• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • ak74

    Jag ska nog testa ETSY nästa gång men det dröjer nog ett tag. Har ganska många kvar av de gamla men det lutar åt namnbyte nångång i framtiden så då slår jag till

  • ak74
    siriius skrev 2010-04-22 22:12:40 följande:
    Såg aatt ni tidigare i tråden diskuterade lite om färgskillnader på tyger från mjukatyger. Jag fick hem ett tyg idag som skulle vara gult och orange, men det var orange och typ persikofärgat, grymt besviken, dock var väll inte skillanden så stor mot bilden, men jag litar ju mer på beskrivningen än en bild :(
    Jag har också köpt den frottén och den motsvarade inte riktigt mina förväntningar. Det får nog bli badrock till lillkillen av den...
  • siriius
    ak74 skrev 2010-04-23 11:15:51 följande:
    Jag har också köpt den frottén och den motsvarade inte riktigt mina förväntningar. Det får nog bli badrock till lillkillen av den...
    Då är jag inte ensam då... Vet inte riktigt men jag kommer nog göra det jag tänkt med det, är ju nybörjare, så jag kan ju se det som lite extraträning, blir det inte bra är det inte hela världen eftersom tyget inte var så dyrt.
    *~ Loke 070721 ~*~ Lithea 090517~*
  • Knastroll82

    Sirius & ak74 > Jag köpte stretchfrottén jag med, tycker mer den är aprikosrosa/senapsgul. Inte alls orange/gul som den skulle vara. Mycket besviken.
    Däremot var den gul/gröna varianten fin.


  • Titinea
    Knastroll82 skrev 2010-04-23 11:47:49 följande:
    Sirius & ak74 > Jag köpte stretchfrottén jag med, tycker mer den är aprikosrosa/senapsgul. Inte alls orange/gul som den skulle vara. Mycket besviken.Däremot var den gul/gröna varianten fin.
    Hon borde satsa på att få bilderna lika de färger som tygerna har i verkligheten. Det kan ju göra stor skillnad vilka ljusförhållanden som man har när man fotograferar tygerna mot hur tyget ser ut på fotot...
    Det är ju tråkigt när man får ett tyg som inte alls är som man tänkt sig..

    Fordonen lime/lila var inte alls lika brun som i webshoppen. Den var mer mörklila, men mer mot brunt dock. Den passar med den lila jerseyn jag beställe till, men det är inte samma lila på trycket.

    Etsys namnlappar ska jag nog satsa på. Men man vill ju vara säker på den grafiska profilen innan man beställer 300 lappar.
    Kika gärna in i min blogg
  • Tjej 83
    Titinea skrev 2010-04-23 11:59:11 följande:
    Hon borde satsa på att få bilderna lika de färger som tygerna har i verkligheten. Det kan ju göra stor skillnad vilka ljusförhållanden som man har när man fotograferar tygerna mot hur tyget ser ut på fotot... Det är ju tråkigt när man får ett tyg som inte alls är som man tänkt sig.. Fordonen lime/lila var inte alls lika brun som i webshoppen. Den var mer mörklila, men mer mot brunt dock. Den passar med den lila jerseyn jag beställe till, men det är inte samma lila på trycket. Etsys namnlappar ska jag nog satsa på. Men man vill ju vara säker på den grafiska profilen innan man beställer 300 lappar.
    sen beror de lite på våra inställningar på datan..  så då får man nästan gå på beskrivningen, men sen är de ju vad hon tycker färgerna liknar o vad vi tycker,
    inte alltid lätt.. 
    men tråkigt o få fel, o sen besvärligt o skicka tillbaka osv... 
  • ak74

    Igår var jag produktiv men idag är jag seg som sirap{#lang_emotions_throwup} Har ungefär kommit lika långt som någon sa igår 2 koppar kaffe. Har hostat hela natten och fick sova halvsittandes vilket genererade stel nacke med en he***tes huvudvärk... Nu har jag i alla fall ringt vårdcentralen och fixat hostmedicin så jag kan få sova i natt.


    Nu kommer snart tösen hem från skolan och då har jag lovat fredagsfika. Det enda jag har hemma är glasstrutar så det blir väl till att baka något... Huuuu...
    Dottern blev i alla fall glad över klänningen jag sydde igår
  • bakabakalitenkaka
    yrväder skrev 2010-04-23 10:24:02 följande:
    Jag skickade efter en offert på 2 respektive 3 färger med text och en bild, 300 st utan vikning. Pris för 3 färger: 1.550,00Pris för 2 färger: 1.450,00Så antal färger skiljer iaf inte så mkt i pris, men jag tror nästan jag ska testa etsys variant, känns som att för det priset är det inte hela världen om dom inte är perfekta, man får liksom lika många för mindre än en tredjedel av priset, plus att man får dom vikta om man vill.
    jag gav 2050 för mina 500 lappar från minanamnband, skiljer "bara" 600:-
    Men jag är lite bekväm av mig och tycker det är lite enklare att handla från ett svenskt företag, min engelska är inte vad den borde vara heller.
    Colin 07.12.21
  • Mimmi 71
    Kaja skrev 2010-04-22 22:31:47 följande:
    En fråga.... Ni som har köpt lime/lila fordon. Den är ju inte riktigt lila... Funkar det att matcha med brunt i stället?? Det skulle passa mig bättre faktiskt.
    Jag tycker nog att man kan det. Jag skall se om jag kan få till ett foto där man jämför med enfärgat brunt. Hojtar till här om det dyker upp något sådant i bloggen.

    Jag har dock inte den lila men den jämförelsen kan man ju se hos Älsklingsfrö.

    Nu skall jag ta lite helg, skall en tur på stan innan hemfärd för att köpa tyg till köksgardiner (de tillklippta är redan utbytta i tanken då jag vill ha sommarfräscha rosa som skall matcha min rosa vaxduk) och lite kantband. Sedan hoppas jag på lite regn resten av dagen så jag med gott samvete kan gå ned i systuga och sy lite. De lovar fint väder resten av helgen och då blir det istället trädgårdsarbete och urröjning av garaget inför vårt kommande nybygge.
  • Minxy

    Ni som vet - omman ska satsa på ytterligare en symaskin, vad ska man välja då? En overlock av nåt slag eller en Coverpro? Och vad ÄR den egentliga skillnaden?


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd