• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ogabinne
    mrsIce skrev 2011-03-15 13:21:42 följande:
    Jag är inte helt hundra (har inte tygerna) men om jag förstått saken rätt så ska de vara samma nyans.

    Det ena tyget hade beteckningen JER02-11-00 och det andra JER13-11-00 och under tygskolan står det:

    För att se om en färg passar ihop med en färg i ett annat tyg så kan du navigera dig genom att förstå hur våra artikelnummer på tygerna är uppbyggda.
    Ett artikelnummer kan se ut så här. VEL00-33-00
    De första tre bokstäverna är en förkortning av tygkvalitén.
    De två andra siffrorna symboliserar vilket tryck det är. Tex 00 = inget tryck
    De två siffrorna i mitten symboliserar bakgrundsfärgen och
    De två sista siffrorna symboliserar tryckfärgen på tyget.
    TACK för den informationen!

    JNYS lila moln har 02-00-168
    JNYS enfärgade lila har 00-168-00

    Det står på den enfärgade lila att den matchar lila-lila stjärnor men inte att den matchar molnen, men det måste den ju göra då?
  • Jalapeno
    Pejgan skrev 2011-03-15 09:42:02 följande:
    Liten uppdatering kring diskussionen om medlemsgrupper. Om vi skapar en LÅST grupp så är det ok med:
    -blogglänkning
    -byten/efterlysningar (om vi inte pratar pengar...)

    Men inte
    -ren reklam
    -köp
    puffar info
  • ASL
    Frida S skrev 2011-03-13 20:41:45 följande:
    Åh vad fint det blev! Kan tänka mig att det är fler än mormor som vill sitta där
    Tack så mycket Japp, det lär det nog vara. Undrar dock när man själv ska få tid att sitta där oc njuta... kanske när man blir pensionär
    Floria skrev 2011-03-14 08:53:20 följande:
    ASL: OJ vad fint det blev!!! Älskar sådana bänkar i köket och är jätteavundsjuk på dig!
    Ja, jag är nästan lite avundsjuk på mig själv. Kan knappt fatta att vårt kök är klart. Helt fantastiskt
    Kaja skrev 2011-03-14 13:34:13 följande:
    Nämen gud vad smart med en sådan bänk. Vi behöver något till hallen och jag har letat kökssoffor, men jag skulle vilja ha något med lådor i som man kan slänga ner skolväskor och annat i.Man kanske kan få ihop något enligt din modell?
    Du kan absolut ha en sån i hallen. Jag skulle isåfall köra en variant med (från väsnter till höger tänker jag) dekorsida+låda/lådor som är ca 450mm djupa+dekorsida och en laminatskiva ovanpå. Antingen står den på sockel med dekorsidorna ner till golv eller så ställer man den på synliga stödben för att kunna städa under och inte riskera att sockeln drar åt sig fukt som det ju kan bli en del i hallen...
    Jag jobbar med att rita kök så om du inte alls förstår hur jag menar så är det nog inte så konstigt Själv ska vi ha en ungefär sådan bänk i vårt badrum.
    LumLumLum skrev 2011-03-14 13:41:19 följande:
    Vi har också en sådan bänk i köket, fast inte med lådor utan öppningsbart lock istället. Ett toppenställe för återvinningen som annars hamnar överallt.
    Funkar ju lika bra det, förutom att det inte går att öppna när någon sitter på
    virre80 skrev 2011-03-15 08:53:00 följande:
    ASL:  Jättesnyggt blev det :)

    Idag ska jag få till lite sytid, äldste sonen har knappt några kallingar kvar :)
    Tack
    Ullerull skrev 2011-03-15 10:50:54 följande:
    ASL: Å vad snyggt och härligt vårigt!
    Tack tack, ja nu längtar jag verkligen till våren. Alldeles underbart när solen skiner in genom fönstret över bänken!
    - Underbara älskade E ♥ 080606 och lilla Krusbär ♥ BF 110409 -
  • diggling
    mrsIce skrev 2011-03-15 13:21:42 följande:
    Jag är inte helt hundra (har inte tygerna) men om jag förstått saken rätt så ska de vara samma nyans.

    Det ena tyget hade beteckningen JER02-11-00 och det andra JER13-11-00 och under tygskolan står det:

    För att se om en färg passar ihop med en färg i ett annat tyg så kan du navigera dig genom att förstå hur våra artikelnummer på tygerna är uppbyggda.
    Ett artikelnummer kan se ut så här. VEL00-33-00
    De första tre bokstäverna är en förkortning av tygkvalitén.
    De två andra siffrorna symboliserar vilket tryck det är. Tex 00 = inget tryck
    De två siffrorna i mitten symboliserar bakgrundsfärgen och
    De två sista siffrorna symboliserar tryckfärgen på tyget.
    Jag har nyligen beställt lila stjärnor och lila jersey (båda med nr 168), men jag är inte helt nöjd. Tänkte sy en tröja med stjärnor på fram och bakstycke och enfärgade ärmar, men jag tycker att det är för stor skillnad i färgerna (tyvärr) .
  • ASL
    Fiffa5 skrev 2011-03-15 21:02:11 följande:
    Äldsta dottern har plötsligt vuxit ur nästan alla sina tröjor. Perfekt tillfälle att sy lite nytt!   

    Tre tröjor som blev färdiga i kväll:
     

     


     


     


    JÄTTEFINA! {#emotions_dlg.flower}
    - Underbara älskade E ♥ 080606 och lilla Krusbär ♥ BF 110409 -
  • LumLumLum
    ASL skrev 2011-03-15 20:29:13 följande:
    LumLumLum skrev 2011-03-14 13:41:19 följande:
    Vi har också en sådan bänk i köket, fast inte med lådor utan öppningsbart lock istället. Ett toppenställe för återvinningen som annars hamnar överallt.
    Funkar ju lika bra det, förutom att det inte går att öppna när någon sitter på
    Fast vi har köksbordet står framför, och då funkar ju inte lådor heller.
  • sarahl

    ASL- jobbar med att rita kök, wow. Kom hem till mig är du snäll. Vill görao m hemma men mannen är inte på samma linje! Skulle lätt behöva dig!

  • ASL
    LumLumLum skrev 2011-03-15 21:06:37 följande:
    Fast vi har köksbordet står framför, och då funkar ju inte lådor heller.
    Där har du en poäng
    sarahl skrev 2011-03-15 21:12:51 följande:
    ASL- jobbar med att rita kök, wow. Kom hem till mig är du snäll. Vill görao m hemma men mannen är inte på samma linje! Skulle lätt behöva dig!
    Ja, det är himla kul! Männen brukar inte vara lika intresserade som deras sambos tyvärr. De ser liksom inte det fina nya köket utan bara alla pengar som försvinner framför ögonen...
    Mycket lättare att rita kök åt andra än åt sig själv dock, tog mig ett år att bli klar... Förvånad Men nöjd blev jag!
    Nu ritar jag mest åt företag och inte direkt till privatpersoner så mycket...men ett par har det blivit!
    - Underbara älskade E ♥ 080606 och lilla Krusbär ♥ BF 110409 -
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd