• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • tinni78
    Fiffa5 skrev 2010-10-06 16:00:26 följande:
    Tack, jag provsydde en. Blev OK  fast det var lite svårt vid svängen längst upp...
    Snygg!

    Ja det är lite svårt att svänga så det gäller att hålla tungan rätt i munnen när man syr .
  • Kaja

    Jag skulle behöva lite Mumin-tyg, men på Tradera så går det så attans dyrt. Någon som har koll på var man kan köpa det lite billigare. Finska tradera?? Eurokangas??


    Sew much fabric - sew little time!
  • Ullerull

    Ang dregglisar, när ni syr sådana med 4-trådar. Hur gör ni i svängen?
    Men min "nygamla" huskylock går det bra första halvan av U-et, men när jag kommer runt vill den inte klippa och det blie en stor tjorv under tråden, inte snyggt, slutar alltid med att jag syr av hörnet. Detta problem hade jag inte med den gamla 3-trådiga.

  • Fiffa5
    Ullerull skrev 2010-10-06 18:50:17 följande:
    Ang dregglisar, när ni syr sådana med 4-trådar. Hur gör ni i svängen?
    Men min "nygamla" huskylock går det bra första halvan av U-et, men när jag kommer runt vill den inte klippa och det blie en stor tjorv under tråden, inte snyggt, slutar alltid med att jag syr av hörnet. Detta problem hade jag inte med den gamla 3-trådiga.
    Nu har jag ju bara testat en, men det gick att sy runt hela svängen. Fick dra en del.
  • tinni78
    Ullerull skrev 2010-10-06 18:50:17 följande:
    Ang dregglisar, när ni syr sådana med 4-trådar. Hur gör ni i svängen?
    Men min "nygamla" huskylock går det bra första halvan av U-et, men när jag kommer runt vill den inte klippa och det blie en stor tjorv under tråden, inte snyggt, slutar alltid med att jag syr av hörnet. Detta problem hade jag inte med den gamla 3-trådiga.
    Jag har inget sådant problem. Jag syr väldigt sakta och drar tyget så det ligger framför ibland lättar jag lite på pressarfoten och flyttar tyget lite.
  • Ullerull

    hur mycket sömsmån har ni? alltså som maskinen ska klippa av?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd