• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • AMDA

    var så lite måste säga att stoff och stils mudd är nog en av de bästa jag testat, har testat ganska många
    En annan som har bra mudd är Andersson och Hjalmarsson men de har ju ingen internet butik

    Själv letar jag efter LILA mudd verkar inte finnas någonstans?!?! Vill den ska vara bingolottolila någon som har tips på var jag kan hitta det? 

  • Pumpalicious
    AMDA skrev 2010-08-03 12:31:00 följande:
    var så lite måste säga att stoff och stils mudd är nog en av de bästa jag testat, har testat ganska många
    En annan som har bra mudd är Andersson och Hjalmarsson men de har ju ingen internet butik

    Själv letar jag efter LILA mudd verkar inte finnas någonstans?!?! Vill den ska vara bingolottolila någon som har tips på var jag kan hitta det? 
    http://www.mjukatyger.se/product_info.php?cPath=22&products_id=504&osCsid=8be4a6eb559142d0c2171175ece0ee0b

    fast jag är inte såld på elastiken i hennes nya muddar.
  • AMDA

    jo det är ju det där...tycker den blir slapp efter en gångs användande om man tex har det som midjemudd, vill inte behöva trä i resår i mudden.
    Förstår inte varför det inte finns i Lila på fler ställen...finns det ingen efterfrågan på just den färgen eller nått?? 

  • yrväder
    AMDA skrev 2010-08-03 12:31:00 följande:
    var så lite måste säga att stoff och stils mudd är nog en av de bästa jag testat, har testat ganska många
    En annan som har bra mudd är Andersson och Hjalmarsson men de har ju ingen internet butik

    Själv letar jag efter LILA mudd verkar inte finnas någonstans?!?! Vill den ska vara bingolottolila någon som har tips på var jag kan hitta det? 
    Den lokala butiken i piteå har, det är samma märke som ohlssons tyger har tror jag. Dock vet jag vem mer som kan tänkas ha den, ohlssons här har den då inte. Har dock ingen bild på den såg jag, men jag skulle nog säga att den är åt det hållet, möjligen lite mörkare inom samma nyans.
  • yrväder
    yrväder skrev 2010-08-03 12:45:30 följande:
    Den lokala butiken i piteå har, det är samma märke som ohlssons tyger har tror jag. Dock vet jag vem mer som kan tänkas ha den, ohlssons här har den då inte. Har dock ingen bild på den såg jag, men jag skulle nog säga att den är åt det hållet, möjligen lite mörkare inom samma nyans.
    det var ett tag sen jag tittade på en bingolott
  • AMDA

    hihi ja det var ju ett tag sen man satt där med lotterna och kollade på Loket
    Har ju inte Ohlssons här i Jönköping...har faktiskt bara 2 tygbutiker och de säljer bara fest tyger Så man blir lite låst till internet butiker och då kan man ju inte kolla stretchen vilket är lite tråkigt 

  • Pumpalicious

    Och nu kan man inte ens beställa från internet butiker! Stoff & Stil har haft problem med sin hemsida i flera dagar. SUCK!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd