• Äldre 7 Mar 15:10
    598616 visningar
    11405 svar
    11405
    598616

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Näbbgä­dda
    Äldre 19 May 16:30
    plura skrev 2010-05-19 15:06:12 följande:
    Wingtear:Ja Tingeling är ju ett alternativ Appropå vliesofix till applikationer tittade på Sos sida -vad ska ska man välja. Där finns flera olika och jag har aldrig köpt sånt tidigare.
    Jag ville också beställa papper till applikationer på stoffochstil för ett tag sedan, men det är ju omöjligt att förstå något där inne med deras hittepå ord till allt.
  • Äldre 19 May 18:29

    Vet ni någon bra butik som byter in symaskiner?


    ♥ Simon ♥
  • Tjej 83
    Äldre 19 May 18:45

    sicket härligt väder det vart idag! fast också lite äckligt varmt!
    nu snart kl 19 är det 22 grader ute, o då har vi de härliga 30 graderna inne!!
    fyy!

    men sitter ni inne o syr idag blir ja arg hahah

    imorn kanske åskan kommer,  vill inte gillar inte sånt!

  • Pumpal­icious
    Äldre 19 May 19:04

    Har fått förfrågan om att sy byxkjolar... Vart kan man hitta mönster på sånt tro? Någon som sytt och har bild?

  • Tjej 83
    Äldre 19 May 20:06
    Pumpalicious skrev 2010-05-19 19:04:46 följande:
    Har fått förfrågan om att sy byxkjolar... Vart kan man hitta mönster på sånt tro? Någon som sytt och har bild?
    är de inte bara o sy ett par shorts o ha framsidan som en kjol?
    så syr man ihop kjoldelen med sidosömmen o så knyter man med band runt om hela va? eller är de bara på ena kortsidan med små band?
    www.systuga.se/produktsidor/moenster.htm   mönster

    eller menar du de jättevida shortsen som liknar en kjol när man står ihop med benen?
  • plura
    Äldre 19 May 21:39
    Tjej 83 skrev 2010-05-19 18:45:32 följande:
    sicket härligt väder det vart idag! fast också lite äckligt varmt! nu snart kl 19 är det 22 grader ute, o då har vi de härliga 30 graderna inne!! fyy! men sitter ni inne o syr idag blir ja arg hahah imorn kanske åskan kommer,  vill inte gillar inte sånt!
    Mjo en stund vid maskinen blev det -sen bestämde den sig för att inte fungera.
    Vi ska på student på fredag, så jag tyckte att det var befogat, trots det fina vädret
    -Är inte alls stressad nu. Hur jag ska hinna klart? -hoppas på att kunna låna svärmors maskin i morgon
  • Äldre 19 May 21:41
    Skumboll skrev 2010-05-19 18:29:02 följande:
    Vet ni någon bra butik som byter in symaskiner?
    Ingen? 
    Jag är sugen på att byta maskin igen. Tror inte jag hittat riktigt rätt med overlocken. Är jag tokig eller?
    ♥ Simon ♥
  • Äldre 19 May 22:20
    plura skrev 2010-05-19 12:22:55 följande:
    Hihi -söta Vi har sjörövar tema om 2 veckor och jag har lite svårt att komma på vad dottern ska vara för en slags pirat. Har riktigt svårt att bestämma mig för om jag vill vika banden eller ej -namnet är en kombo på de 3 stora barnens namn, hade tänkt ta en symbol med, för de 2 mindre -men det går ju inte om jag vill vika dem. Eller gör det kanske det? Får kolla -symbol på ena sidan och text på andra.
    kolla bloggen under rubriken utklädningskläder
    syltigochsaftig.blogspot.com (FL, jag får länka då jag inte sålt nåt)
    alstren idag var en likadan blus och en randig boleroliknande väst. Jag ska be min man fota innan han lämnar damerna imorrn
  • Äldre 19 May 22:23
    Näbbgädda skrev 2010-05-19 16:30:18 följande:
    Jag ville också beställa papper till applikationer på stoffochstil för ett tag sedan, men det är ju omöjligt att förstå något där inne med deras hittepå ord till allt.
    ringa och beställa så förklarar de precis vad allt är och om det finns inne. De har en jättebra sida att beställa från men om man är osäker går det jättebra att ta det via telefon, the old fashioned way
  • Mari78 m pojktr­iss
    Äldre 19 May 22:43
    Tjej 83 skrev 2010-05-19 18:45:32 följande:
    sicket härligt väder det vart idag! fast också lite äckligt varmt!nu snart kl 19 är det 22 grader ute, o då har vi de härliga 30 graderna inne!! fyy!men sitter ni inne o syr idag blir ja arg hahahimorn kanske åskan kommer,  vill inte gillar inte sånt!
    Här var det lite sol imorse, men det mulnade på ganska snart kring lunchtid och under ganska lång tid åskade och regnade det. Först framemot kvällen blev det behagligt, men faktiskt, trots åska fortfarande ganska kvavt.

    SÅ jag har varit inne och sytt med gott samvete, så det så
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd