• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • plura

    Jag gillade föresten MT jultyg -fast inte som en slipover till nån av sönerna, utan till mig

  • tinni78
    plura skrev 2010-11-17 14:38:53 följande:
    Jag gillade föresten MT jultyg -fast inte som en slipover till nån av sönerna, utan till mig
    En julig velourtunika, det skulle nog bli jättefint . Jag skulle vilja sy velourtunikor till mig själ, men innan jag har kommit så långt är det väl sommar.
  • Skumboll
    plura skrev 2010-11-17 14:37:37 följande:
    Ja visst är det har tänkt samma sak. 
    När man länkat sig runt i bloggvärlden har man ju kommit in hos flera bloggare med fina mönster som de visar.
    Åh tänk om de vore tyg, har jag tänkt många gånger.

    Hihi tror att din pappa skulle göra succé i den mössan
    Precis. Kanske man ska göra något åt det.

    Det tror jag med. Men jag tror inte min far kommer vara lika övertygad... !
    ♥ Simon ♥
  • Lallan

    Här har vi också haft magsjuka idag med båda barnen. Tur för mig så behöver jag inte bekymra mig om det då sambon får vabba pga min sjukskrivning Nu har jag nästan exakt två veckor på mig att göra klart bebisprojekten innan detr blir vräkning

  • Ogabinne

    Nu är jag färdigmålad! Eller inte jag men vardagsrummet! Har tom lagt på mattor och hängt upp nya gardiner. En liten tripp till ikea nästa vecka och en leverans på posten sen är det klart.

    Nu har jag inte rört maskinerna på säkert en vecka, jag är taggad!

    Är det ngn som vill lämna en utvärdering på JNY's stjärnvelour?

  • tinni78
    Skumboll skrev 2010-11-17 16:02:22 följande:
    Precis. Kanske man ska göra något åt det.

    Det tror jag med. Men jag tror inte min far kommer vara lika övertygad... !
    Vad har du för bloggadress? Jag vet att jag har varit inne på den men nu hittar jag inte dit, om du inte vill/kan skriva här kan du väl inboxa mig.
  • Skumboll
    tinni78 skrev 2010-11-17 18:19:02 följande:
    Vad har du för bloggadress? Jag vet att jag har varit inne på den men nu hittar jag inte dit, om du inte vill/kan skriva här kan du väl inboxa mig.
    Får nog inte skriva den här men inboxar dig!
    ♥ Simon ♥
  • TiLo
    Fiffa5 skrev 2010-11-15 07:51:08 följande:
    Oj, det låter ju inte bra. Hur har det gått??
    Jag har varit lite frånvarande nån dag och har fullt sjå att läsa ikapp. Jo, tack det har gått bra ändå. Det blev ingen inflammation. Dagen efter var det bättre fram till jag började bära saker igen. Så vi kom fram till att det helt enkelt överanstränger mig. JAg skrapades och satte in spiral i fredags efter ett MA så det kanske inte är det klokaste att bära en massa tunga kassar efter det. Men nu känner jag inte av det längre. Och tar det liiiiite lugnare också.
  • Fiffa5
    TiLo skrev 2010-11-17 19:00:08 följande:
    Jag har varit lite frånvarande nån dag och har fullt sjå att läsa ikapp. Jo, tack det har gått bra ändå. Det blev ingen inflammation. Dagen efter var det bättre fram till jag började bära saker igen. Så vi kom fram till att det helt enkelt överanstränger mig. JAg skrapades och satte in spiral i fredags efter ett MA så det kanske inte är det klokaste att bära en massa tunga kassar efter det. Men nu känner jag inte av det längre. Och tar det liiiiite lugnare också.
    Skönt att höra att du mår bättre. Låter nog klokt att försöka ta det lite lugnt efter allt nu. Är nog bäst att du sitter still lite...och syr tex  
  • TiLo
    Fiffa5 skrev 2010-11-17 19:05:07 följande:
    Skönt att höra att du mår bättre. Låter nog klokt att försöka ta det lite lugnt efter allt nu. Är nog bäst att du sitter still lite...och syr tex  
    Hahaha ja om det vore så väl. Har insett att jag inte behövt släpa med mig symaskinen hem hit från sommarstugan. Vi har sålt vårt hus och ska vara ute den 25 jan. Innan dess är det julbord, julafton, nyårsafton, och ett 1 årskalas att fixa. Verkar inte så hopphullt för min sömnad direkt. MEn om jag kämpar på ordentligt så kanske jag kan få sy nån tilet tingest.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd