• Äldre 7 Mar 15:10
    599021 visningar
    11405 svar
    11405
    599021

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Kaja
    Äldre 13 May 22:55

    Jag håller på att sy en kappa till mig själv, det är en slags brun strukturerat tyg. Lite stretch, ungefär samma tjocklek som jeans, Den består av fyra delar för fram respektive bakstycke. Velar lite om jag ska sticka ner sömmarna eller inte. Någon som kan ha en åsikt??


    Sew much fabric - sew little time!
  • Äldre 13 May 23:15
    Kaja skrev 2010-05-13 22:55:20 följande:
    Jag håller på att sy en kappa till mig själv, det är en slags brun strukturerat tyg. Lite stretch, ungefär samma tjocklek som jeans, Den består av fyra delar för fram respektive bakstycke. Velar lite om jag ska sticka ner sömmarna eller inte. Någon som kan ha en åsikt??
    är det trenchliknande i skärningen är det snyggt med nedstickade sömmar. Jag lät sy upp en kappa i asien helt utan detaljer, dold knappslå osv. Den är skitsnygg, men inga nedstickningar
  • Pumpal­icious
    Äldre 14 May 08:43

    Fråga; Har Stoff&Stil någon enfärgad interlock-liknande historia?

  • Äldre 14 May 09:37

    Här var en bra hylla för trådrullar...för de som har plats.


    (Inte min auktion!!)
  • Äldre 14 May 09:38
    Fiffa5 skrev 2010-05-14 09:37:27 följande:
    Här var en bra hylla för trådrullar...för de som har plats. www.blocket.se/halland/Tradrullehylla_2747757... (Inte min auktion!!)
    det var en rejäl hylla det
  • Äldre 14 May 09:52

    Nu har jag också vågat mig på att göra en applikation {#lang_emotions_smile}  Och så har man gjort av med mer pengar på mgtyger, behövde lite mer muddväv, och då blev det lite mer ändå :) tygknarkare någon {#lang_emotions_smile}   

  • plura
    Äldre 14 May 10:06
    Fiffa5 skrev 2010-05-13 12:54:21 följande:
    Klart du ska ha namnlappar!
    Ja det är klart jag ska! 
    Tydliga order funkar på mig
    Både att få dem och att ge dem -skulle kanske satsa på en karriär inom det militära
    -Hmm vill både ha sådana man syr fast platt på plagget och såna man viker.
    Får fundera på vilka jag vill ha mest.
  • Kaja
    Äldre 14 May 12:53
    Jalapeno skrev 2010-05-13 23:15:48 följande:
    är det trenchliknande i skärningen är det snyggt med nedstickade sömmar. Jag lät sy upp en kappa i asien helt utan detaljer, dold knappslå osv. Den är skitsnygg, men inga nedstickningar
    mm. Det får nog bli så. Men, det blir så mycket extra jobb. ärmen är tre delar. Framstycket är fyra. Bakstycket är fyra. och så är det kragstånd och krage och infodring och foder...
    Sew much fabric - sew little time!
  • LumLum­Lum
    Äldre 14 May 13:29

    Håller på att göra ett seriöst försök att minska på tyglagret. Har klippt ut lite tygkassar och ska nu ge mig på en body och en klänning är planen. Fast om det ger resultat på tygmängden vet jag ju inte förståss, på tork hänger lite tyg jag fick hem från Jofotex häromdagen.

  • Stiina
    Äldre 14 May 19:04
    mrsIce skrev 2010-05-11 19:43:29 följande:
    Den är köpt på lindex och som tur är så har jag sparat kvittot. Piggarna på ringdelen var extremt mjuka och gick av bara man tog i dem... Ska nog köpa hemmasydda pyamaser i forsättningen
    Hej!

    Jag fick en pyjamas till vår nyfödda bebis, samma här tvättade den och vid första blöjbytet gick en av tryckknapparna sönder.....
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd