• Anonym (lukta­r illa)
    Äldre 16 Mar 13:07
    4386 visningar
    8 svar
    8
    4386

    Luktar ammoniak!!!

    Jar är en 31 årig tjej som på senaste tiden fått väldigt frän svettlukt, luktar ammoniak från armhålen. Inte så att jag svettar mer än tidigare, möjligtvis nattetid har jag hörgre kroppstemperatur men inte mer, dock luktar jag väldigt illa. Någon som vet vad detta kan bero på och hur jag kan få bort det, duschar varje eller varannan dag.

  • Svar på tråden Luktar ammoniak!!!
  • Anatha
    Äldre 16 Mar 13:16
    #1

    Går du på någon diet? Kolla om Ketos: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ketos_(metabolt_tillst%C3%A5nd)

  • Äldre 16 Mar 13:17
    #2
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Ketos_(metabolt_tillst%C3%A5nd)
    ♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
  • Äldre 16 Mar 13:17
    #3
    Anatha skrev 2010-03-16 13:16:41 följande:
    Går du på någon diet? Kolla om Ketos: sv.wikipedia.org/wiki/Ketos_(metabolt_tillst%C3%A5nd)
    haha du var snabbare än mig =)
    ♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
  • fjonka­n
    Äldre 16 Mar 13:20
    #4

    Ammoniak kan det väl även lukta om man har diabetes har jag för mig.


    Jag äter därför finns jag...................
  • Anonym (lukta­r illa) Trådstartaren
    Äldre 16 Mar 13:22
    #5

    ingen diet eller diabetes för min del. Däremot har jag underfunktion av sköldkörteln, kanske skulle det kunna vara det?

  • fjonka­n
    Äldre 16 Mar 13:30
    #6
    Anonym (luktar illa) skrev 2010-03-16 13:22:31 följande:
    ingen diet eller diabetes för min del. Däremot har jag underfunktion av sköldkörteln, kanske skulle det kunna vara det?
    Det kanske kan vara en orsak. Kolla med vårdguiden eller din vårdcentral för man ska ju inte lukta ammoniak,tror att det är tecken på obalans i kroppen.
    Jag äter därför finns jag...................
  • Äldre 16 Mar 19:14
    #7
    Anonym (luktar illa) skrev 2010-03-16 13:22:31 följande:
    ingen diet eller diabetes för min del. Däremot har jag underfunktion av sköldkörteln, kanske skulle det kunna vara det?

    Om du ökat dosen på Levaxin nyligen kanske kroppen förbränner mer än vanligt... eller nåt?
    ♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
  • Anonym (tröja­n?)
    Äldre 19 Mar 23:12
    #8

    Luktar det i armhålan eller är det tröjan som luktar ammoniak? Kläder som fått svettfläckar i armhålan kan lukta ammoniak så fort det kommer svett i dem även fast man tvättat plagget. Anledningen till detta är att det blir bakterier i plagget som inte försvinner helt om man inte tvättat i minst 60 grader.
    Om så är fallet så kan man blötlägga plagget med ättika och sedan tvätta i minst 60 grader och då kan man bli kvitt problemet.

Svar på tråden Luktar ammoniak!!!