• Äldre 7 Mar 15:10
    599027 visningar
    11405 svar
    11405
    599027

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Elias Emil
    Äldre 17 Jan 17:06
    mrs lundin skrev 2011-01-17 14:27:46 följande:
    tusen tack! har även letat i tygaffärer men inte hittat nått där heller, fast de har inte haft så stort utbud av babymönster. har skickat ett pm till dig
    Du, om jag skickar hela mönstret till dig så kan du skicka tillbaks det när du är färdig.
  • mrs lundin
    Äldre 17 Jan 17:37
    Elias Emil skrev 2011-01-17 17:06:30 följande:
    Du, om jag skickar hela mönstret till dig så kan du skicka tillbaks det när du är färdig.
    absolut! tack
  • Äldre 17 Jan 20:11

    Kikar in här igen.... har för mej jag hr läst om nåt enklare sätt att kanta tröjor me... typ kantbands resår eller nåt? nån som vet vad jag tänker på och hur det fungerar i så fall?

  • Äldre 17 Jan 20:25
    Kicki0407 skrev 2011-01-17 20:11:58 följande:
    Kikar in här igen.... har för mej jag hr läst om nåt enklare sätt att kanta tröjor me... typ kantbands resår eller nåt? nån som vet vad jag tänker på och hur det fungerar i så fall?
    några sidor bakåt pratades det om kantband i stretchsyntet som säljs av bla bibbi http://www.bibbistextil.se/mitt-sortiment-688554
  • Ulleru­ll
    Äldre 17 Jan 20:57
    Koocachoo skrev 2011-01-17 07:30:19 följande:
    Så fort det är mer än en text som kan skrivas med en font så är det en artwork design.
    om man vill ha en vikt lapp då? med teext på båda sodorna eller på en sida, är det artwork då också?

    Inte för att det var så stor prisskillnad.

    Jag vill ha en "platt" lapp att sy på och en vikt att sy in i sömmar, det blir itne billigt men då har jag 600 lappar...det är MÅNGA lappar.
  • Äldre 17 Jan 22:09

    Om du läser på det dom säljer på Etsy så får du mer info. I de som är med bara text står det att det är 2 färger som gäller (bakgrundsfärg + textfärg) samt att det endast är raka etiketter. Vill man ha vikta så är det med bildlogga som gäller.


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Ulleru­ll
    Äldre 17 Jan 22:50
    Koocachoo skrev 2011-01-17 22:09:12 följande:
    Om du läser på det dom säljer på Etsy så får du mer info. I de som är med bara text står det att det är 2 färger som gäller (bakgrundsfärg + textfärg) samt att det endast är raka etiketter. Vill man ha vikta så är det med bildlogga som gäller.
    Det var så jag förståd det också! Tack för bekräftelsen! Det får väl bli två olika men det svider ltie i kassan.
  • Äldre 17 Jan 23:08

    Idag har jag fått min ottobre. Äntligen! Har väntat sen veckan innan jul.

    Tänkte börja med att sy en tröja. Har en fundering kring halsmudden.

    Det står att den ska vara ca 70% av länden på halsringningen. Nu har jag muddväv från MT och tycker den verkar lite slapp.

    Nån som har använt den muddväven och vet om man ska korta den ännu mer? Tycker även mönstret på ärmmudden verkar stort.


  • Stratu­s
    Äldre 18 Jan 09:38

    Jag har alltid klippt halsmudd och ärmmuddar på känsla. Men i höstas tänkte jag att jag skulle använda mig av det mönster som fanns i Ottobre, det fanns ju en mönsterdel för halsmudden. Den blev alldeles för stor kan jag säga. Du får helt enkelt testa. Börja med 70% som de säger och minska om det behövs.

  • Äldre 18 Jan 09:54
    Stratus skrev 2011-01-18 09:38:31 följande:
    Jag har alltid klippt halsmudd och ärmmuddar på känsla. Men i höstas tänkte jag att jag skulle använda mig av det mönster som fanns i Ottobre, det fanns ju en mönsterdel för halsmudden. Den blev alldeles för stor kan jag säga. Du får helt enkelt testa. Börja med 70% som de säger och minska om det behövs.
    Håller med, särskilt armmuddarna tycker jag brukar bli på tok för stora. Jag kör med på känsla.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd