• Det ljuva livet
    Äldre 17 Mar 20:35
    39132 visningar
    24 svar
    24
    39132

    Sovpåse, blir inte armarna kalla?!

    Sonen som strax blir ett år sparkar av sig täcket på nätterna, så jag funderar på att köpa en sovpåse till honom.

    Men hur blir det med armarna? Han har ju självklart pyjamas på sig men vi har det väldigt kallt i sovrummet. Själv skulle jag aldrig ligga med armarna utanför täcket!

    Hur har ni gjort?


  • Svar på tråden Sovpåse, blir inte armarna kalla?!
  • Stinky
    Äldre 17 Mar 20:36
    #1

    Vill du koka honom levandes, eller?

  • Äldre 17 Mar 20:37
    #2

    Jo, jag har p en långärmad body med....Det är ett av dom bästa köpen vi har gjort!!
    Köpte på Ikea.
    Det behövs inte täcke över hennes armar.


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Äldre 17 Mar 20:37
    #3

    Pyjamas under hade inte funkat...Det hade blivit för varmt...


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Chocol­at 80
    Äldre 17 Mar 20:38
    #4

    Känns det inte som att en 1-åring är för stor för en sovpåse? Min tjej som nu är 18 månader har alltid levt runt i sängen när hon sover så fort hon kunde börjar röra sig.
    Hon sover heller aldrig med täcke, ingen idé att lägga på ett ens.
    Kan ni inte köpa en lite kraftigare pyjamas om er son nu blir kall?


  • Äldre 17 Mar 20:39
    #5

    Jag har funderat på samma sak när det gäller de där sovpåsarna som är som ett "ihopsytt-vaderat-nattlinne"... Annars verkar det smarta tycker jag!

  • Äldre 17 Mar 20:39
    #6

    Definitivt inte...Hon kan tillochmed röra sig i den, ställa sig upp med mer...
    Hon fick sin runt sin 1årsdag...


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Miss Maya
    Äldre 17 Mar 20:39
    #7

    Fast han blir ju ännu kallar om han sparkar av sig täcket?...

    Jag brukar ha öppet fönster och ganska svalt när vi sover, men dottern har fram tills nu vägrat täcke. Nu vill hon ha det på sig när hon somnar, men på natten sparkar hon av sig och blir irriterad om jag lägger det på henne. Hon verkar trots allt vara ganska varm. Men det där varierar ju från barn till barn också.

    Fast finns det sovpåsar för ettåringar? Dottern är 1 1/2 och hon skulle få frispel om jag försökte placera henne i en sovpåse.

  • Äldre 17 Mar 20:41
    #8

    Här har täcket åkt av sen sonen kunde börja röra på sig.Han e väldigt varm av sig.När jag kikar till honom så lägger jag bara täcket upp till magen,men de e borta till nästa gång.
    En bra pyamas å så e de problemet löst.
    Små barn kan inte reglera värmen smo vi större kan,så bulta inte på barnet en massa värme.

  • Äldre 17 Mar 20:42
    #9

    Ja, det finns sovpåsar till ettåringar...Ikea har 0-6, och kanske nån imellan, och 12-18 (möjligen att det är 6-18, är inte säker.)


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Äldre 17 Mar 20:45
    #10

    Sånt här bäddset? Täket sitter fast med blixtlås i lakanet.
    www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=264598&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Svar på tråden Sovpåse, blir inte armarna kalla?!