• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • TeDrickaren
    mamma på vift skrev 2010-04-30 18:43:04 följande:
    Hej!Det fungerar bra att sy dyna av! Har sytt en och har en som ligger tillklippt i det tyget men inte är färdigsydd än
    Tack bra då vet jag! Har du tyg över som du vill bli av med{#lang_emotions_wink}
    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • tinni78
    TeDrickaren skrev 2010-04-30 18:19:09 följande:
    Minxy: nä i början får man "sponsra" sig själv med ett belopp och utgå från det Var var det man kunde köpa molntyg i bomull??
    Det har varit väldigt mycket sponsra sig själv när man börjar från noll, jag vill inte ens veta hur mycket pengar jag lagt ut på mitt syintresse det senaste halvåret. Men nu börjar det komma in lite pengar iaf .

    Här finns det molntyg i bomull:

    http://deerdot.nordicshops.com/category.html?category_id=19
  • mamma på vift
    TeDrickaren skrev 2010-04-30 18:47:00 följande:
    Tack bra då vet jag! Har du tyg över som du vill bli av med
    Tyvärr gjorde jag åt det sista när jag klippte ut sittdynan som ligger osydd här hemma, men som ska sys ihop i helgen är det tänkt.
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • madebyinferno

    Pejgan: Tack så mycket!! {#lang_emotions_heart}

    Gobligobli: Du är en pärla {#lang_emotions_flower}


    A creative mess is better than tidy idleness
  • Millimina

    Urkel, jag har en utlottning just nu, men alldeles för få deltagare. Jag är helt vissen på att marknadsföra mig själv. Och så får jag ju inte länka härifrån.. 


    Får man ha sin blogg på sin presentation då?
  • madebyinferno
    Millimina skrev 2010-04-30 21:12:14 följande:
    Urkel, jag har en utlottning just nu, men alldeles för få deltagare. Jag är helt vissen på att marknadsföra mig själv. Och så får jag ju inte länka härifrån..  Får man ha sin blogg på sin presentation då?
    ja det tror jag

    vad heter bloggen då, för det får man väl skriva men inte hela adressen lr??

    inboxa i annat fall
    A creative mess is better than tidy idleness
  • Lallan

    Känns som jag bara är här inne och frågar efter mått och tyvärr så stämmer det nog. Såååå här kommer det igen, någon som har mått på längd och bredd på en t-shirt eller tunika till en tjej i strl 122?

    Skulle köpa present till ungarnas kompis som ska ha kalas i morgon men hade inte plånboken med mig (hur korkad kan man bli? Tydligen mycket), imorgon stängt pga 1 maj så grattis till mig bara sätta sig och sy i morgon då

  • Millimina
    madebyinferno skrev 2010-04-30 21:18:52 följande:
    ja det tror jag vad heter bloggen då, för det får man väl skriva men inte hela adressen lr?? inboxa i annat fall
    minmina... *väntar på straffet*
  • Jalapeno

    lallan 45 cm från ärmkulle, insidan av ärm 37, cm 37 på tvärsen 44 från axelsöm och ner. Straight outta tvättkorgen. Sitter perfekt på min ganska pinniga 122a

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd