• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • TeDrickaren
    Du och Jag ver2 skrev 2010-11-15 16:06:11 följande:
    Det menas att den är totalt 80cm  - och inte uppklippt i kanten! (så platt framför dig alltså 40cm bred!) 
    Tackar!!!
    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • diggling
    Ogabinne skrev 2010-11-15 20:51:14 följande:
    Tack! Men jag kan inte hitta det på shopen, finns det inte kvar?
    Dom har väldigt lite tyger upplagda i shopen. Men om du mailar eller ringer så kanske du får tag på det
    De hade ju massor med sig på syfestivalen som inte visas på bild i shopen.

    Lycka till!
  • plura
    diggling skrev 2010-11-15 21:32:07 följande:
    Dom har väldigt lite tyger upplagda i shopen. Men om du mailar eller ringer så kanske du får tag på det
    De hade ju massor med sig på syfestivalen som inte visas på bild i shopen.

    Lycka till!
    Lite trist det där att de har så lite i shopen gäller även andra en MG, för en annan som bor ett halvt land är det ju kört att se vilket utbud som finns.
    Syr norrlänningarna för lite?
    Verkar som om det gottigaste finns en bra bit söder om Dalälven.
    Tror att jag måste bila och hälsa på släkt i skåne till sommaren
  • diggling
    plura skrev 2010-11-15 21:42:56 följande:
    Lite trist det där att de har så lite i shopen gäller även andra en MG, för en annan som bor ett halvt land är det ju kört att se vilket utbud som finns.
    Syr norrlänningarna för lite?
    Verkar som om det gottigaste finns en bra bit söder om Dalälven.
    Tror att jag måste bila och hälsa på släkt i skåne till sommaren
    Ja, det är väldigt trist, både för dom som säljare och oss som köpare. Om man kollar in just  Mg`s hemsida, så tycker inte jag att dom ser ut att ha så mkt snygga snygga tyger. Dessutom ser många tyger "mossiga" ut, och det säljer dom ju inget på
  • Kaja
    gewjyn skrev 2010-11-15 16:31:07 följande:
    Beskrivning till mössan finns här; kokalal.blogspot.com/2009/10/att-sy-en-mossa....

    Legginsen tror jag kommer från meedom, men jag har haft det ett tag och har inte skrivit på varifrån det kommer... Fickan fick jag över när jag sydde byxor i samma tyg och inte orkade sy på båda
    Meedoms leggings är väldigt bra faktiskt. De kan man knycka rakt ur boken utan att justera minsta lilla. Alla andra tycker jag att man får rita lite själv på.
    Sew much fabric - sew little time!
  • Ullerull

    Jag tror att jag här bilder på min hemmagjorda kantbandsplåt i bloggen. Ids inte kolla själ, surfar på mobilen.

  • Du och Jag ver2

    Har kommit fram till att jag lär nog införskaffa Meedoms bok jag med! Nån som vet om det finns en översikt någonstans?! (har bara hittat till den från 4 år). Vad jag förstått så är det bra basmönster i den?! Jag letar efter ett bra basmönster till en tunika/klänning - har inte hittat nått bra än. Å rita ett eget och gradera har jag inte ork med just nu (fast egentligen så borde jag väl för att inte glömma bort hur man gör...)


  • tinni78
    Du och Jag ver2 skrev 2010-11-15 16:10:07 följande:
    Var förresten bra att stå på loppisen för nån vecka sen - nu ska de som annordnar den ha loppis/marknad den 4-5:e dec! Så då ska jag vara med igen!!! Kul!!!
    Så nu ska det sys upp grejer - å måste ta och beställa nya visitkort ju! (gick å gifte mej i maj - haha - gubben friade typ dagen efter jag fått mina visitkort...vi gifte oss sen borgeligt bara - därav kort tid , samt så har jag ju ny bloddadress nu ju!!!)

    Mössor, julförkläden, å kanske lite muddbyxor!? Tänkte släpa med mig symaskinerna (marknaden är alltså inomhus!) å sy lite namnmössor på plats!! (hoppas det inte är en korkad idé....)
    Vad kul att det gick bra! Smart att ta med sysmaskinen, hoppas att det går lika bra på marknaden.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd