• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Kaja

    Idag har jag fått en rynkfot till min symaskin. Hoppas på att kunna testa den när barnen har somnat. Får jag till det så lär ni väl se volanger i bloggen tills ni kräks på det...


    Sew much fabric - sew little time!
  • Pumpalicious

    orkar inte läsa tillbaka en massa sidor då jag inte hunnit vara inloggad på länge, så jag ber om ursäkt om ni redan pratat om det här men är det någon som sett Jofotex fåren på riktigt? Jag gillar inte färgerna på bild riktigt, men motivet är fint. vet inte vilket jag ska beställa!!

  • Jalapeno

    jag är faktiskt förvånad att inte fler barnklädesbloggare syr med rynkfot. Jag har känt mig ganska ensam om mina volangsingoallor i ett par år nu. Ett tips är att titta om inte lite mindre diff ser bra ut. Hög diff = mycket rynk, ger otrolig tygåtgång.

    Apropå det var det en lokaltidning som tyvärr inte finns på nätet som gjorde mer än halva marknadsreportaget till en intervju med mej med flera stora bilder. Jättekul! Måste bara komma ihåg att lägga ut de osålda grejjerna på bloggen. Jag är verkligen skitkass på att hantera den publicitet jag fick och ganska kass på att verklinge sy många klänningar med volanger nu när det är inne.

    (Jag ställde mej alltså på marknad för att sy upp en del av mitt tyglager. Det gick sådär på marknaden fanns även en loppis ..... Resultatet blev plus minus noll) 

  • Ullerull

    jag köpte ju en volangfot nu, men jag vet inte om jag är kompis med den. Det var dock till den vanliga maskinen ocg hur det är att sy i trikå med den vet jag inte. Jag behöver träna lite tror jag. Har ni till ol eller till vanlig maskin?

  • Kaja
    Ullerull skrev 2010-07-05 21:02:36 följande:
    jag köpte ju en volangfot nu, men jag vet inte om jag är kompis med den. Det var dock till den vanliga maskinen ocg hur det är att sy i trikå med den vet jag inte. Jag behöver träna lite tror jag. Har ni till ol eller till vanlig maskin?
    Till den vanliga. Det är lite petigt med tillbehör till Berninor. Dyrt som tusan. Detta är någon slags allroudnkopia...
    Sew much fabric - sew little time!
  • Kaja

    Oj oj oj, vad det var kul.... Nu blir det volangfeber i bloggen....


    Sew much fabric - sew little time!
  • Kaja

    Nu har det flyttat in lite Znok-ugglor i bloggen! Testar en ny modell på tröja och det är bara HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta


    Sew much fabric - sew little time!
  • ak74
    Kaja skrev 2010-07-06 08:45:11 följande:
    Nu har det flyttat in lite Znok-ugglor i bloggen! Testar en ny modell på tröja och det är bara HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta
    Jag såg den... Jättefin!

    Jag önskar att min inspiration ville komma tillbaka men den lyser med sin frånvaro. Ingenting lockar mig just nu.
    Fick hem 2 jättepaket med tyg i helgen men har det hjälpt?... Nej...
    Det enda jag lyckas ta mig för är en joggingtur då och då, vilket i och för sig är bra eftersom jag tappade 5 kilo föra veckan. Lite motion kanske kan hjälpa mig att hålla denna vikten nu när vågen äntligen visar det jag vill. Jag vet, helt fel sätt att bli av med kilona men ibland blir det som det blir...
  • Fiffa5
    Kaja skrev 2010-07-06 08:45:11 följande:
    Nu har det flyttat in lite Znok-ugglor i bloggen! Testar en ny modell på tröja och det är bara HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta
    Jättefin verkligen! Åh jag är så sugen på det tyget!!!
  • Emstersalster
    melizza skrev 2010-07-04 16:29:07 följande:
    sydde ett par 3/4 muddbyxor till mig själv igår men blev inte så nöjd med framgrenen så att säga....den blir så bylsyg på nått vis.....bak sitter dem perfekt men fram blir dem liksom bylsiga och pösiga

    hur ska jag ändra på mönstret för att få fram en bättre framdel......ska man ha mindre gren eller kortare eller är det nån som vet ett bra mönster på enkla dambyxor????
    När jag syr mina trekvartsbyxor klipper jag framgrenen rakt vinkelrätt mot midjekanten. Den ska inte slutta som en rutschkana utan gå rakt ner. I grenen böjer man av ganska tvärt, då bör det inte bli bylsigt alls. Maila mig gärna om jag har skrivit otydligt! emstersalster@gmail.com

    Vad gäller min egen maskin är den inoljad men går fortfarande trögt så det blir väl att lämna in den.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd