• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • ak74

    Knastroll:
    Har du beställt namnlappar från World Wide Label? Såg Knastroll-lappar på deras blogg...
    Mina var med också skickade i förra veckan så de är snart hemma  

  • Ogabinne

    Jag har precis uppdaterat en blogg någonstans med vintermössor och halsdukar i vågade ränder till mina barn. Ihop med deras nya klarröda name it overaller kan jag faktiskt inte låta bli att längta liiite till vintern.

  • Ogabinne
    diggling skrev 2010-10-18 17:42:32 följande:
    Jag har en fråga till er som säljer plagg. Har ni fått nå reklamationer pga att tryckknappar släppt eller att tyget gått sönder runt knappen?
    När ni säljer, talar ni om för köparen att de ska peta in en nagel mellan knapparna för att lossa dem?

    Har just sytt färdigt en klänning och håller på att banka knappar (i dubbel babymanchester), men jag tycker det känns lite osäkert att dra isär knapparna.
    Borde jag haft mellanlägg i vikningen? Hade det ens hjälpt?

    Har ni några andra tips?
    Jag har aldrig fått en sådan reklamation, men en gång fick jag ett mail om att sömmen i ett par byxor gått upp. Jag tog tillbaka dom trots att de var använda och tvättade, och sydde ett par nya. Tryckknappar har jag faktiskt aldrig varit med om att de släppt eller tagit sönder tyget. Kanske jag haft tur?
  • Ogabinne
    sarahl skrev 2010-10-18 07:51:44 följande:
    Någon som använt stoff o stils sweatshirttyg? jag funderar på att sy lite dressar till mellan pojken då jag tycker han börjar bli lite stor för all velour!
    Jag har använt det och gillar det mycket! Flossade insidan är sååå mjuk och gosig!
  • Knastroll82
    ak74 skrev 2010-10-18 20:31:44 följande:
    Knastroll:
    Har du beställt namnlappar från World Wide Label? Såg Knastroll-lappar på deras blogg...
    Mina var med också skickade i förra veckan så de är snart hemma  
    Japp, det är mina lappar!
    Ääääntligen kommer de, känns om jag väntat en hel evighet!
  • Ullerull

    Jag är lite sugen på att beställa där ifrån också, vad har ni fått betala, mängd, storlek, färger?

  • Knastroll82
    Ullerull skrev 2010-10-18 21:10:44 följande:
    Jag är lite sugen på att beställa där ifrån också, vad har ni fått betala, mängd, storlek, färger?
    Jag tog 300 st, tre färger, storlek 3,4x4 cm med vikning och gav runt 400:- ink frakt.
  • Ogabinne
    Knastroll82 skrev 2010-10-18 21:16:12 följande:
    Jag tog 300 st, tre färger, storlek 3,4x4 cm med vikning och gav runt 400:- ink frakt.
    Gode värld vad billigt om man jämför med minanamnband! Jag gav 308 spänn för 75 st sist. Dags att byta leverantör känns det som.
  • plura
    Knastroll82 skrev 2010-10-18 21:16:12 följande:
    Jag tog 300 st, tre färger, storlek 3,4x4 cm med vikning och gav runt 400:- ink frakt.
    Åh prisvärt -måste ta itu med mina lappar nu -fattar jag inte hur man gör med designen, så återkommer jag och du får (snälla) förklara
    gewjyn skrev 2010-10-18 20:14:01 följande:
    Är det någon som vet när det nya ottobrenumret kommer ut i butik?
    Jag prenumererar (ja det här är sista nr) och jag har inte fått tidningen än.

    Suck jag har inte råd att åka på symässan -känns jättetrist. Hade tänkt fara men ibland blir det inte som man tänkt.
    Nåja vad är väl en bal på slottet.......
  • plura
    Ogabinne skrev 2010-10-17 00:05:43 följande:
    www.onepiece.no/store.php?cPath=136&language=...

    Skitfula! Men jag tänkte att en sådan skulle vara supermys att lunka runt i hemma med raggisar i vinter. Men inte för det priset! Kanske att jag försöker mig till en egen...
    Åh en sån skulle jag lätt kunnat köpa (om jag haft råd då) tyckte de var grymma
    Visade maken och han skulle också kunnat tänkt sig en -den med norsk flagga. Han jobbar ju där och ville nog glida runt på kvällskvisten i en
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd