• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mimmi 71
    madebyinferno skrev 2010-07-23 14:19:02 följande:
    hur för jag över pengar från banken till paypal-kontot egentligen??? ID siffrorna som ska skrivas in får ju inte plats i rutan för meddelande??
    Jag har istället kopplat PayPal-kontot till mitt vanliga konto så pengarna dras igenom PayPas direkt på kontot. På så vis så slipper jag ha pengar "liggande" på PayPal.
  • yrväder
    Mimmi 71 skrev 2010-07-23 14:25:09 följande:
    Jag har istället kopplat PayPal-kontot till mitt vanliga konto så pengarna dras igenom PayPas direkt på kontot. På så vis så slipper jag ha pengar "liggande" på PayPal.
    Jag har kortet kopplat till paypal, så i nån mening dras det från mitt vanliga konto då med. Men eftersom jag har visa-kort så får jag därigenom även försäkringen som gäller när man handlar med visakortet.
  • madebyinferno
    Mimmi 71 skrev 2010-07-23 14:25:09 följande:
    Jag har istället kopplat PayPal-kontot till mitt vanliga konto så pengarna dras igenom PayPas direkt på kontot. På så vis så slipper jag ha pengar "liggande" på PayPal.
    Vet inte hur man gör så men tror jag löste dagens problem iaf
    A creative mess is better than tidy idleness
  • Headrush

    Hejsan! Vad duktiga ni är alla! Hoppas att jag får vara med här

    Jag har inte sytt sedan jag hade syslöjd i skolan men nu har jag äntligen fått en egen symaskin!

    Igår sydde jag första grejen... Det blev en haklapp till dottern.

    Haklapp LD(Klickbar bild)

    Vaxduk från ica Maxi, vitt kantband och vitt självhäftande kardborrband.


    Somliga ger en bara magont...
  • Pumpalicious
    Headrush skrev 2010-07-23 14:38:05 följande:
    Hejsan! Vad duktiga ni är alla! Hoppas att jag får vara med här

    Jag har inte sytt sedan jag hade syslöjd i skolan men nu har jag äntligen fått en egen symaskin!

    Igår sydde jag första grejen... Det blev en haklapp till dottern.

    Haklapp LD(Klickbar bild)

    Vaxduk från ica Maxi, vitt kantband och vitt självhäftande kardborrband.
    Välkommen hit! När jag började sy igen för 1,5 år sen sydde jag också en haklapp som första grej .-)
  • Headrush
    Pumpalicious skrev 2010-07-23 14:40:19 följande:
    Välkommen hit! När jag började sy igen för 1,5 år sen sydde jag också en haklapp som första grej .-)
    Tack så mycket Ja, jag tror det är det lättaste man kan sy
    Somliga ger en bara magont...
  • TeDrickaren
    LumLumLum skrev 2010-07-23 13:03:20 följande:
    Bästa tygförvaringen? Sitter och planerar hur jag ska möblera mitt syrum när vi flyttar och måste skaffa vettig förvaring till mina tyger. Nu har jag dom i en platsbyggd garderob, så den kan jag ju inte ta med mig. Vad anser ni vara bästa förvaringen så det blir lättöverskådligt och lätthanterligt? Hyllor? I så fall vilken typ? Trådkorgar? Garderober? Annat?
    Vi ska också flytta och jag funderar också på detta.
    Mitt syrum kommer att ligga i källaren så jag vill ha någon form av "tät" förvaring vill ju inte av ev "källarlukt" ska tränga in i tygerna.
    VI kommer att dränera men tycker ändå att källare alltid luktar källare....eller vad säger ni andra??
    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • Titinea
    virre80 skrev 2010-07-23 08:46:46 följande:
    Kan någon ge tips angående flatlocksöm på huskylock s15. jag följer inställningarna för 3-trådig men tycker det blir för hårt, sömmen blir som en platå istället för att man kan platta ut det. Tänkte sy ihop en raglantröja med flatlock.. När jag minskar trådspänningen blir det för löst, grrrr.  Om någon har fått det att fungera vore jag tacksam för lite hjälp :)  
    Nu har jag inte samma maskin... men jag har sytt på en gammal huskylock och min nuvarande Bernina
    När jag sytt flatlock så har det blivit upphöjt om tråd spänningen varit för hård på den övre tråden. När jag sytt med lös trådspänning på övre tråden (undre som vanligt), så har det gått lätt att dra isär tyget och det blvit en fin flatlock. Så testa med olika trådspänning på den övre.    Hoppas du fixar det! Glad
    Kika gärna in i min blogg
  • Fiffa5

    Jag tänkte skicka efter visitkort att skicka med plagg man säljer, men vad är egentligen viktigt att ha med??

    Har bloggadressen, Mitt namn, emailadress.  Behövs egentligen ngt mer?? 


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd