• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Fiffa5
    virre80 skrev 2011-03-13 18:37:11 följande:

    Men levererar de till sverige nu?? Var det inte en massa tjafs om att janome inte skulle sälja till sverige?


    Nej, de levererar inte till sverige utan jag beställer den till min bror som bor i skottand och hämtar maskinen där i maj. 
  • ASL

    Då har jag äntligen fått tummen ur och sytt ett överdrag till dynan på min "mormorsbänk" som jag kallar den (min mormor kan knappt använda sina ben så när jag ritade vårt kök ville jag ha en bänk där mormor, mfl, kan sitta när man grejar i köket).
    Trodde det skulle vara superlätt att sy ett överdrag, men fy 17 vad det var krångligt att få till. Kan bero till viss del på att jag är höggravid och helt saknar tålamod... Flört




    - Underbara älskade E ♥ 080606 och lilla Krusbär ♥ BF 110409 -
  • ASL
    ASL skrev 2011-03-13 19:28:11 följande:
    Trodde det skulle vara superlätt att sy ett överdrag, men fy 17 vad det var krångligt att få till. Kan bero till viss del på att jag är höggravid och helt saknar tålamod... Flört

     


     


    ...och att jag var tvungen att krångla till det så att den skulle vara vändbar och ändå ha ränderna som jag ville...
    - Underbara älskade E ♥ 080606 och lilla Krusbär ♥ BF 110409 -
  • ASL
    Jalapeno skrev 2011-03-13 20:03:17 följande:
    så fint och mysigt det blev med bänken
    Tack så mycket :) Det blev riktigt mysigt faktiskt.
    - Underbara älskade E ♥ 080606 och lilla Krusbär ♥ BF 110409 -
  • Fiffa5
    ASL skrev 2011-03-13 19:28:11 följande:
    Då har jag äntligen fått tummen ur och sytt ett överdrag till dynan på min "mormorsbänk" som jag kallar den (min mormor kan knappt använda sina ben så när jag ritade vårt kök ville jag ha en bänk där mormor, mfl, kan sitta när man grejar i köket).
    Trodde det skulle vara superlätt att sy ett överdrag, men fy 17 vad det var krångligt att få till. Kan bero till viss del på att jag är höggravid och helt saknar tålamod... Flört

     


     


    Åh vad fint det blev! Kan tänka mig att det är fler än mormor som vill sitta där
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd