• Äldre 7 Mar 15:10
    598634 visningar
    11405 svar
    11405
    598634

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 26 Apr 21:23
    Jalapeno skrev 2010-04-26 19:40:06 följande:
    de som syr perfekt med specialmaskiner för allt måste rimligen kunna ta betalt klart över pop, me&I osv. Syr man taffligare får man väl ge lite övningsrabatt. Men människor vill ha samma priser som HM. Eller rättare sagt, människor vill betala så lite som möjligt. förstås
    Ja jag märker det...men man kan ju knappast ta 99:- för en tröja som kostar mer än 160:- i enbart material! Men det är som du säger - många vill köpa till H&M's priser, och det går ju bara inte.
  • Äldre 26 Apr 21:28
    Jalapeno skrev 2010-04-26 21:15:43 följande:
    härligt initiativ!! men har hon kollat vad man får göra? jag jobbar på sjukhus men får inte ha vilka gardiner jag vill i mitt rum då de ska vara flamskyddsbehandlade yadayada. Förhoppningsvis har vår kliniksekreterare fel alt att andra regler gäller i Uppsala.  usch vilken glädjedödande kommentar, men det kan bli kalldusch
    Det var ngn som skrev i anna-marisa blogg att det kan hända att det måste vara flamskyddsbehandlade gardiner....så jag hoppas att hon kollar upp det.
  • Tjej 83
    Äldre 26 Apr 21:46

    har Jny fått in sitt fordonstyg? någon hade sytt en tröja av rosa tyg..
    de va fina fordon..  men har andra så de får la va..

    nehe får la sova om man ska upp 05 imorn. jobba hela dan o sen göra massa hushållsgöra på kvällen.
    hur hinner ni sy en massa?

  • Catwom­en07
    Äldre 26 Apr 21:50
    Jalapeno skrev 2010-04-26 21:15:43 följande:
    härligt initiativ!! men har hon kollat vad man får göra? jag jobbar på sjukhus men får inte ha vilka gardiner jag vill i mitt rum då de ska vara flamskyddsbehandlade yadayada. Förhoppningsvis har vår kliniksekreterare fel alt att andra regler gäller i Uppsala.  usch vilken glädjedödande kommentar, men det kan bli kalldusch
    Tänkte precis samma sak. Alla offentliga lokaler måste ha såna gardiner, därav "vuxen"gardiner även på förskolan. Hoppas de finner nåt sätt att piffa till det på
  • Äldre 26 Apr 22:40
    Catwomen07 skrev 2010-04-26 21:50:46 följande:
    Tänkte precis samma sak. Alla offentliga lokaler måste ha såna gardiner, därav "vuxen"gardiner även på förskolan. Hoppas de finner nåt sätt att piffa till det på
    Är det alltså speciella tyger man köper som redan är flamskyddade?  Kan man inte i så fall köpa vanligt tyg och spraya det? Har för mig att det finns sånt medel?  
  • Äldre 26 Apr 23:15
    Fiffa5 skrev 2010-04-26 22:40:16 följande:
    Är det alltså speciella tyger man köper som redan är flamskyddade?  Kan man inte i så fall köpa vanligt tyg och spraya det? Har för mig att det finns sånt medel?
    ja det måste man väl kunna göra. finns medel för sånt
  • Äldre 26 Apr 23:35

    dom kan ha avtal med firmor och måste välja från deras gardiner. Så tror jag att det är hos oss. Flamskyddsspray kan jag tänka mej inte är så poppis just på barnavdelning. Hoppas hon frågar

  • Äldre 27 Apr 06:35

    enligt ursprungsbloggen krävdes inget speciellt av gardinerna
    Hade jag bott i Sverige hade jag absolut varitt med! Barnavdelningen på vårt sjukhus har redan "barnsliga" gardiner.


    091109 ♥ Linus ♥ dragon-pup.blogspot.com
  • pia75
    Äldre 27 Apr 07:24

    Hej, Pia heter jag och nu tänkte jag äntligen ge mig till känna här efter att ha läst i sytrådarna med stort intresse i flera år... jag har fått massor med inspiration av er, stort tack för det! Jag har hobbysytt större delen av mitt liv och de senaste åren på två äldre Bernina. Eftersom jag som många andra syr till mina två barn har jag lessnat på tyg som sträcker sig och sömmar jag inte har. Nu har jag gjort slag i saken och beställt en janome 644 D från england och har precis fått besked från Russel om att han har skickat den, hurra! Hoppas bara att jag förstår maskinen sen så att det går att bekanta sig med den... Jag ska försöka ordna en blogg så att jag också kan lägga upp lite alster men just nu har sonen magsjuka så det får vänta...

  • Catwom­en07
    Äldre 27 Apr 07:37
    pia75 skrev 2010-04-27 07:24:38 följande:
    Hej, Pia heter jag och nu tänkte jag äntligen ge mig till känna här efter att ha läst i sytrådarna med stort intresse i flera år... jag har fått massor med inspiration av er, stort tack för det! Jag har hobbysytt större delen av mitt liv och de senaste åren på två äldre Bernina. Eftersom jag som många andra syr till mina två barn har jag lessnat på tyg som sträcker sig och sömmar jag inte har. Nu har jag gjort slag i saken och beställt en janome 644 D från england och har precis fått besked från Russel om att han har skickat den, hurra! Hoppas bara att jag förstår maskinen sen så att det går att bekanta sig med den... Jag ska försöka ordna en blogg så att jag också kan lägga upp lite alster men just nu har sonen magsjuka så det får vänta...
    välkommen hit. kul med en ny symaskin. hoppas du får mycket tid att använda den sen
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd