• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Skumboll
    ak74 skrev 2010-05-09 22:03:39 följande:
    Det där hade jag i alla fall godkänt. Det är mycket lättare om man har ett sprund i raglansömmen. Då löser det sig självt
    Det ska jag tänka på till nästa gång...
    ♥ Simon ♥
  • melizza
    Tjej 83 skrev 2010-05-09 21:51:26 följande:
    ak74 jag hitta inte bodysuiten den låg inte där ja trodde, men mer som hjälpte dig så bra de.här är klänningen jag sydde till syrran. får bli bättre bilder en annan dag.www.familjeliv.se/hem/tjej_83/gallery/phpzmqj...o ett sååå fint hårband som hon virka till mig, det är rosa o vitt,  mycker mer rosa än bilden visa.. jättesött!www.familjeliv.se/hem/tjej_83/gallery/phprzrs...
    jättesnygg klänning.....vad var det för mönster?? En sådan skulle min tonåring gärna vilja ha
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • Tjej 83
    melizza skrev 2010-05-09 22:08:30 följande:
    jättesnygg klänning.....vad var det för mönster?? En sådan skulle min tonåring gärna vilja ha
    Tack
    De är ett Burda mönster...  nr 8174
    www.burdastyle.de/schnittmuster/hauptkollektion/kleid_pid_1_1975.html

    kostade nog 89 kr i vår tygaffär.
    lätt mönster, o de är 3 klänningar i ett. så bara välja.
    ja ska sy mig en kjol av samma mönster som klänningen o ha på festen.
    sen en klänning med vanliga axelband o ha på sommaren.
    o kanske en drös med de lätta kjolarna....

    Tacka ni andra med.  ja den sitter jättebra på henne. är så nöjd så!
  • Ullerull

    Tjej 83: Guuuud så snygg! Tänk om jag kunde passa i sånna klänningar...Skitfin!

    Det här med raglan och kantning hänger jag inte riktigt med på.

    Ja hur gör man om man ska kanta med kantbandsguiden och samtidigt vill ha dekorsöm på raglanskärningen.

    Är skumbolls sätt det enda?
    Kan man sluta på något annat sätt mitt bag med kantbandet, hur gör man?

  • Ullerull
    linweg skrev 2010-05-09 22:00:56 följande:
    Det finns ett mönster med grenkil a la sovande barn i Ottobre 6/2009 nr 3 Sparkdräkt.Det bästa med mönstret är nog ändå hålen som blir mellan knapparna så man kan sticka in ett finger och klappa lite på bebisbenen. :)
    Ja det är det hålen är till för....har funderat på varför det är så mycket lufthål, ganska värdelöst och kallt. Men för mysa med bebisben är det ju perfekt. De var till för föräldrarna helt enkelt
  • Ullerull

    Spamming på hög nivå...

    Det är ingen som skulle kunna tänka sig att fota sin "platta" till cp:n (den man sätter fast bandkantaren på) + ev mäta hur stor den är...

    Jag ska göra en egen!

  • Novembermamma10

    Ni sytokiga kolla gärna in min symaskinsfot. Dottern ville göra den vacker åt mig med klister, teckning och tyg. Hon blev grymt sårad när konstverket inte fick leva kvar.


    tokmamma bloggar med liv och lust
  • Mimmi 71
    Ullerull skrev 2010-05-09 22:43:08 följande:
    Tjej 83: Guuuud så snygg! Tänk om jag kunde passa i sånna klänningar...Skitfin!Det här med raglan och kantning hänger jag inte riktigt med på.Ja hur gör man om man ska kanta med kantbandsguiden och samtidigt vill ha dekorsöm på raglanskärningen.Är skumbolls sätt det enda? Kan man sluta på något annat sätt mitt bag med kantbandet, hur gör man?
    Jag kör på samma sätt som Blomma åker vagn. Syr alla raglansömmar, klipper ett litet, litet jack i nacker där jag kan starta och avsluta kantninen. Sedan syr ja ihop kantbandet och sticker ned. Har sett denna teknik på fler köpetröjor också.

    http://kokalal.blogspot.com/2008/10/en-elefantraglan-och-ett-lst-mysterium.html

    Tjej 83: Underbar klänning!
  • GOBLIgobli

    Tjej83, fantastisk klänning!! Satt som ett smäck!


    Foot - A device for finding furniture in the dark
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd