• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • lokisse

    vad letar du efter för nagon sorts maskin o?


    Nej det tror jag inte!
  • 6barnsmamman
    Ogabinne skrev 2011-04-15 17:11:30 följande:
    Åh vad jag är deprimerad. Åkte in till symaskinsaffären i stan för att se om de hade något i min prisklass ist för den som går sönder från jysk. Det var första gången jag gick in där. Hon var otroligt trevlig och hjälpsam, vi stod och pratade i säkert 20 minuter. Och maskinerna verkade riktigt bra, massor med finesser och grejer. Men, priset. Den billigaste hon visade kostade 7000 kr. Sedan var det bara uppåt. Det finns liksom inte i min värld just nu.

    Nästa alternativ är väl att beställa online. Men med den oturen jag haft med 2 maskiner som gått sönder på 4 dagar vet jag fasen inte om jag vågar handla online. Om den går sönder och ska skickas tillbaka och grejer står jag utan maskin.

    Skit och pannkaka!

    Varför kan inte Singern hålla för?? Den är ju så himla bra och syr så otroligt snyggt, om den bara kunde hålla!
    Jag slänger mig in härGlad Jag köpte ju faktiskt på nätet förra året , en huskvarna viking, det var vad min ekonomi tålde just då... Naturligtvis gick den sönder för ett tag sen, bläää. Men så kom jag mig faktiskt för med att höra av mig till firman som jag köpte av o då hade jag ju två års garanti!!! Så dom har skickat en färdig fraktsedel till mig så jag ska bara packa maskinen o skicka den till dom så får vi se vad som händerGlad
  • Ogabinne

    evanor, ja det är ju jättesmidigt om det funkar så bra!

    Lokisse, det är en vanlig hushållsmaskin. Kraven är att den ska ha stretchsömmar, vilket de flesta hushållsmaskiner verkar ha nu, samt inte kosta en hel förmögenhet då jag ska köpa en overlock OCH behöver byta ut hushållsmaskinen.

    Tjejen i affären ville sälja mig både overlock och hushålls i paket, och ge mig en stor rabatt, men vem har råd att slänga ut 15-20 000 kr på en gång.

    Jag har iaf lyckats få Singern att fungera igen. Det står i bruksanvisningen att plattan under stygnplåten inte får tas bort, den som spolhållaren ligger i, men eftersom spolhållaren hoppade omkring helt löst där i och till och med hoppade UR maskinen gjorde jag det ändå. Där under lyckades jag (tror jag) lägga spolhållaren rätt igen. Men nu har jag väl förbrukat min garanti när jag öppnat upp den?

    Frågan är ju bara hur länge den kommer fungera denna gången. Grrr!

    Förresten, lite långsökt men kanske sitter justeringen för pressarfotstrycket lika på alla Singer? Jag hittar inte var den sitter. På min gamla maskin tog det 2 år innan jag ens upptäckte att det gick att justera på den, jag hoppas att det finns en dold spak någonstans på denna också?

  • Novembermamma10
    uniMog skrev 2011-04-15 15:02:48 följande:
    ååååh vilket fint TYYYYG
    Tack tack!

    Denna gjorde jag idag!


     
    Tokmamma
  • grynet80
    Fiffa5 skrev 2011-04-17 18:02:50 följande:
    Jag har gjort mössor idag med applikationer:


     Mönster från Gecko.
    Jättefina mössor! Är bokstäverna påsydda eller broderade?
  • Fiffa5
    grynet80 skrev 2011-04-17 18:22:28 följande:
    Jättefina mössor! Är bokstäverna påsydda eller broderade?
    Påsydda med vlisofix och totally stable på avigsidan. Lite jobb, men kul!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd