• Äldre 7 Mar 15:10
    598762 visningar
    11405 svar
    11405
    598762

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • madeby­infern­o
    Äldre 28 Apr 20:48
    Minxy skrev 2010-04-28 20:00:51 följande:
    Haha, gud vad yr jag blev när jag läste det här
    sorry

    underkjolen på G men ärmarna fattas ff letar i ögonvrån medan jag syr
    A creative mess is better than tidy idleness
  • Tjej 83
    Äldre 28 Apr 20:52
    Minxy skrev 2010-04-28 20:00:51 följande:
    Haha, gud vad yr jag blev när jag läste det här
    haha jag tänkte samma sak,  harregud hänger knappt med...  jobbigt med extra jobb. men så blir det lätt ibland..

    se om min syster kan kommahit nästa helg så vi kan sy klart henens klänning, måste ha nån o måtta på, kan ju på mig själv vi är la lika i måtten men sårt o nåla på ryggen själv så hon får vackert komma hit.
    hoppas tygerna från jny kommer snabbt :) så ja kan sy tröjorna.
    kunde inte bestämma om de ska va ita elelr svarta ärmar så ja köpte bägge enfärgade tygerna.. så får la bli 2 tröjer, nån klänning med kanske.. leggings i fordon under en enfärgad klänning går de?

    vad ska man ananrs göra av allt tyg! kan inte sy flera likadana tröjer till barnen hmm,,
  • Ulleru­ll
    Äldre 28 Apr 22:00

    Å så roligt att "sykändisar" hälsar på varann (om ni nu inte känner varandra sedan innan) tänk om någon skulle vilja hälsa på mig, vore skoj! Bor ju dessvärre lite avigt till kanske. Idag har jag gjort ett fynd till mitt syskåp. Frågade ju om en sån där maskinlyft förut. Mailade vår gullige kontakt på beijer (sambons släktning) har hade ett demoex till försäljning. Detta demoex var aldrig uppackat och såldes för 200:-, nypris ca 750+moms...Toppen, utan det hade det inte blivit något sådant, det är ju en fjärde del av vad maskinen kostar...Nu saknas bara maskinen.

  • Mari78 m pojktr­iss
    Äldre 28 Apr 22:07
    gnuttenn skrev 2010-04-28 13:41:47 följande:
    Ni som har beställt tyger från JNY, hur lång tid brukar det ta innan ni får hem det? :) Är så otålig nu, vill att det ska komma nu!! :)
    Hon skickar ju numera bara en dag/vecka om jag förstått det rätt. Men sist jag fick leverans från JNY så fick jag aviseringen en tisdag och paketet var framme på utlämningsstället dagen efter. Galet snabbt alltså *ler*.
  • Mari78 m pojktr­iss
    Äldre 28 Apr 22:08
    mrsIce skrev 2010-04-28 17:07:39 följande:
    Nu har jag sytt min första body med raglanärm (iof det första med raglanärm överhuvudtaget). Resultatet blev helt ok, alldeles för stor för min lilla tjej, sydde i vad jag trodde skulle vara stl 74 men motsvarar nog snarare stl 80. Klantig som jag var så satte jag även en av tryckknapparna åt fel hål + att jag inte förstärkte tyget där knappen sitter så det är redan ett litet hål. Jaja, bättre lycka nästa gång. Ni som förstärker tyget när ni sätter i tryckknappar, hur gör ni då? Samma tyg, stumt tyg eller nåt annat smart?
    Jag tar samma tyg som bodyn är i min viker det så det blir tredubbelt. Det har funkat aldeles strålande hitintills och det har blitt några omlottbodys vid det här laget.
  • Äldre 28 Apr 22:51
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-04-28 22:07:10 följande:
    Hon skickar ju numera bara en dag/vecka om jag förstått det rätt. Men sist jag fick leverans från JNY så fick jag aviseringen en tisdag och paketet var framme på utlämningsstället dagen efter. Galet snabbt alltså *ler*.
    Får hoppas att det kommer snart då! :)
  • Äldre 28 Apr 22:52
    Ullerull skrev 2010-04-28 22:00:25 följande:
    Å så roligt att "sykändisar" hälsar på varann (om ni nu inte känner varandra sedan innan) .
    snälla mimmi har langat tyg till mej tidigare. Vi sågs på en parkeringsplats bakom mcD och bytte en vit plastpåse mot cash
  • linweg
    Äldre 28 Apr 23:00

    Ramlade på den här orgien i väsk-tutorials.
    diybaglover.blogspot.com/

    Frågan är vilken man ska börja med att göra... :)

  • Ulleru­ll
    Äldre 28 Apr 23:04
    linweg skrev 2010-04-28 23:00:19 följande:
    Ramlade på den här orgien i väsk-tutorials. diybaglover.blogspot.com/Frågan är vilken man ska börja med att göra... :)
    Woooohh...det var inte vara EN väska det inte...blev helt snurr i ögonen av scrollningen..
  • Äldre 29 Apr 07:36

    Härligt väder, grått och allmänt trist här hemma, äntligen kanske man kan sätta igång med alla idéer som snurrar i huvudet :)  Är det någon som vet hur stl är i ottobre dam, funderar att sy en tunika därifrån till mig själv!{#lang_emotions_cool} Annars blir det ju bara till kidsen.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd