• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • AMDA

    hihi nä inte 27 veckor 27 meter haha fast det är en del veckor blev ca 16veckor Obestämd så jag hoppas verkligen det kommer nu.
    Ja jofotex är snabba och som du skriver deras ljusare tyger funkar bra men de mörka är ju inte alls lika roliga efter tvätt.
    JNY har verkligen super kvalitet på hennes tyger vilket jag gillar sen tycker jag faktiskt hon brukar vara rätt snabb hon med. Vet att hon nu har anställt en person som ska hjälpa henne med allt då hon tidigare gjorde allt packande själv. Så när de kommit in i det nya så kommer hon nog bli ännu snabbare

     

  • AMDA
    yrväder skrev 2010-09-28 19:37:52 följande:
    Jag har väntat på 23 meter bambutyg och ullinterlock sen mars nån gång. Blir så när man handlar via cooper. Men nu är dom påväg och då blir det blöjsömnad på hög nivå
    vad är cooper för något?

    Jag har beställt från en återförsäljare i Sverige som enbart säljer tyger från USA men just de tygerna jag skulle ha fanns ju inte än då de fortfarande var på tillverknings stadiet så det är ju inte så konstigt att det tagit tid.Obestämd  bara det kommer nu så blir jag nöjd då jag redan har flera beställningar i ett av de nya tygernaDrömmer
  • Ogabinne
    AMDA skrev 2010-09-28 19:42:25 följande:
    hihi nä inte 27 veckor 27 meter haha fast det är en del veckor blev ca 16veckor Obestämd så jag hoppas verkligen det kommer nu.
    Ja jofotex är snabba och som du skriver deras ljusare tyger funkar bra men de mörka är ju inte alls lika roliga efter tvätt.
    JNY har verkligen super kvalitet på hennes tyger vilket jag gillar sen tycker jag faktiskt hon brukar vara rätt snabb hon med. Vet att hon nu har anställt en person som ska hjälpa henne med allt då hon tidigare gjorde allt packande själv. Så när de kommit in i det nya så kommer hon nog bli ännu snabbare

     
    Ja men självklart! Haha! Jag vet inte hur jag fick till 27 veckor. Får skylla på att jag varit igång non stop sedan 8 i morse och precis satte mig ner i lugn och ro för första gången.

    Men ändå är 16 veckor en hel del mer än 2.

    Ja jag tror det kommer bli jättebra med JNY nu när hon har hjälp! Jag har alltid tyckt att hon varit jättebra. Det är skönt att handla på ställen där man vet att man blir bemött bra.
  • emmize

    Fler än mig som har problem att logga in på mjuka tyger?
    Kan inte skicka beställningen då jag inte kan logga in

  • AMDA
    emmize skrev 2010-09-28 22:44:19 följande:
    Fler än mig som har problem att logga in på mjuka tyger?
    Kan inte skicka beställningen då jag inte kan logga in
    jag kommer in på både sidan och med min inloggning :-I
  • plura

    Vad fodrar ni tossor med?
    Alltså med högt skaft -riktigt varma och gossiga vill jag att de ska vara -så billig fleece går väl bort.

  • Ogabinne
    plura skrev 2010-09-29 08:53:07 följande:
    Vad fodrar ni tossor med?
    Alltså med högt skaft -riktigt varma och gossiga vill jag att de ska vara -så billig fleece går väl bort.
    Stoff och stils fleece är himla tjock och gosig. Jag minns första ggn jag köpte fleece därifrån, då hade jag tidigare använt mig utan fleecefiltar från Jysk ist. Mycket stor skillnad! Fleecen från SoS kändes som 2 eller 3 lager Jyskfleece!

    Igår kväll innan jag la mig klippte jag ut både mössor och byxor till mina barn samt några klänningar som jag hade tänkt försöka sy så mkt av som jag kunde idag. Ist är jag svintrött efter att ha suttit halva natten på barnakuten. Sonen väckte mig kl 4 i morse med igensvullna ögon och huvudet svullet som en fotboll. Jippi.
  • AMDA

    Oj hoppas han mår bättre se till att du passar på att sova lite när du får chansen så ska du nog se att du hinner med alla mössor och byxor senare.

    Har kört min maskin till symaskins tomtarna här i stan för 2 gången på 2 månader *suck* blir så trött på den ibland tycker en så dyr maskin ska gå  utan problem men denna krånglar mer än mina gamla stenåldersmaskiner Rynkar på näsan tur att allt går på garantin iaf

  • tinni78

    Ogabinne: Nej, stackars honom! Hoppas du får vilat ikapp.

    AMDA: Visst är det typiskt att nya grejer ska krångla så.

    Jag hade tänkt att sy nått idag men har inte kommit igång ännu pch snart är det dags att hämta dottern hos dagmamman.

    Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta att få ty från Znook? Jag beställde förra måndagen och betalade direkt. Jag trodde det brukade gå fort från henne men det kanske är extra mycket nu när hon körde lite rea.


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd