• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Fiffa5

    Jag ska försöka sy en bodysuit med korta ben och omlottknäppning efter ett mönster i ottobre men har ett par frågar.


    Jag tänkte sy i interlock ,men vad är bäst att använda till kantbanden? Interlock eller muddväv?
    Det står att man ska förstärka på avigsidan där tryckknapparna ska sitta genom att stryka fast stadband, men vad är det för ngt!?
  • Jalapeno
    Näbbgädda skrev 2010-05-22 20:32:46 följande:
    God kväll!Jag skrev ett inlägg igår och tackade för alla fina tips angående jeansen jag ska sy, men något hände och familjeliv ville inte posta, så jag tror inte det kom med. Hur som haver, tack så mycket. Nu hoppas jag bara denimen kommer i nästa vecka så jag kan sätta igång. Nu till en annan fråga. Jag har sytt lite kjolar idag med spets, och de blev så ruggigt söta. Jag kikade runt lite efter mer spets och undrar är det stoffochstil som är billigast på spets, eller har ni något annat tips?
    kolla bibbis utbud och loppisar, förstås
  • emmize
    Fiffa5 skrev 2010-05-22 21:04:18 följande:
    Jag ska försöka sy en bodysuit med korta ben och omlottknäppning efter ett mönster i ottobre men har ett par frågar. Jag tänkte sy i interlock ,men vad är bäst att använda till kantbanden? Interlock eller muddväv? Det står att man ska förstärka på avigsidan där tryckknapparna ska sitta genom att stryka fast stadband, men vad är det för ngt!?
    Tyvärr så kan jag inte svara på vad "stadband" är för nåt, men jag har sett på dotterns bodysar att dom där bara använt sig av en extra tygbit där tryckknapparna sitter i omlotten...alltså inte i grenen. Så det borde ju funka lika bra som stadband
    Inte direkt svaren på din fråga men...
  • klara07
    Näbbgädda skrev 2010-05-22 20:32:46 följande:
    God kväll! Jag skrev ett inlägg igår och tackade för alla fina tips angående jeansen jag ska sy, men något hände och familjeliv ville inte posta, så jag tror inte det kom med. Hur som haver, tack så mycket. Nu hoppas jag bara denimen kommer i nästa vecka så jag kan sätta igång. Nu till en annan fråga. Jag har sytt lite kjolar idag med spets, och de blev så ruggigt söta. Jag kikade runt lite efter mer spets och undrar är det stoffochstil som är billigast på spets, eller har ni något annat tips?
    Mg har spets men om det är billigt vet jag inte.
    www.mg-tyger.se/shop/ se under sybehör/band/brodyrband
  • Skumboll

    Jag erkänner, jag gick och köpte mig en Babylock igår. {#lang_emotions_money_mouth}{#lang_emotions_surprised} Och vilken fantastisk maskin, jag är helt lyrisk!


    Dessutom har jag sålt min Pfaff, så slipper den stå här och samla damm. 
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd