• Äldre 7 Mar 15:10
    599006 visningar
    11405 svar
    11405
    599006

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 12 Apr 12:08

    Usch vad trist att sprätta, sådär tycker jag det blir för mig när jag liksom slappnar av och "tror att jag kan utan att tänka på vad jag gör..." Tråk!

    Tack för tipsen med byxor, jag gillar också velour, men nu till våren tycker jag det känns så varmt... tights är ju klockrent med jersey, men hon skulle även behöva några par "vanliga" mjukisar... det finns ju typ collegetyger att köpa, tänkte om nån har bra erfarenhet av nån återförsäljare av sånt tyg...

  • plura
    Äldre 12 Apr 12:19

    Sprätta -blä!


    Fast när jag var liten tyckte jag att det var jättekul, tyckte nog att min mamma skulle sy fel oftare -så att man fick sprätta åt henne.
    Förstår idag varför hon lät mig göra det
    Nu sitter jag och försöker bli vän med overlocken.
    Har tänkt beställa tråd -men vad för tråd ska jag köpa och klarar jag mig med svart och vitt till att börja med.
    Köpa tråd är inte lika kul som att köpa tyg.
  • Äldre 12 Apr 12:24
    plura skrev 2010-04-12 12:19:30 följande:
    Sprätta -blä! Fast när jag var liten tyckte jag att det var jättekul, tyckte nog att min mamma skulle sy fel oftare -så att man fick sprätta åt henne. Förstår idag varför hon lät mig göra det Nu sitter jag och försöker bli vän med overlocken. Har tänkt beställa tråd -men vad för tråd ska jag köpa och klarar jag mig med svart och vitt till att börja med. Köpa tråd är inte lika kul som att köpa tyg.
    köp tråd från bibbi, börja med 1000-metersrullar, hon är jättebillig. se länk i första inlägget.
    färg beror väl på vilka färger du syr i, jag köpte brunt och vitt när jag började.
  • Äldre 12 Apr 12:29

    Tjoho, mina ZNOKtyger har kommit. Nice nice

  • Äldre 12 Apr 13:25

    Jag har också sneglat på Znooks tyger men jag hat ju ingen plats{#lang_emotions_yell} Vill ha... Vill ha... Vill ha...!!!

  • Äldre 12 Apr 14:02
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-04-12 09:00:06 följande:
    Jag köper det hos Bibbis Textil, googla så hittar du hennes pdf, hon har generellt riktigt bra priser och är väldigt serviceminded och trevlig! Jag har priser i min delblogg. Tror inte vi får diskutera det så mycket här, tyvärr. Som någon ovan skrev så ligger priserna generellt sett aldeles för lågt oavsett om man är företagare eller bara hobbyist. Det gäller att inte undervärdera det arbete man lägger ner. I färdigt utförande skiljer det ca 2 cm i axel-grenmått på de bodymönster jag knåpatihop själv. Det känns mer rimligt och verkar stämma bra när man jämför med köpebodys. Ja, en standard vad gäller barnstorlekar vore ju inte fel. Det är en djungel där ute
    Hur hittar jag till din blogg?
    Jasså, visste inte att man inte fick prata priser här...
  • Äldre 12 Apr 14:06
    ak74 skrev 2010-04-12 13:25:19 följande:
    Jag har också sneglat på Znooks tyger men jag hat ju ingen plats Vill ha... Vill ha... Vill ha...!!!
    Plats, vad är det för nåt Dessvärre kommer det ju fler tyger från henne senare i vår/sommar Jag måste nog rensa lite spillbitar
  • Äldre 12 Apr 14:33
    yrväder skrev 2010-04-12 14:06:31 följande:
    Plats, vad är det för nåt Dessvärre kommer det ju fler tyger från henne senare i vår/sommar Jag måste nog rensa lite spillbitar
    TYST NU!!!
    Jag klarar inte mer.....
    Föresten hur var kvaliten på tygerna? Vilka tyger kan de jämföras med?
  • Äldre 12 Apr 14:45
    emmize skrev 2010-04-12 14:02:32 följande:
    Hur hittar jag till din blogg? Jasså, visste inte att man inte fick prata priser här...
    många länkar sina bloggar i presentationssidan. Det tar ett tag att fatta vems blogg som är vems.
    Man får inte använda fl för att marknadsföra sina saker och dit räknas prisdiskusioner. Ett tag var det väldigt strikt men nu verkar det som vi självreglerar oss tillräcklgit bra. Det var nämligen länge sedan någon blev avstängd eller inlägg plockades bort. Om vi verkar som poliser gentemot lite nyare tråddeltagare är det bara för att vi (läs bla jag) fått på pälsen i ämnet tidigare
  • plura
    Äldre 12 Apr 14:57
    yrväder skrev 2010-04-12 12:24:15 följande:
    köp tråd från bibbi, börja med 1000-metersrullar, hon är jättebillig. se länk i första inlägget. färg beror väl på vilka färger du syr i, jag köpte brunt och vitt när jag började.
    Åh det var ju bra priser.
    Trodde att jag skulle bli ruinerad. Har tidigare handlat tråd i grannstan antingen på IKEA eller skitdyr på tygaffär. 
    Kan nog kosta på mig ytterligare nån färg.
    Vill också ha Znooks tyger, men tänkte vänta lite tills det kommer in nåt till mönster (blir så dyrt med frakten)
    Undrar också hur de är i kvaliten?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd