09 20:19:47 följande:
    förstår inte riktigt vad du menar.......jag är ju lite trög ibland vaddå en extra söm??? har du ingen beskrivning på hur du syr dem?? ja vill gärna sy sådana till mina tjejer men det är så jobbigt med rynket tycker jag så därför tänkte jag att det är lättare med rynkfot
    sömmen med rynkfoten blir sällan tillräckligt bra för att det ska duga som enda söm. jag förstärker alltså genom att sy en gång till.
  • uniMog
    Äldre 9 Apr 20:42

    Är det någon som vet något bra lapptäckställe? Jag har börjat fnula på ett lapptäcke och behöver stuvar men jag är så jäkla dålig på att leta


    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Tjej 83
    Äldre 9 Apr 20:44
    Jalapeno skrev 2010-04-09 19:59:31 följande:
    snygg klänning!!  sant, ak, men det kommer bli så himla svårt att ta betalt för tiden. Å andra sidan måste jag bli av med lite tyger och det är roligare att sy än att sälja tygerna  
    tack ja den kommer säkert bli kanonbra!
    spännande o sy tyllkjolen sen o se hur det är.
    på mönstret ska man klippa ut rektanglar o sy ihop till rundlar o sen sy på så många sådana man vill till den längd som man ska ha,
    hoppas det blir bra.
    får la fråga i butiken om man ska ha mjuk eller den lite hårdare.

    vilken ahde du till din "prinsessklänning" ?
  • Äldre 9 Apr 20:44
    Fiffa5 skrev 2010-04-09 20:35:47 följande:
    Är det lika fina tyger som de du sålde nyss?
    Alltså det var ju tyger jag inte ens kom ihåg att jag hade, haha, så det är inte lika mycket "retro" tyger... mycket blandat.
    Colin 07.12.21
  • Äldre 9 Apr 20:50
    Tjej 83 skrev 2010-04-09 20:44:38 följande:
     vilken ahde du till din "prinsessklänning" ?
    vaddå citationstecken
    den hårda. Mest volym för pengarna men det blir säkert snyggare med den tunnare. Min  är så styv att den blir knölig så det syns även med klänningen på
  • Äldre 9 Apr 20:50
    Tjej 83 skrev 2010-04-09 19:34:29 följande:
    så här ser klänningen ut än så länge de är ett liv o en kjol www.familjeliv.se/hem/tjej_83/gallery/phpe1yk... ska sy en underkjol o en tyllkjol o sen sy ihop allt, på med axelband med eller halterneckband, MEN min syster kommer inte hit på ett tag så detta blev just ett UFO, gus å tråkigt för de va lätt att sy o roligt. så ska leta upp nåt fint tyg så ska jag sy mig själv en sommarklänning, ak74 de a inte så svårt än då med mönstret... blev lite arg bara för p bilden visade de hur allt skulel ligga för o få plats men ja fick inte dit halterneckbanden,.....  irriterande..  så får köpa lite mer tyg till de o underkjolen då, de får bli samma om ja ändå måste köpa
    Jättefint!!
  • Tjej 83
    Äldre 9 Apr 20:57
    Jalapeno skrev 2010-04-09 20:50:20 följande:
    haha  tänkte du kanske kallade de nåt anant så ja kalla den prinsessklänning 
    tycker den va fin! ärligt!

    hmm om de inte blir s bra med den mjuka kanske man kan ha 2 lager?
    ja vi får se hoppas på de bästa den va inte dyr heller så de va ju bra de!

    Frida  Tack,  men den blir ett ufo i 1,5 mån tills syrran kan komma o prova den. ska inte va klar innan 1 juli så de är ju tid kvar! men man vill ändå ha den klar nu!
  • Äldre 9 Apr 20:59

    hahahaha det skulle du inte tycka om du såg den på nära håll. Det gick undan.... Sy inte vuxenmaskeradkläder på förmiddagen innan barnkalas.

  • Äldre 9 Apr 21:01
    Tjej 83 skrev 2010-04-09 19:34:29 följande:
    så här ser klänningen ut än så länge de är ett liv o en kjol www.familjeliv.se/hem/tjej_83/gallery/phpe1yk... ska sy en underkjol o en tyllkjol o sen sy ihop allt, på med axelband med eller halterneckband, MEN min syster kommer inte hit på ett tag så detta blev just ett UFO, gus å tråkigt för de va lätt att sy o roligt. så ska leta upp nåt fint tyg så ska jag sy mig själv en sommarklänning, ak74 de a inte så svårt än då med mönstret... blev lite arg bara för p bilden visade de hur allt skulel ligga för o få plats men ja fick inte dit halterneckbanden,.....  irriterande..  så får köpa lite mer tyg till de o underkjolen då, de får bli samma om ja ändå måste köpa
    Snygg!!
    Jag har en syblogg
  • Äldre 9 Apr 21:01

    Nu har jag fotat och mätt dom resterande tygerna... lägger ut dom nu.


    Colin 07.12.21
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd