• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mimmi 71

    Jag har själv inte praktiserat stämpling så mycket, men jag har fått rådet att färga på klichén med en roller för att få jämn färg. Kan det förbättra det hela?

  • Ogabinne
    Mimmi 71 skrev 2010-09-25 12:14:35 följande:
    Jag har själv inte praktiserat stämpling så mycket, men jag har fått rådet att färga på klichén med en roller för att få jämn färg. Kan det förbättra det hela?
    Ja det pratade även dom i affären om igår, att en roller också kan funka bra. De hade ingen sådan hemma på lager så jag kunde inte se hurdan roller de menade, men kanske det kan funka med minsta storleken i en vanlig bygghandel också?

    Hänger Älskade Hjärtegryn här? Det skulle vara kul att få lite råd från en som lyckats optimalt! Men å andra sidan kanske hon inte vill ge ut tipset och få konkurrens. Visserligen säljer jag inte men andra gör ju.
  • Ogabinne

    Jag beställde ett löst nummer från ottobre idag, och i orderbekräftelsen stod det att leveranstiden är ca 3 veckor. Är den verkligen så lång?

  • Mimmi 71
    Ogabinne skrev 2010-09-25 13:04:47 följande:
    Jag beställde ett löst nummer från ottobre idag, och i orderbekräftelsen stod det att leveranstiden är ca 3 veckor. Är den verkligen så lång?
    Om du beställt ifrån Ottebre direkt så är det nog tyvärr så lång leveranstid.
  • Fiffa5
    Ogabinne skrev 2010-09-25 13:04:47 följande:
    Jag beställde ett löst nummer från ottobre idag, och i orderbekräftelsen stod det att leveranstiden är ca 3 veckor. Är den verkligen så lång?
    Jag tycker det brukar gå fortare att beställa från neanobelle.se   , så har dem det nummer jag söker beställer jag alltid där i stället för hos Ottobre.
  • gewjyn

    Jag håller på att klippa till tröjor till min snart 2,5åring och var tvungen att rita lite nya mönster. När jag mäter på en lagom stor tröja i strl 92/98 och sen på Ottobres mönster så får jag den ändå bredare än tröjan när jag tar strl 80Förvånad Jag vet ju att deras mönster är breda, men detta är lite väl bra, tycker jag. Ska testsy de här nya modellerna i Znoks flodhästtyg som jag fick en gratis meter av när jag beställde där sist och i ett grönt klövertyg från MG, man vill ju inte ta "fintygerna" när det kanske blir alldeles knasigt...

  • Frosk

    Frida S, fint förkläde! Och så roligt med lite mer bilder i tråden, det piggar upp och ger inspiration :)

    Nu en fråga...nån som har sytt vetekudde här? Vad tusan hittar man vete som inte är behandlata tt ha i? Matvete är ju inte riktigt samma som det som är dom man köper.

  • Ogabinne
    Mimmi 71 skrev 2010-09-25 13:24:47 följande:
    Om du beställt ifrån Ottebre direkt så är det nog tyvärr så lång leveranstid.
    Fiffa5 skrev 2010-09-25 14:00:03 följande:
    Jag tycker det brukar gå fortare att beställa från neanobelle.se   , så har dem det nummer jag söker beställer jag alltid där i stället för hos Ottobre.
    Aj då, jag visste inget annat ställe man kunde beställa lösnummer ifrån. Aja, nu är det iaf beställt så då får jag vackert vänta. Länge har jag trånat efter det där magiska 4/2004 numret som alla prisar i sina bloggar, så den som väntar på ngt gott.
  • Ogabinne
    Frosk skrev 2010-09-25 15:10:33 följande:
    Frida S, fint förkläde! Och så roligt med lite mer bilder i tråden, det piggar upp och ger inspiration :)

    Nu en fråga...nån som har sytt vetekudde här? Vad tusan hittar man vete som inte är behandlata tt ha i? Matvete är ju inte riktigt samma som det som är dom man köper.
    Jag brukar köpa vanligt ris i mataffären när jag gör "vetekuddar". Jag tycker ris håller värmen mycket längre, fast det kanske är en smaksak.
  • Fiffa5
    Frosk skrev 2010-09-25 15:10:33 följande:
    Frida S, fint förkläde! Och så roligt med lite mer bilder i tråden, det piggar upp och ger inspiration :)
    Tack!
    Kul att du uppskattar lite bilder här i tråden, jag lägger mest in dem för jag tycker det har varit lite tyst här på senaste tiden.Själv tycker jag det är kul när andra visar upp det dem sytt så jag hoppas ni andra tycker likadant och att det inte stör ngn! 
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd