• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • uniMog

    TACK! ♥

    Tumlösa vantar, det borde väl bara vara att sy det va? mönster-schmönster....


    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Ogabinne
    Pejgan skrev 2011-02-22 10:50:27 följande:
    TACK! ♥

    Tumlösa vantar, det borde väl bara vara att sy det va? mönster-schmönster....
    Ja det måste vara det absolut lättaste mönstret att rita själv. Jag mätte bara med en gammal lite vante, och ritade den lite rund, färdigt.
  • uniMog

    Hmm.. undrar om jag har några babyvantar kvar eller om jag kastat allt... *funderar*


    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Mimmi 71
    Pejgan skrev 2011-02-22 10:50:27 följande:
    TACK! ♥

    Tumlösa vantar, det borde väl bara vara att sy det va? mönster-schmönster....
    Det finns i något gammalt Ottobremönster det också. (orkar dock inte leta efter rätt nummer  )
  • Mimmi 71

    Nu är det endast en volang nedtill som återstår på tunikan, kanske kan den bli bloggad om inom närmsta framtiden. Jag är nöjd, men den fick lite för mycket veck (för mycket tyg?) i ärmhålan. Skall testa en storlek mindre nästa gång och se om det blir bättre. Annars kanske jag skall maila med Svenska mönster och kolla hur man åtgärdar. En fördel när man köper ett sådant mönster är ju att det inte är en stor kedja bakom.

  • mrsIce
    Pejgan skrev 2011-02-22 11:50:26 följande:
    Hmm.. undrar om jag har några babyvantar kvar eller om jag kastat allt... *funderar*
    Annars kan du kanske kolla på bibbisvantmönster och ta bort tumdelen? Och kanske förminska beroende på vilken storlek du ska ha?
  • Elias Emil
    Ogabinne skrev 2011-02-22 10:46:59 följande:
    Jag spenderade gårdagen med att ta fram ett nytt tossmönster med mudd och resultatet finns nu "hemma hos mig". Nu blir man såklart som vanligt manisk när man ser alla tyger. "Den vill jag sy tossor av, den skulle vara fin, o den, amen den då, den också!"
    Va fina! Och vilka fina tyger.
  • dazazz

    Hej!

    Här vill jag vara med :) Jag är en tvåbarnsmamma som älskar att sy och pyssla, har en gång i tiden haft drömmar om att utbilda mig inom sömnad men är så här i retrospekt nöjd med att ha ett jobb med schysst lön och ha sömnad som en kul hobby istället. Tyvärr har man ju bara aldrig tillräckligt med tid, det är ju ett faktum i livet :( Vill ni se lite jag gjort så finns det på www.tussi.se så får ni se lite mer vem jag är :)

    Och så har jag ju givetvis en fråga också :) Jag ska sy datorfodral, har gjort det innan men blir aldrig riktigt nöjd med kanterna. Det blir ju en del lager, yttertyg, mellanvadd och innertyg och jag vill gärna sy ihop dem med kantband eller liknande för det blir en snygg kontrast, men det är såååå svårt att få till kantbandet snyggt när man har så tjockt material. Är det någon som har några tips? Det finns en bild på en av mina datorväskor på www.tussi.se/blog/

  • uniMog

    Hej dazazz. Välkommen hit. Vill bara informera om att forumet inte tillåter att vi lämnar bloggadresser etc i forumet om man via bloggen säljer saker. Så ditt inlägg kommer plockas bort, men du är välkommen att tipsa om din blogg på din presentation eller dylikt, och du är jättevälkommen till tråden!


    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd