• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ullerull
    Jalapeno skrev 2011-01-23 21:01:38 följande:
    ullerull, håller med dej om prästkragar och bondgårdsdjur.

    Såpbubblor med annan bakgrundsfärg skulle jag också köpa rätt många meter av, men helst svart. Svart funkar till fest, vardag, män, kvinnor, vuxna, barn - framförallt om barntröjorna har molorandiga ärmar.

    svartvitrandiga ärmar och röda/turkosa/cerise kantband till såpbubblor. Snyggt va? ;)

    jag har tänkt tanken att trycka, men jag hinner inte. Dessutom blir det fö rmånga färger, och därför för dyrt. Kommer pendla 3 timmar per dag i vår. Heltidsjobb, två barn, hus, trädgård och allt annat. Jag borde ge fan i att köpa tyg på nätet överhuvudtaget. I synnerhet tradera.
    Ååå...bubblor vill vi ha :o)
    Men hur gör man en bubbla snygg på en svart bakgrund utan fototryck?
  • Ogabinne
    Koocachoo skrev 2011-01-23 22:03:01 följande:
    Var bara tvungen att testa eftersom det pratas om såpbubblor...


    Riktigt läckert!! Gärna mer unisexfärger, lite starkare nyanser också, jag är inte så glad i pastell. Annars, riktigt fint.
  • virre80

    Läckra såpbubblor men lite för rosa för mig  :)    Fötterna är fortfarande ömma efter formex igår men mycket gott att titta på :)     men var tusan hittar man färgade trcykknappar till prymtången, verkar ju bara finnas silver och vita? 

  • Pumpalicious
    virre80 skrev 2011-01-24 07:38:00 följande:
    Läckra såpbubblor men lite för rosa för mig  :)    Fötterna är fortfarande ömma efter formex igår men mycket gott att titta på :)     men var tusan hittar man färgade trcykknappar till prymtången, verkar ju bara finnas silver och vita? 
    har inte bibbi lite?
  • virre80

    Pumpa:  Jag har iofs inte tittat inne hos henne på ett tag, dags för ett besök :)     Är det någon som kan rekommenderar en bra leverantör på webshop?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd