• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • madebyinferno001
    Brooks skrev 2011-03-21 20:11:16 följande:
    Pratar ni om "Vi sytokiga" så verkar den vara helt öppen. Jag ser allt, trots att jag inte är medlem där.

    Har äntligen fått lite kraft tillbaka att följa denna tråden och blev nu vansinnigt sugen på att klä om en vagn, ajabaja - inte frestas sådär! ;)
     
    Här rullar livet på, inte sytt något på flera månader, tråkigt men sant.
    Men största anledningen till det är att jag är gravid och vi väntar tillökning till sommaren.  (Yey!)
    Hoppas helt enkelt att tröttman ger med sig snart så att jag ska orka knåpa ihop såväl yttepyttekläder samt stoora kläder till min växande mage :D

     
    Grattis till magen
  • Lind1981

    kollar här oxå om det är någon smart som minns vilket nummer av ottobre som mönstret till body med kuvert ringning var... eller  (ännu bättre) om någon har det mönstret och vill kopiera till mig?

  • sarahl

    Jag gillar inte att "vi sytokiga" är öppen grupp, många gånger då man skall sy till folk runt omkring en kan ju läsa då!

    Jag tycker oxå det är trist att tråden här nästan dött ut! Men vi som är kvar får väl hålla till godo med varann!

  • Ogabinne

    Ja jag tycker med att det är lite synd att tråden tunnats ut så pass, men jag hänger kvar, kommer inte flytta över. Kanske jag sitter här och pratar med mig själv till slut.

    Nu finns bild på mina nya muddjeans "hemma hos mig", jag är så nöjd med dom att jag sällan tar av mig dom. Får nog göra fler så folk inte börjar undra om jag aldrig tvättar mina kläder.

  • Fiffa5

    Jag gillar också denna tråden bättre än FB, så jag finns också kvar här

    Ogabinne: Jättefina jeans!! Ser verkligen sköna ut, och snygga!!  Måste passa på och fråga dig om hur det går med tyget som skulle tryckas upp. Har du valt tyg eller tappade du sugen när det var så många som klagade? 


  • Ogabinne
    Fiffa5 skrev 2011-03-22 07:52:15 följande:
    Jag gillar också denna tråden bättre än FB, så jag finns också kvar här

    Ogabinne: Jättefina jeans!! Ser verkligen sköna ut, och snygga!!  Måste passa på och fråga dig om hur det går med tyget som skulle tryckas upp. Har du valt tyg eller tappade du sugen när det var så många som klagade? 
    Tack! De är otroligt sköna, man kan inte förstå att de är sydda av denim.
    Jag svarade dig här i tråden i går tror jag det var men du kanske missade det inlägget. Det verkar som att det blir ringarna, så nästa steg blir att bestämma färgen.
  • 78Misan
    Ogabinne skrev 2011-03-22 07:44:31 följande:
    Ja jag tycker med att det är lite synd att tråden tunnats ut så pass, men jag hänger kvar, kommer inte flytta över. Kanske jag sitter här och pratar med mig själv till slut.

    Nu finns bild på mina nya muddjeans "hemma hos mig", jag är så nöjd med dom att jag sällan tar av mig dom. Får nog göra fler så folk inte börjar undra om jag aldrig tvättar mina kläder.
    de där jeansen så supermysiga ut :)
  • Ogabinne
    78Misan skrev 2011-03-22 07:55:52 följande:
    de där jeansen så supermysiga ut :)
    Tack, det är dom!

    Det var dom som midjemudden blev för stor på först, jag är glad att jag tog den tiden det tog att sprätta upp nedstickningen och alla sömmar på mudden och tog in den säkert 10-12 cm. Nu i efterhand skulle jag kunnat ta bort ytterligare kanske 5 cm, men nu får det vara så här. De SITTER uppe iaf, vilket är huvudsaken. Kanske första tvätten krymper den ett par cm.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd