• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Minxy
    Kaja skrev 2010-04-22 08:33:04 följande:
    Nu spammar jag tråden här, men jag tänkte bara säga att jag har bloggat om min lilla hemlis...
    Jättefina! Vilken grej
  • Minxy
    lindalake skrev 2010-04-22 08:51:55 följande:
    minxy: jättefina byxor, är det mönstret från förra Ottobre? Men hjälp! ta ner bebisen,  man ska inte ha babysittern i soffan
    Mönstret är från Ottobre 6/2009
    Ja jag vet, men just på morgonen brukar hon få sitta där eftersom jag och sonen sitter bredvid Familjemys på morgonen liksom
  • Titinea
    Kaja skrev 2010-04-22 08:33:04 följande:
    Nu spammar jag tråden här, men jag tänkte bara säga att jag har bloggat om min lilla hemlis...
    Snygga! Var det svårt att få tyget helt slätt över knappen?
    Kika gärna in i min blogg
  • uniMog

    ...och JAG har bloggat! Första gången sen.. december?


    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Mimmi 71
    Kaja skrev 2010-04-22 08:33:04 följande:
    Nu spammar jag tråden här, men jag tänkte bara säga att jag har bloggat om min lilla hemlis...
    Underbara! Inte dumt att kunna matcha till klänningar och andra kläder också. Toppenidé!
  • uniMog
    Kaja skrev 2010-04-22 08:33:04 följande:
    Nu spammar jag tråden här, men jag tänkte bara säga att jag har bloggat om min lilla hemlis...
    GRYMT läckra!!!! *avis*
    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Kaja
    Titinea skrev 2010-04-22 09:40:05 följande:
    Snygga! Var det svårt att få tyget helt slätt över knappen?
    Tack! Lite pill är det. Först så ska man rita ut hur stort tyg man ska ha (och mönsterpassa) och sedan så ska man klippa ut. Och så ska man göra själva knappen. För hårspännena så plockar jag bort själva kroken på baksidan med en avbitartång och så ska allt monteras.

    Det är inget jag skulle vilja göra heltid (och jag skulle säkert inte bli särskilt rik på det heller), men det är kul att kunna matcha.
    Sew much fabric - sew little time!
  • Ullerull
    bakabakalitenkaka skrev 2010-04-22 07:52:27 följande:
    Vi kan ju dela på frakten, jag funderar också på att beställa lite fötter
    Kaja skrev 2010-04-22 08:31:10 följande:
    Jag köpte ett par slalompjäxor och de kostade £26 i frakt.Om de skickar med flygpost så borde det kosta MAX £5, möjligen lite extra om du ska ha med tracking no och insurance... Men allt över £10 är helt säkert ett rån!
    Det skulle ju kunna vara något!

    Jag har mailat å fågat men inte fått något svar än...återkommer när jag vet!
  • ak74

    Nu har jag sytt färdigt 4 t-shirts och ritat mönster till en klänning till dottern under förmiddagen. Nu blir det lunch sen kanske jag hinner sy klänningen också innan barnen kommer hem och kaoset startar


    Jag är riktigt risig i halsen i dag så det är skönt att vara ensam hemma och inte behöva prata med någon på en stund
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd