• Äldre 7 Mar 15:10
    598861 visningar
    11405 svar
    11405
    598861

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ulleru­ll
    Äldre 14 Jun 20:37

    Idag har jag sytt två djungelmössor med molnfoder, de blev jättesnygga! MEN det tog typ HALVA dn för TVÅ mössor - kan väl säga att jag itne hade riktigt flyt!

  • Äldre 14 Jun 21:01

    vad ger ni mej för den här bloggkommentaren:
    Hm, vi verkar inte ha samma smak. Men jag blir ändå glad över att se och läsa hur du tänker :)
     
    tror inte hon gillade mitt kudddfodral Bloggkommentarer är nästan lite väl puttinuttiga ibland. Känner att jag hasplar ur mej söta floskler när det är nåt jag gillar. Man kanske ska bli mer brutalärlig

  • Ulleru­ll
    Äldre 14 Jun 21:05

    Jala..tjaa..smaken är som baken...men jag vet inte om någon blir gladare av att veta att någon tycker det man gör inte är snyggt?
    Men den där kommentaren var ju ganska mild.

  • Äldre 14 Jun 23:15

    kommentaren var absolut okej. Att påpeka att man har olika smak är helt kosher men det påminde mej om hur sötsliskiga bloggkommentarer i regel är. Inser att jag lät mer förolämpad än jag är

  • Äldre 14 Jun 23:39

    Tidigt i morgon åker vi till Danmark på semester så ni behöver inte efterlysa mig förrän nästa vecka  
    Ha en trevlig vecka!

    Förhoppningsvis kommer jag hem med en massa fina livebilder på alla t-shirts jag har sytt de senaste dagarna.
    Nu måste jag gå och sova (shasar mig själv till sängen). Klockan ringer 05.00 i morgon bitti... 

  • Mimmi 71
    Äldre 15 Jun 06:34
    Jalapeno skrev 2010-06-14 21:01:21 följande:
    vad ger ni mej för den här bloggkommentaren:
    Hm, vi verkar inte ha samma smak. Men jag blir ändå glad över att se och läsa hur du tänker :)
     
    tror inte hon gillade mitt kudddfodral Bloggkommentarer är nästan lite väl puttinuttiga ibland. Känner att jag hasplar ur mej söta floskler när det är nåt jag gillar. Man kanske ska bli mer brutalärlig
    Jag känner nästan igen mig i den kommentaren, fast det är inte jag som skrivit just dennna Iallfall så håller jag med i vissa fal Är lite mer vit i inredningen än du men inspireras och allt du gör iallafall. Iblans kan det vara bra så man får en härlig blandninge. Dina kläder köpter jag dock rakt av (om nu pappan hade tillåtit lilleman att bära klänning)
  • Kaja
    Äldre 15 Jun 08:55

    Om jag inte gillar något så brukar jag faktiskt hålla tyst. Eller säga, "åh vad fint, den idén kommer jag att inspireras av och göra om på mitt eget sätt!".

    Jag lyssnade på en tjej på en podcast. Hon sa att hon kan gå in på H&M eller någon annan affär och direkt säga vilka kläder som är gjorda av samma mönster. Oftast så är det så att en affär har kanske 5-6 grundmönster och så är ALLA plagg gjorda utifrån dessa. Skillnaden är bara lite volanger här, en v-ringning där, skippa kjolen på den klänningen så att den blev en blus, olika material osv. En god tröst för alla oss som tycker att vi är tråkiga och bara syr efter samma mönster hela tiden.


    Sew much fabric - sew little time!
  • Äldre 15 Jun 08:57

    tror inte jag orkar läsa en vecka tillbaka. har varit utan Internet för att nån klåpare stängde av det för tidigt, vi ska flytta den 1/7 så det blev väl tokigt nånstans.


     


    Jalapeno: det var en bra kommentar Jag brukar inte kommentera om det är något jag inte gillar

  • plura
    Äldre 15 Jun 08:58
    Kaja skrev 2010-06-14 20:22:35 följande:
    Åkej! Vem var det som bjöd emot mig på Pippi-tyget på Tradera!

    *tittar ilsket*

    Ut med språket!

    Nåja. Gammal är äldst, så jag vann det... Samlar lite på Pippi-tyg. Av förklarliga anledningar...
    Kunde varit jag -då jag också vill ha Pippi, men jag har Traderaförbud
    Annars hade jag knipit det
    Jalapeno skrev 2010-06-14 21:01:21 följande:
    vad ger ni mej för den här bloggkommentaren:
    Hm, vi verkar inte ha samma smak. Men jag blir ändå glad över att se och läsa hur du tänker :)
     
    tror inte hon gillade mitt kudddfodral Bloggkommentarer är nästan lite väl puttinuttiga ibland. Känner att jag hasplar ur mej söta floskler när det är nåt jag gillar. Man kanske ska bli mer brutalärlig
    "Ärlighet varar längst" heter det väl.
    Kul att hon tog sig tid att skriva och berätta att hon gillar det du gör, även om hon själv har en annan smak. Visst det sista behöver man ju inte säga egentligen -men en del är ju väldigt korrekta.
    Själv ger jag bara "gulliga" kommentarer *tråkiga jag*

     
  • plura
    Äldre 15 Jun 09:01
    plura skrev 2010-06-15 08:58:04 följande:
    Kunde varit jag -då jag också vill ha Pippi, men jag har Traderaförbud
    Annars hade jag knipit det
    Jalapeno skrev 2010-06-14 21:01:21 följande:
    vad ger ni mej för den här bloggkommentaren:
    Hm, vi verkar inte ha samma smak. Men jag blir ändå glad över att se och läsa hur du tänker :)
     
    tror inte hon gillade mitt kudddfodral Bloggkommentarer är nästan lite väl puttinuttiga ibland. Känner att jag hasplar ur mej söta floskler när det är nåt jag gillar. Man kanske ska bli mer brutalärlig
    "Ärlighet varar längst" heter det väl.
    Kul att hon tog sig tid att skriva och berätta att hon gillar det du gör, även om hon själv har en annan smak. Visst det sista behöver man ju inte säga egentligen -men en del är ju väldigt korrekta.
    Själv ger jag bara "gulliga" kommentarer *tråkiga jag*

     
    Eller jag menar ju det förstnämda såklart
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd