• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Jalapeno
    Jalapeno skrev 2010-04-27 16:02:19 följande:
     Vad tror ni om vuxenklänningar? Köper folk det på hantverksmarknader? Hur fasen kan man göra med provhytt? Utomhus? Måste man ha det?
    vad tror ni om vuxenkläder på marknad?
    apropå byten, har du sytt något av det där sladdriga tyget med frukter på, yrväder? (hon ville ha ett tyg av mej trots att jag varnade för taskig kvalitet Jag fick en underbar body i bytet.)
  • Tjej 83

    beställt lite enfärgat tyg till fordonen så ja kan sy tröjor till barnen,
    ska nog göra en klänning till dottern med..
    fundera på leggings i enfärgat men de är så billiga o köpa så ja gör nog de illa va..
    fast kanske ska prova nångång ändå..
    prova ett raglan mönster från ottobre o sydde en singoalla till dottern, i stumttyg o den blev jättebra. så nu vet jag att mönstret är bra bara de itne ska bråka på tröjan!

  • melizza
    Tjej 83 skrev 2010-04-27 20:41:01 följande:
    beställt lite enfärgat tyg till fordonen så ja kan sy tröjor till barnen, ska nog göra en klänning till dottern med..fundera på leggings i enfärgat men de är så billiga o köpa så ja gör nog de illa va..fast kanske ska prova nångång ändå.. prova ett raglan mönster från ottobre o sydde en singoalla till dottern, i stumttyg o den blev jättebra. så nu vet jag att mönstret är bra bara de itne ska bråka på tröjan!
    har du bilder.....
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • Tjej 83
    melizza skrev 2010-04-27 20:42:59 följande:
    har du bilder.....
    på singoallan? nej men ja kan nog ta ett kort nu snabb o lägga in,....
  • Tjej 83
    Tjej 83 skrev 2010-04-27 20:45:23 följande:
    på singoallan? nej men ja kan nog ta ett kort nu snabb o lägga in,....
    ...i bloggen.... tycker synd om mig, gick i mörkret o trampa på nåt o skar mig i foten... klantigt
  • Ullerull
    NCL skrev 2010-04-27 18:32:35 följande:
    Bänkskåp med maskinlyft tror jag det heter men om det finns någon som passar till IKEA-stommar vet jag inte.
    Åå tack, ja det verkar heta det. Har mailat vår kontskt på beijer som säljer marbodal nu, marbodal verkar ha sånna i sit sortiment.
  • TeDrickaren

    Ullrerull: brukar ta en sömnsmån på 3cm och sy en stickning ex hushålsoverlock...funkar kanonernas.


    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • ak74
    Tjej 83 skrev 2010-04-27 21:08:50 följande:
    ...i bloggen.... tycker synd om mig, gick i mörkret o trampa på nåt o skar mig i foten... klantigt
    Vad fin tröjan var! I vilken Ottobre har du hittat mönstret?
    Blåser på foten så håll i deg... ffffouuuu....
  • melizza
    Tjej 83 skrev 2010-04-27 20:45:23 följande:
    på singoallan? nej men ja kan nog ta ett kort nu snabb o lägga in,....
    vad fin den var singoallan och vad fina jackor du sytt med....vad är det för mönster?
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd