• Anonym
    Äldre 10 Mar 12:27
    3069 visningar
    20 svar
    20
    3069

    Radiotjäns Tv avgifte

    Vill vara anonym då jag planera flytta utomlands och ingen av mina vänner & bekanta eller släktingar känner till mina planer på flytten.

    Jag har de senaste året inte haft någon tv eller radio mottagare! Inte heller kan jag se tv på datorn äget ingen tv box hyr heller inga sådan apparater detta för att försöak spara i hop pengar till en evtuell flytt.

    Nu till saken radiotjänst har i början ringt mig en till två gånger i månaden för att jag inte betalar tv licens. Men jag har ju inget som gör att jag är skyldig betala säger jag gång på gång och att jag hör av mig om och när de så att jag är skyldig betala.

    Sen nu de sita två månderna så ringer radio tjänst mig två tre gånger i veckan och på pekara att jag inte betalt tv licens.och sita gången jag svade i telefon hade jag besök av fyra vänner så säger hon på radiotjänst tycker jag hör röster i bakgrund är de säkert att du inte har tv i gång. Nej jag har ingen tv har besök men de blev ju tyst ja för at jag gick in i ett annat rum svade jag.

    Vad har jag ägtligen för redovisningskyldighet till radotjänst om vad de är för ljud i bakgrunden när jag svar i telefonen?

    Sen varför ska de ringa mig 2-3gånger i veckan ? jag har inget som gör att jag är skydig betala tv licens fattar de inte!!
    Käner mig verkligen terroriserad av radiotjänst får de gå till på detta sätt?

    Har dom ingen hyfs och fason de som är anställd på radiotjänst? varför betala bilskatt om du inte äger någon bil eller en bilförsäkring om du inte äger en bil? samma sak om man inte har tv eller??

    Är de bara jag som blir terorissead av radiotjänst?{#lang_emotions_demon}

  • Svar på tråden Radiotjäns Tv avgifte
  • Anonym
    Äldre 10 Mar 12:29
    #1

    vi har också blivit terroriserade av dom. slutade svara i telefon när dom ringde och en dag kom dom på dörrn istället. jag förklarade då en gång för alla att jag inte hade tv och sen dess har dom faktiskt inte hört av sig.

  • Tussil­agan
    Äldre 10 Mar 12:32
    #2

    Vi betalade ingen lincens tidigare och de gånger de ringde oss, när vi flyttade, så sa vi att vi inte hade någon tv men skulle återkomma till dem så fort vi hade skaffat. Detta godtogs och vi blev aldrig terroriserade på något sätt.

    Kan de inte bevisa, ja via bildbevis då så vidare du inte släpper in dem och de får se med egna ögon, att du har tv eller ej så skall de också låta dig vara ifred. Jag tycker att du skall ta detta med deras chef. De får helt enkelt tro på ditt ord. Samtidigt har de heller ingen rättighet att ta sig in i någons hem, får bara komma in om de blir inbjudna.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 10 Mar 12:33
    #3
    Anonym skrev 2010-03-10 12:29:50 följande:
    vi har också blivit terroriserade av dom. slutade svara i telefon när dom ringde och en dag kom dom på dörrn istället. jag förklarade då en gång för alla att jag inte hade tv och sen dess har dom faktiskt inte hört av sig.
    {#lang_emotions_demon}Svart at sluta svara itelfon då jag inte vet vem som ringer har en sjukgamal släkting som ligger för döden behöver därför svara vid dolt nummer.

    I band ringer radiotjänst från dolt nummer i bland från ett synligt vilket inte alls gör de så enkelt som att sluta svara!{#lang_emotions_demon}
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 10 Mar 12:34
    #4
    Tussilagan skrev 2010-03-10 12:32:54 följande:
    Vi betalade ingen lincens tidigare och de gånger de ringde oss, när vi flyttade, så sa vi att vi inte hade någon tv men skulle återkomma till dem så fort vi hade skaffat. Detta godtogs och vi blev aldrig terroriserade på något sätt. Kan de inte bevisa, ja via bildbevis då så vidare du inte släpper in dem och de får se med egna ögon, att du har tv eller ej så skall de också låta dig vara ifred. Jag tycker att du skall ta detta med deras chef. De får helt enkelt tro på ditt ord. Samtidigt har de heller ingen rättighet att ta sig in i någons hem, får bara komma in om de blir inbjudna.
    Vore kanske ide at ringa deras chef!! Den tanken har aldrig slagit mig men tack för tipset!
  • Anonym (bt)
    Äldre 10 Mar 12:35
    #5

    Jag har blivit det, särskilt när jag har flyttat och sånt, men så ofta har de inte ringt! Bland annat har jag fått snäsiga kommentarer som "jaHA! Det var ju OVANLIGT" och "då har du inget emot om vi kommer och kollar?" trots att jag förklarade att jag var student och bodde i ett litet studentrum.
    Tycker att de borde lägga av ifall du säger till dem att det inte har en tv!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 10 Mar 12:37
    #6
    Anonym (bt) skrev 2010-03-10 12:35:15 följande:
    Jag har blivit det, särskilt när jag har flyttat och sånt, men så ofta har de inte ringt! Bland annat har jag fått snäsiga kommentarer som "jaHA! Det var ju OVANLIGT" och "då har du inget emot om vi kommer och kollar?" trots att jag förklarade att jag var student och bodde i ett litet studentrum. Tycker att de borde lägga av ifall du säger till dem att det inte har en tv!
    Ja de är ju konstigt alla har tv sa dom til mig!? vad då alla inte jag ja men då får vi väl skicka dit en spekulant och kolla upp de hela då? ja gör de sa jag men inget annat hände än at de ringer ocg ringer och ringer.{#lang_emotions_demon}
  • Tussil­agan
    Äldre 10 Mar 12:39
    #7
    Anonym skrev 2010-03-10 12:37:24 följande:
    Ja de är ju konstigt alla har tv sa dom til mig!? vad då alla inte jag ja men då får vi väl skicka dit en spekulant och kolla upp de hela då? ja gör de sa jag men inget annat hände än at de ringer ocg ringer och ringer.
    De kan skicka ut spekulanter men du bestämmer själv om de får komma in, de kan inte kräva att få komma in. De vet det, därför är det bara tomma hot.
  • Anonym (bt)
    Äldre 10 Mar 12:40
    #8
    Anonym skrev 2010-03-10 12:37:24 följande:
    Ja de är ju konstigt alla har tv sa dom til mig!? vad då alla inte jag ja men då får vi väl skicka dit en spekulant och kolla upp de hela då? ja gör de sa jag men inget annat hände än at de ringer ocg ringer och ringer.
    Svara som jag gjorde "ja visst, ta med en husrannsakan och kom hit!". Hade jag varit du hade jag blivit förbannad och skällt ut dem! Det finns människor som har som livsstil att inte ha tv och då ska man inte bli ringd och utpekad som lögnare stup i kvarten!
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 10 Mar 12:43
    #9
    Tussilagan skrev 2010-03-10 12:39:06 följande:
    De kan skicka ut spekulanter men du bestämmer själv om de får komma in, de kan inte kräva att få komma in. De vet det, därför är det bara tomma hot.
    oj då de vet jag men de skickar inte ut någon utan säger de varje gång men ingen kommer utan de enbart ringer och ringer och ringer.
    Är helt enklet trött på detta!!
    {#lang_emotions_demon}
    Anonym (bt) skrev 2010-03-10 12:40:28 följande:
    Svara som jag gjorde "ja visst, ta med en husrannsakan och kom hit!". Hade jag varit du hade jag blivit förbannad och skällt ut dem! Det finns människor som har som livsstil att inte ha tv och då ska man inte bli ringd och utpekad som lögnare stup i kvarten!
    Nej verkligen inte kul att bli ut pekad som lögnare. förstår inte vad de för konstigt med att vara utan tv?
    {#lang_emotions_demon}
  • Äldre 10 Mar 12:43
    #10
    Anonym skrev 2010-03-10 12:37:24 följande:
    Ja de är ju konstigt alla har tv sa dom til mig!? vad då alla inte jag ja men då får vi väl skicka dit en spekulant och kolla upp de hela då? ja gör de sa jag men inget annat hände än at de ringer ocg ringer och ringer.
    vore jag dej så skulle jag skriva ner namn på den som ringer o datum o klockslag för när de ringer o sen när man fått kanske tio samtal på två veckor ringa till dem sj o be att få tala med deras chef... o sen förklara läget o erbjuda dem att komma o kolla upp det själva om de inte tror dej...
  • Anonym (miipa­n)
    Äldre 10 Mar 12:46
    #11

    jag har också varit med om det, framförallt när man har flyttat brukar de ringa hur många gånger som helst. efter ett tag blir man irriterad och låter fan dom få veta det. vad är det för sätt att ringa o nästan bli terorisiterad av en myndighet?! vi har ingen tv, vi har inga kanaler, inget tvkort på våra datorer, ingen box, inte ens radio!!! fattar dom inte att folk klarar av att leva utan det eller vad är det för problem dom har? dom ska väll skita i om det är röster i bakgrund eller skjutljud (man kan faktiskt titta på film i datorn utan tvutkort). tror dom att alla som inte har tv sitter i tysta lägenheter vid en brasa och stickar eller vad är det frågan om?

    fick en gång höra att "du är i den åldern som folk mest brukar se på tv i", nä snarare tvärtom... visst är jag 23 år på pappert, men det betyder inte att jag har tid eller lust att sitta vid en tv och glo på en massa skräp. jag både pluggar, jobbar, och har många andra fritidsintressen och bekanta att umgås med. radiotjänst är ett jävla bullshit.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 10 Mar 12:46
    #12
    CuteElliz skrev 2010-03-10 12:43:59 följande:
    vore jag dej så skulle jag skriva ner namn på den som ringer o datum o klockslag för när de ringer o sen när man fått kanske tio samtal på två veckor ringa till dem sj o be att få tala med deras chef... o sen förklara läget o erbjuda dem att komma o kolla upp det själva om de inte tror dej...
    Ja de kan man ju göra men jag har inte altid möjlighet att skriva ner namn etc. jiobbar ju också i bland när de ringer har ett arbete som gör att jag i bland arbaeter hem i från eller på andra platser måste fara runt lite på olika ställen har däörför inte alltid papper och penna i högsta hugg direkt.

    {#lang_emotions_demon}
  • Anonym (miipa­n)
    Äldre 10 Mar 12:48
    #13
    Tussilagan skrev 2010-03-10 12:32:54 följande:
    Vi betalade ingen lincens tidigare och de gånger de ringde oss, när vi flyttade, så sa vi att vi inte hade någon tv men skulle återkomma till dem så fort vi hade skaffat. Detta godtogs och vi blev aldrig terroriserade på något sätt. Kan de inte bevisa, ja via bildbevis då så vidare du inte släpper in dem och de får se med egna ögon, att du har tv eller ej så skall de också låta dig vara ifred. Jag tycker att du skall ta detta med deras chef. De får helt enkelt tro på ditt ord. Samtidigt har de heller ingen rättighet att ta sig in i någons hem, får bara komma in om de blir inbjudna.
    vi bjöd in en radiotjänst snubbe en gång, men han ville inte komma in utan sa bara "jag får inte lov att komma in". då får dom väll sluta höra av sig o tro på en helt enkelt?!
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 10 Mar 12:50
    #14
    Anonym (miipan) skrev 2010-03-10 12:46:24 följande:
    jag har också varit med om det, framförallt när man har flyttat brukar de ringa hur många gånger som helst. efter ett tag blir man irriterad och låter fan dom få veta det. vad är det för sätt att ringa o nästan bli terorisiterad av en myndighet?! vi har ingen tv, vi har inga kanaler, inget tvkort på våra datorer, ingen box, inte ens radio!!! fattar dom inte att folk klarar av att leva utan det eller vad är det för problem dom har? dom ska väll skita i om det är röster i bakgrund eller skjutljud (man kan faktiskt titta på film i datorn utan tvutkort). tror dom att alla som inte har tv sitter i tysta lägenheter vid en brasa och stickar eller vad är det frågan om?fick en gång höra att "du är i den åldern som folk mest brukar se på tv i", nä snarare tvärtom... visst är jag 23 år på pappert, men det betyder inte att jag har tid eller lust att sitta vid en tv och glo på en massa skräp. jag både pluggar, jobbar, och har många andra fritidsintressen och bekanta att umgås med. radiotjänst är ett jävla bullshit.
    Ålder har välinget at göra med om man tittar påtv eller inte ja klart en baby tittar troligen inte på tv men i övrigt knappast någon som helt betydles om du är 1 år eller kanske 105år.

    Skilande är val bara den att bor du hemma hos dina föräladar så är de väl dom som måste se till att tv licens betals alla fall om man är omyndig och föräldra inte ser tv.
  • Anonym (bt)
    Äldre 10 Mar 12:51
    #15
    Anonym (miipan) skrev 2010-03-10 12:48:38 följande:
    vi bjöd in en radiotjänst snubbe en gång, men han ville inte komma in utan sa bara "jag får inte lov att komma in". då får dom väll sluta höra av sig o tro på en helt enkelt?!
    Nej de får inte gå in utan poliserskort längre, efter att de blivit anmälda. Har även för mig att någon blivit inbjuden och sen fått ett regält kok stryk av lägenhetsinnehavaren. Så de står bara i dörröppningen och hoppas på att få en glimt av tv:n. Jag har även hört talas om att de stått utanför dörren och lyssnat efter "tv-ljud", men det är ju inga bevis för något då man som någon sagt kan kolla på film via datorn!
  • Anonym (miipa­n)
    Äldre 10 Mar 12:52
    #16

    tänkte på en sak, vi har en del lcd skärmar hemma, vi har ett nätverk hemma (dvs vi kan komma åt våra datorer via olika skärmar osv). hur kan de se skillnad på en vanlig lcd skärm och en lcdtv, om vi skulle bjuda in en radiotjänstkontrollant?

  • Anonym (bt)
    Äldre 10 Mar 12:58
    #17
    Anonym (miipan) skrev 2010-03-10 12:52:57 följande:
    tänkte på en sak, vi har en del lcd skärmar hemma, vi har ett nätverk hemma (dvs vi kan komma åt våra datorer via olika skärmar osv). hur kan de se skillnad på en vanlig lcd skärm och en lcdtv, om vi skulle bjuda in en radiotjänstkontrollant?
    Det kan de inte, du får väl visa upp någon instruktionsbok som visar att det inte finns någon tv-mottagare i skärmen. I värsta fall går de till tingsrätten med det hela och får på pälsen där. Det är ju mottagaren man ska betala för, inte skärmen!
  • Äldre 10 Mar 12:59
    #18
    Anonym skrev 2010-03-10 12:46:53 följande:
    Ja de kan man ju göra men jag har inte altid möjlighet att skriva ner namn etc. jiobbar ju också i bland när de ringer har ett arbete som gör att jag i bland arbaeter hem i från eller på andra platser måste fara runt lite på olika ställen har däörför inte alltid papper och penna i högsta hugg direkt.
    ok... men de tillfällen du har möjlighet att anteckna det så gör det... o ta sen reda på numret till dem o be att få tala med chefen där sen...

    hoppas det löser sig för dej...
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 10 Mar 13:01
    #19
    CuteElliz skrev 2010-03-10 12:59:30 följande:
    ok... men de tillfällen du har möjlighet att anteckna det så gör det... o ta sen reda på numret till dem o be att få tala med chefen där sen...hoppas det löser sig för dej...
    Hoppas även jag är så trött på denna terror!!
  • Anonym (xxx)
    Äldre 10 Mar 15:36
    #20
    Tussilagan skrev 2010-03-10 12:39:06 följande:
    De kan skicka ut spekulanter men du bestämmer själv om de får komma in, de kan inte kräva att få komma in. De vet det, därför är det bara tomma hot.
    Dom får inte ens gå in.
Svar på tråden Radiotjäns Tv avgifte