• Äldre 7 Mar 15:10
    598773 visningar
    11405 svar
    11405
    598773

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 10 May 17:39

    Idag har jag träffat en liten tös på 6 veckor. Vad sugen man blir på en till liten trollunge För tillfället får jag väl nöja mig med att sy bebiskläder och stuff


    Colin 07.12.21
  • Äldre 10 May 18:45

    tack för all flinande sympati

    mimmi och jag sitter och åker 8-10 mil enkel väg mellan varandras hålor. Det är dyrt och jobbigt. Avvakta du, ak, så länge du kan.

  • Tjej 83
    Äldre 10 May 18:50
    Jalapeno skrev 2010-05-10 18:45:42 följande:
    tack för all flinande sympati mimmi och jag sitter och åker 8-10 mil enkel väg mellan varandras hålor. Det är dyrt och jobbigt. Avvakta du, ak, så länge du kan.
    men guud människor, byt jobb med varann 

    mamma bor 10 mil bort o vi åker vissa helger, men såå tråkig väg o köra
    o så långt.... men varje dag? hade ja aldrig gjort!
  • LumLum­Lum
    Äldre 10 May 18:56

    Jag har 7 mil enkel väg till jobbet. Tar en timma att köra, ganske exakt. Men jag har arbetstider som gör det värt det, slutar senast 15, oftast tidigare.

  • Mimmi 71
    Äldre 10 May 19:39
    Jalapeno skrev 2010-05-10 18:45:42 följande:
    tack för all flinande sympati mimmi och jag sitter och åker 8-10 mil enkel väg mellan varandras hålor. Det är dyrt och jobbigt. Avvakta du, ak, så länge du kan.
    Inget kul alls och imorgon bitti bär det av igen. Nu skall jag väl erkänna att jag inte åkter 5 dagar i veckan, utan "bara" 2-3 dagar. Den ena är riktigt lång då jag inte är hemma förrä 19.00, lillemannen lämnar jag hos dagmamma 06.30 varje dag.

    Beträffande täcksöm på raglan och kantband (kommer inte ihåg vem det var som frågade och är för lat för att hitta tillbaka ).

    Jag syr ihop alla raglansömmar och stickar ned dem på CPn med avig täcksöm. Sedan klipper jag ett litet hack (ca 5 mm) i nacken där jag kan börja och sluta kantbanden. När jag har sytt på detta så låter jag kantbandsändarna vara långa. Lägger dem räta mot räta och syr ihop dem vid hacket. Hacket skall inte var större än att det täcks av kantbandet. Sedan stickar jag ned kantbandet också. På länken jag skickade till Blomma åker vagns blogg så visas det rätt tydligt hur jag menar.
  • Äldre 10 May 20:01

    hur syr ni era muddar i benslut?
    på overlock eller maskin, var ett jäkla pill o sy på mudden med overlocken på byxor i storlek 50.  hur mkt ja än drog ville de sig inte!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Äldre 10 May 21:19

    tanken att byta jobb med mimmi har slagit mej Jag är ledig imorrn eftermiddag. Säg till om du vill fika. jag lovade damerna, aka styrolitligisterna, att fika på prinsen. Alltså, inte byta sysselsättning jsut imorrn då 

    Jag åker så långt någon vecka då och då och förra v var det bara två dagar. Nästa gång blir i sommar. Jag åkte inte alls i höstas. Om jag inte hade ett suveränt jobb så hade jag aldrig stått ut.

    annamamma, jag syr med overlocken och draaaar

  • Ulleru­ll
    Äldre 10 May 22:31
    Jalapeno skrev 2010-05-10 21:19:52 följande:
    tanken att byta jobb med mimmi har slagit mej Jag är ledig imorrn eftermiddag. Säg till om du vill fika. jag lovade damerna, aka styrolitligisterna, att fika på prinsen. Alltså, inte byta sysselsättning jsut imorrn då  Jag åker så långt någon vecka då och då och förra v var det bara två dagar. Nästa gång blir i sommar. Jag åkte inte alls i höstas. Om jag inte hade ett suveränt jobb så hade jag aldrig stått ut. annamamma, jag syr med overlocken och draaaar
    Om man inte vill byta jobb så går det ju byta bostad :o) Men då kanske resten av familgen får pendla - å det kanske var ännu värre.
  • Äldre 10 May 22:34

    Det lutar åt att jag tackar nej till jobbet... Får se hur det känns när jag sovit på saken

  • Ulleru­ll
    Äldre 10 May 22:50
    ak74 skrev 2010-05-10 22:34:07 följande:
    Det lutar åt att jag tackar nej till jobbet... Får se hur det känns när jag sovit på saken
    Jag skulle värdera tiden med familjen mera faktiskt. Om man inte kan gå ner i tid förstås. Men det var ju lite väl långt och som npgon skrev så är det ju dyrt med bil så ska man både köpa bil, resa och gå ner i tid så blir det ju itne så mycket slantar kvar om du inte tjänar massor förstås.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd