• Nalle Puh73

    Man kan väl inte bara få en vattkoppa eller?

    Elias fick feber igen i Lördags och klagar på ont i munnen. Verkar ha någrasmå, små blåsor ev på tungan och är röd runt tänderna.
    Har varit småprickig runt munnen men det har jag skyllt att han dregglar mer när han har feber. Igår på fm hade han en vätskefylld blåsa på hakan som han rev sönder och nu är det en röd prick/utslag med en lite gulare ring i och en skorpa i mitten. Det går vattkoppor här men inte kan det väl vara den när det inte blivit fler blåsor/utslag?
    Båda barnen låg feber och jättehost och snor för 1,5-2 veckor sen, så dom har ju knappt träffat andra sen dess då vi haft sportlov o varit hemma.


    ♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Svar på tråden Man kan väl inte bara få en vattkoppa eller?
  • The Black Lady

    Kan vara svinkoppor, de sätter sig runt munnen....

  • Nalle Puh73
    The Black Lady skrev 2010-03-09 10:41:39 följande:
    Kan vara svinkoppor, de sätter sig runt munnen....
    Det tror jag inte att det är. Dom brukar väl vara mer kletiga och fula? Det är är bara ett utslag och torrt.
    ♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • tackförfisken

    Dom kan få en koppa:) Hade min lilla flicka! Vet ej riktigt om dom har fullgott skydd sedan,förstog det på bvc som att man kan få det igen sedan om det blir så lite!

  • Nalle Puh73
    tackförfisken skrev 2010-03-09 10:49:21 följande:
    Dom kan få en koppa:) Hade min lilla flicka! Vet ej riktigt om dom har fullgott skydd sedan,förstog det på bvc som att man kan få det igen sedan om det blir så lite!
    Hmm, kanske skulle kolla om dom kan kika på den så man vet.
    Vägde just lillskrutten och han har rasat 6-7 hg på några dagar. Inte konstigt att han känns tunn när man kramas med honom.
    ♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
Svar på tråden Man kan väl inte bara få en vattkoppa eller?