• Äldre 7 Mar 15:10
    598810 visningar
    11405 svar
    11405
    598810

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 13 May 15:12
    lindalake skrev 2010-05-13 15:00:15 följande:
    jag gör som du, syr till mina barn och ger bort nånting nån gång ibland. Men det är kul med det där lilla extra som namnmärket gör Lämna in för nålbyte? Har jag aldrig hört talas om, vad är det för en gammal konstig overlock? nålar behöver man ju byta ganska ofta då de slits.
    De var vad mormor sa till mig, att går nålen av får man lämna in för o byta,behövs inte de alltså???? hmm den heter: Brother lock929D
  • Äldre 13 May 15:14
    mamma på vift skrev 2010-05-13 14:46:35 följande:
    www.prv.se kan du läsa om hur du går till väga för att registrera ditt namn. Välj varumärke så har du all information där
    Tack då ska jag läsa där! 
  • uniMog
    Äldre 13 May 15:15

    men för guds skull.. nu har jag letat en hel jäkla dag efter speldosor att göra själv... jag försöker alltså hitta själva mekanismen i för att kunna sy in i egna mjukdjur att ge bort i typ present.. FINNS det verkligen inte eller heter det något konstigt??


    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Äldre 13 May 15:21
    lindalake skrev 2010-05-13 15:00:15 följande:
    jag gör som du, syr till mina barn och ger bort nånting nån gång ibland. Men det är kul med det där lilla extra som namnmärket gör Lämna in för nålbyte? Har jag aldrig hört talas om, vad är det för en gammal konstig overlock? nålar behöver man ju byta ganska ofta då de slits.
    MEN du, de måste ju varit kniven hon mena givetvis, att de var den man får lämna in för byte, eller hur? Fan va slut jag är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Tyckte också de lät märkligt, men visst måste de varit så!
  • Äldre 13 May 17:03
    Annamamma 83 skrev 2010-05-13 15:21:02 följande:
    MEN du, de måste ju varit kniven hon mena givetvis, att de var den man får lämna in för byte, eller hur? Fan va slut jag är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Tyckte också de lät märkligt, men visst måste de varit så!
    ja, det tror jag också att det är vad skönt, då är det bara nålar du behöver fixa
  • Äldre 13 May 18:15

    Apropå namnband igen....
    Jag har tänkt sy fast dom i sömmen på sidan i tex mössan. Så de sticker ut.
    O då vill jag ju att man ska se hela texten på framsidan,inte att de ska va vikt på texten. Hur funkar det? bäst vore egentligen om texten är skriven på sidan,alltså att namnlappen är vikt åt andra hållet... går de o få tag i?

  • Äldre 13 May 19:34

    du kan bestämma desginen själv på namnlapparna. kolla etsylänken och minanamnband. Det du beskriver funkar absolut. 

  • Ulleru­ll
    Äldre 13 May 19:35

    Tror att min mamma har en sån brother, den behver man då inte ämna in för att byta nål. Det skulle bli en väldigt dyr maskin om så är fallet.

  • tinni7­8
    Äldre 13 May 19:59
    Annamamma 83 skrev 2010-05-13 18:15:40 följande:
    Apropå namnband igen....Jag har tänkt sy fast dom i sömmen på sidan i tex mössan. Så de sticker ut.O då vill jag ju att man ska se hela texten på framsidan,inte att de ska va vikt på texten. Hur funkar det? bäst vore egentligen om texten är skriven på sidan,alltså att namnlappen är vikt åt andra hållet... går de o få tag i?
    Jag har skrivit mitt namn två gånger på mina namnband för då syns hela namnet när jag viker lappen.
  • Äldre 13 May 20:48
    Ullerull skrev 2010-05-13 19:35:16 följande:
    Tror att min mamma har en sån brother, den behver man då inte ämna in för att byta nål. Det skulle bli en väldigt dyr maskin om så är fallet.
    De var jag som var flummig! Ja kan inte tänkt klart, insåg efter ett tag att de givetvis var kniven hon mena,som inte fick gå av =)
    tinni78 skrev 2010-05-13 19:59:55 följande:
    Jag har skrivit mitt namn två gånger på mina namnband för då syns hela namnet när jag viker lappen.
    De va ju smart =)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd