• Äldre 7 Mar 15:10
    600556 visningar
    11405 svar
    11405
    600556

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 23 Jan 08:06

    Missförstå mig inte....jag menar inte att jag glad att det kommer upp överallt....hela situationen är inte klok!!


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • plura
    Äldre 23 Jan 10:43
    Ogabinne skrev 2011-01-22 19:58:55 följande:
    Jag har uppdaterat någonstans med något som bara är mitt.
    Varför syr man inte till sig själv oftare?
    Snyggt åh nu måste jag skärpa mig ordentligt och gå ner mina kilon.  Vill så gärna sy lite kul till mig själv, men inte förrän jag är nån storlek mindre.
  • Äldre 23 Jan 11:58
    Made in Taiwan skrev 2011-01-22 14:24:03 följande:
    Knastroll: ååååh vad fint! Jag har alltid undrat hur man går tillväga för att göra egna tygtryck? Vad kostar det att få det upptryckt? Vore väldigt spännande... :)
    Vill man bara trycka upp till sig själv så finns ju Spoonflowers i USA där man kan trycka up i trikå. Dock har jag hört lite dåligt om deras tryck efter man har tvättat dom.

    Ska man trycka upp mera meter så är det en annan prisklass. Tryckerierna verkar inte trycka upp mindre än 300 meter och det kostar ganska mycket. Förstår att priserna hamnar i den prisklassen det gör om man ser på tex JnyDesign, Mjuka tyger osv....
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • fru fogeby
    Äldre 23 Jan 11:59


    fick lite sytt inatt
  • Äldre 23 Jan 12:19
    Ullerull skrev 2011-01-22 21:04:19 följande:
    ja säj int om e...

    Va skulle det kosta tror du, ALLT är en prisfråga :o)
    svindyrt tror jag. Dels är det många färger, dels tryck på svart bakgrund och jag har ingen som helst lust att administrera tryck av 300 m. Men vad är väl en bal på slottet :D
  • Ogabin­ne
    Äldre 23 Jan 13:39

    Men hörrni... Tänk om vi kunde få ihop så pass många här att dela på 300 meter. När man kollar tygerna som tex JNY trycker upp brukar de väl ligga på ca 80 kr metern i inköpspris. Om vi fick ihop 30 pers som köper 10 meter var kunde vi ju tjäna (spara) rejält med pengar!

    Jag agerar gärna mellanhanden om ingen annan orkar.

    En ide bara... tåls ju att tänka på.

  • Sandra­kim
    Äldre 23 Jan 13:43

    10m av samma tyg är ganska mycket!

  • Ogabin­ne
    Äldre 23 Jan 13:45
    Sandrakim skrev 2011-01-23 13:43:36 följande:
    10m av samma tyg är ganska mycket!
    Jo visserligen om man inte vill ha 10 meter av samma tyg. Men vi är ju rätt många som syr, kanske vi kunde få ihop ännu fler och därmed minska antalet meter. Skulle vi få fram ett riktigt snyggt tyg skulle jag dock inte ha något emot 10 meter för det priset.
  • sarahl
    Äldre 23 Jan 14:17
    Ogabinne skrev 2011-01-23 13:45:22 följande:
    Jo visserligen om man inte vill ha 10 meter av samma tyg. Men vi är ju rätt många som syr, kanske vi kunde få ihop ännu fler och därmed minska antalet meter. Skulle vi få fram ett riktigt snyggt tyg skulle jag dock inte ha något emot 10 meter för det priset.
    jag är med på det! kanske lysa ut på nån blogg vore en bra ide. då kanske vi kan bli många o det kanske kan bli fler än 1 tyg att trycka upp!
  • camill­a178
    Äldre 23 Jan 14:18
    Ogabinne skrev 2011-01-23 13:39:14 följande:
    Men hörrni... Tänk om vi kunde få ihop så pass många här att dela på 300 meter. När man kollar tygerna som tex JNY trycker upp brukar de väl ligga på ca 80 kr metern i inköpspris. Om vi fick ihop 30 pers som köper 10 meter var kunde vi ju tjäna (spara) rejält med pengar!

    Jag agerar gärna mellanhanden om ingen annan orkar.

    En ide bara... tåls ju att tänka på.
    Om ni gör ett svartvitt mönster kan ni sedan färga tyget själva i olika färger.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd