• Äldre 7 Mar 15:10
    598711 visningar
    11405 svar
    11405
    598711

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 16 Jan 11:26
    Ogabinne skrev 2011-01-16 11:07:58 följande:
    Jag är en riktigt sucker för antingen raka panellängder eller endast en rak gardinkappa i övriga rum, men i barnens rum tycker jag inte om panellängder. Barnrum ska vara barnsliga, mysiga, och lekvänliga. Inte stilrent. Tycker jag.
    ja - det är ju samma här. Hade paneler i tjejernas rum fram till vintern - då bytte jag till längs med omtag!

    Håller helt med om att barnrum ska vara just barnrum - de ska ju leka i dem!!! Å färgglatt gillar jag! Stora tjejens rum går i rosa, äppelgrönt och vitt! (lika som mit syrum - älskar färgerna - de gör mig glad!), Lillasyster kommer nog frå lila, rosa och vitt - med lite turkos i sitt rum - så de inte får helt lika!
  • Ogabin­ne
    Äldre 16 Jan 11:45
    Du och Jag ver2 skrev 2011-01-16 11:26:52 följande:
    ja - det är ju samma här. Hade paneler i tjejernas rum fram till vintern - då bytte jag till längs med omtag!

    Håller helt med om att barnrum ska vara just barnrum - de ska ju leka i dem!!! Å färgglatt gillar jag! Stora tjejens rum går i rosa, äppelgrönt och vitt! (lika som mit syrum - älskar färgerna - de gör mig glad!), Lillasyster kommer nog frå lila, rosa och vitt - med lite turkos i sitt rum - så de inte får helt lika!
    Det låter jättefint! Jag håller på med killarnas rum just nu, det tar en himla tid eftersom väggarna nästintill skulle bredspacklas men någon gång ska det väl bli klart. Färgerna ska gå i grönt, brunt och rosa med Ikeas rävskogtjofrästyg som gardin.
  • Äldre 16 Jan 11:52
    Ogabinne skrev 2011-01-16 11:45:47 följande:
    Det låter jättefint! Jag håller på med killarnas rum just nu, det tar en himla tid eftersom väggarna nästintill skulle bredspacklas men någon gång ska det väl bli klart. Färgerna ska gå i grönt, brunt och rosa med Ikeas rävskogtjofrästyg som gardin.
    Ah, ja - gillar det tygedt - dottern har stora kuddar i sin säng med det

    www.styleroom.se/album/18493
  • Äldre 16 Jan 11:54

    våra barnrum har långa gardiner utan omtag. Sätter man gardinstången en bit utanför fönstret kommer själva tyget utanför fönstret, man tappar inget ljus och man slipper tantiga omtag.

    är inte panelgardiner ute, förresten? inte för att det spelar nån roll men visst fasen finns de inte längre kvar i inredningstidningarna 

  • diggli­ng
    Äldre 16 Jan 11:56

    Ni som ritar era mönster i byggplast, hur förvarar ni dom? Dom är ju inte riktigt lika följsamma som mönster på mönsterpapper eller smörgas/bakplåtspapper.
    Viker ni dom ordentligt, eller är det dumt att göra veck i dom?

  • Äldre 16 Jan 13:23
    diggling skrev 2011-01-16 11:56:48 följande:
    Ni som ritar era mönster i byggplast, hur förvarar ni dom? Dom är ju inte riktigt lika följsamma som mönster på mönsterpapper eller smörgas/bakplåtspapper.
    Viker ni dom ordentligt, eller är det dumt att göra veck i dom?
    Jag viker och stoppar i kuvert. Inga problem! Det är klart att jag pressar ju inte veck på plasten med nageln direkt utan lägger bara ihop dem så de får plats i kuvertet...
  • Mimmi 71
    Äldre 16 Jan 13:32
    diggling skrev 2011-01-16 11:56:48 följande:
    Ni som ritar era mönster i byggplast, hur förvarar ni dom? Dom är ju inte riktigt lika följsamma som mönster på mönsterpapper eller smörgas/bakplåtspapper.
    Viker ni dom ordentligt, eller är det dumt att göra veck i dom?
    Jag viker och lägger i A5-kuvert jag också. Just A5-kuvert passar så bra i lådor från Ikea och det blir ett bra kartotek.

    2.bp.blogspot.com/_FREOH7nOP6E/SQRW8EeLe_I/AAAAAAAAB04/z7lfFOv0F7E/s1600-h/arkiverat.jpg
  • diggli­ng
    Äldre 16 Jan 13:35
    ak74 skrev 2011-01-16 13:23:16 följande:
    Jag viker och stoppar i kuvert. Inga problem! Det är klart att jag pressar ju inte veck på plasten med nageln direkt utan lägger bara ihop dem så de får plats i kuvertet...
    Tack! Har du stora A4 då? Och hur förvarar du dom?

    Om jag lite extra kan du slänga ut den där "muddguiden" igen då??? Och var kommer det ifrån?
  • diggli­ng
    Äldre 16 Jan 13:36
    Mimmi 71 skrev 2011-01-16 13:32:44 följande:
    Jag viker och lägger i A5-kuvert jag också. Just A5-kuvert passar så bra i lådor från Ikea och det blir ett bra kartotek. 2.bp.blogspot.com/_FREOH7nOP6E/SQRW8EeLe_I/AA...
    Tack igen
  • diggli­ng
    Äldre 16 Jan 13:40
    Hur stora stl. har du i dom "små" kuverten?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd