• Äldre 7 Mar 15:10
    600670 visningar
    11405 svar
    11405
    600670

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ulleru­ll
    Äldre 19 Jun 17:07
    Jalapeno skrev 2010-06-19 09:26:40 följande:
    jag satt just med en kopp kaffe och läste en intervju i tidningen med arrangören av marknaden jag ska vara med på imorgon. Jag var en av hennes två favoriter! Av 40 hantverkare. Så himla roligt!! Det där med blogganonymitet är nog kört vid det här laget. 
    gu va kul! Skulle va kul att gå på den marknaden :o)

    Jag fick ett mail igår och blev tillfrågad om jag ville vara med i en tidning som kommer en gång i veckan till alla hushåll i kommunen, som känd profil (?) hmmm....

    För ett år sedan var vi med i lokaltidningen med vårat hus i "hus och hem" och för 2 månader sedan var jag med ang syendet på modesidorna.....och jag som hade tänkt vara anonym!
  • Äldre 19 Jun 17:46

    coolt ullerull!!

    och tack!

    här varvas bröllop och sömnad 

  • plura
    Äldre 19 Jun 18:01
    Jalapeno skrev 2010-06-19 09:26:40 följande:
    jag satt just med en kopp kaffe och läste en intervju i tidningen med arrangören av marknaden jag ska vara med på imorgon. Jag var en av hennes två favoriter! Av 40 hantverkare. Så himla roligt!! Det där med blogganonymitet är nog kört vid det här laget. 
    Åh shit va kul. 
    Nu vill jag ju också gå på marknad

     
  • plura
    Äldre 19 Jun 18:03
    Ullerull skrev 2010-06-19 17:07:32 följande:
    gu va kul! Skulle va kul att gå på den marknaden :o)

    Jag fick ett mail igår och blev tillfrågad om jag ville vara med i en tidning som kommer en gång i veckan till alla hushåll i kommunen, som känd profil (?) hmmm....

    För ett år sedan var vi med i lokaltidningen med vårat hus i "hus och hem" och för 2 månader sedan var jag med ang syendet på modesidorna.....och jag som hade tänkt vara anonym!
    Hit känns det mest som om "rent hus" eller nåt dylikt skulle vilja göra ett repotage
    *Gah* Jag blir galen på alla saker -hur mycket prylar kan 7 personen egentligen ha! 
  • Kaja
    Äldre 19 Jun 18:09

    Jag har lagt ner syendet idag, till förmån för virkning för att kunna titta på bröllopet (och gärna höra lite också... det brötar så med symaskinen i soffan.,..)

    Håller på med en sådanhär. Fast i babyrosa. Det är 91 rutor och en bra dag så kanske jag hinner 3-4 stycken...

    www.garntjanst.se/stickat-virkat/design-garnkvalitet/a-e/catania/catania-fine.html


    Sew much fabric - sew little time!
  • plura
    Äldre 19 Jun 18:40
    Kaja skrev 2010-06-19 18:09:11 följande:
    Jag har lagt ner syendet idag, till förmån för virkning för att kunna titta på bröllopet (och gärna höra lite också... det brötar så med symaskinen i soffan.,..)

    Håller på med en sådanhär. Fast i babyrosa. Det är 91 rutor och en bra dag så kanske jag hinner 3-4 stycken...

    www.garntjanst.se/stickat-virkat/design-garnk...
    Jättefin -just att det är tidskrävande gör att jag drar mig för virkning och då blir man ju tyvärr varken bättre och snabbare på det heller.
    Jisses vilken aha upplevelse jag fick när jag kikade in "hos" dig -Jag vill också spela Resan, minns (fast att jag hade glömt) att jag älskade det spelet. 
  • Kaja
    Äldre 19 Jun 19:43
    plura skrev 2010-06-19 18:40:45 följande:
    Jättefin -just att det är tidskrävande gör att jag drar mig för virkning och då blir man ju tyvärr varken bättre och snabbare på det heller.
    Ja, alltså denhär är med virknål 2,5 och supertunnt garn, så det BLIR tidsödande. Men, jag står ut med virkning, skulle aldrig ge mig på detdär med stickning däremot.
    Sew much fabric - sew little time!
  • Ulleru­ll
    Äldre 20 Jun 18:47

    Oj, sitter alla framför symaskinerna? Ekande tomt här idag.
    Här spöregnar det till och från, haft lite främmen och börjat sy en väska men insåg att det går åt två paket snedslå, typiskt!

  • Äldre 21 Jun 04:50

    I helgen var jag till tygmarknaden igen, den 3e sista gången innan dags att föda. :) Det är ett helt fantastiskt ställe. Har lagt upp några bilder på min blogg, för er som vill bli avundsjuka! Kilometervis med tygstaplar! Bilderna visar bara EN butik av säkert 150 mindre "rum".


  • camill­a178
    Äldre 21 Jun 12:05

    Hej
    Ny här och undrar om ni kan hjälpa mig med transfer film.
    Jag ska göra en vimpel och en lite flagga med bokstäverna MIF, jag har ingen broderimaskin och sy fast blir inte så snyggt när jag gör det. Så jag tänkte att jag kunde stryka fast bokstäverna med sån där transerfilm. Jag undrar då hur gör jag för att få vita bokstäver? Är pappret vitt från början så det är bara att klippa ut eller måste jag köra det i skrivaren! Men skrivaren har ju inget vitt i sig, så det borde ju vara vitt eller hur? Förstår ni vad jag menar? Förresten en toppentråd som jag lagt i mina favoriter.
    /Camilla

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd