• Äldre 18 Mar 08:21
    22263 visningar
    17 svar
    17
    22263

    Sparkcykel, två eller tre hjul till 3åring??

    Tjena!

    Min dotter fyller snart 3 år o hon vill så gärna ha en sparkcykel. Jag hade tänkt o köpt en vanlig sparkcykel en sådan med ett hjul fram o ett bak..
    Men igår lånade hon en kompis sparkcykel som har ett hjul fram o två bak så den inte välter liksom....
    Hon kunde få upp bra fart på den o det va bara andra ggn hon testade en sådan, så glad hon blev som kunde nu!!! =)

    Men är det en sparkcykel med 3 hjul jag ska köpa till henne nu??

    Någon som har någon bra länk till någon sida om sparkcyklar? Eller någon bra sida till inte allt för dyra sparkcyklar? :)

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Sparkcykel, två eller tre hjul till 3åring??
  • Äldre 18 Mar 08:24
    #1

    BR leksaker kanske har?

  • Äldre 18 Mar 08:29
    #2

    barnens hus har. Brukar ligga allt från 299:- till 499:- de med tre hjul. Tror nog att du bör satsa på den sådan. När de är 4år så har de ju mer balance då skulle jag kört på två hjul men inte innan dess.

  • Äldre 18 Mar 08:29
    #3
  • Äldre 18 Mar 08:31
    #4

    Min 4 åring klarar inte av den med 2 hjul ennu, kanske i sommar...

    Han ahr en med tre hjul...Testa med henne i en affär...


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Äldre 18 Mar 08:33
    #6
    Waersta skrev 2010-03-18 08:29:21 följande:
    Är det en springcykel Du menar? www.roligaleksaker.com/images/2009/springcyke...
    nej en vanlig sparkcykel..
  • Äldre 18 Mar 08:35
    #7

    visste inte att br hade en sådan bra hemsida..

    www.br-leksaker.se/produkter/cars-sparkcykel-med-3-hjul-1/

    vanlig sparkcykel... här e en med tre hjul.

    står ju där också åldern... :)

  • Hunnyb­unny
    Äldre 18 Mar 10:22
    #8

    Min son ska få en sparkcykel när han fyller tre, men en med två hjul.

    Han körde runt på en i somras (när han var två) med två hjul och det gick hur bra som helst. Lagom fort!

    Skulle han ha en med tre hjul skulle han inte få öva på balansen och det skulle gå alldeles för fort...

  • Äldre 18 Mar 10:29
    #9

    vår son var 3 när han fick med två hjul, det var lagom.

  • Jag älskar Flora
    Äldre 18 Mar 10:39
    #10

    Jag tycker två hjul är litet väl tidigt för en treåring. Men det beror ju på barnet förstås. Men min dotter har fått en med två hjul nu och det skulle aldrig funkat innan (hon har precis fyllt fem).

  • Äldre 19 Mar 08:00
    #11

    ja jag har tänkt på det där med o öva balansen.. är det inte "bättre" med bara två hjul då?
    men får väl ta med henne så får hon testa ..

  • Hunnyb­unny
    Äldre 19 Mar 16:54
    #12

    Tycker absolut att du ska ta med henne så hon får prova. Då vet du ju definitivt vad hon ska ha! Och jag menade att två hjul var bättre för att få öva på balansen...

  • Äldre 20 Mar 14:00
    #13

    2 hjul har vår son. Han är 4½ år. De lär sig snabbt att hålla balansen.

  • Tant Green
    Äldre 21 Mar 20:06
    #14

    Vid 3,5 år klarade min tjej hyfsat av en med 2 hjul. Jag tyckte det gick "lagom" bra, med tre hjul är det ju större risk att de får upp farten mer än de egentligen behärskar, bättre att det är lite vingligt och långsamt i början.

  • MariaK­sk88
    Äldre 22 Mar 10:02
    #15

    Jag tror också de lär sig hur det funkar med två hjul, och bättre att de får öva balansen :)

  • 060102 Ronja
    Äldre 22 Mar 12:52
    #16

    min dotter har med 3 hjul skit bra är den. tror att 3 åringa behöver lite extra hjälp med balansen, men nu är hon 4 så nu tillsommaren blir det 2 hjul och övning på cykel utan stödhjul:D

    BR köpte jag min dotters sparkcykel hellokitty 400kr

  • Äldre 22 Mar 15:56
    #17

    Beror väl lite på hur "modig" hon är.

    Alexander fick en med 3 hjul när han var runt 3 år tror jag. Gud va den var tråkig... inge spännande alls, man fick inte upp nån bra fart heller. Dessutom hade ju grannkompisen en med 2 hjul.

    Det var bara att köpa en ny... en med 2 hjul

    Dom lär sig URSNABBT att hitta balans o broms.. övning ger färdighet.

    Jag hade satsat på en med 2 hjul... hand o knäskydd (till att börja med) och en bra hjälm

Svar på tråden Sparkcykel, två eller tre hjul till 3åring??