• Äldre 19 Mar 12:59
    28076 visningar
    54 svar
    54
    28076

    Hur bra är Vincent skor och Kavat???

    Ska köpa skor till vår lille 1-åring som har börjat gå. Var inne på Vincent shoe igår och såg ett par "lära sig att gå" skor. Expediten var supertrevlig och dom hade massor med fina skor där. Priset är ju lite högre, men samtidigt är det ju skinn skor så då är dom ju lite dyrare.

    Undrar om det är någon som har köpt Vincent skor och vad ni tycker om dom?? Är dom hållbara och så bra som det sägs?? Är Kavat eller Pax bättre??


    ♥ ♥ (¯`°?.¸♥ Vår älskade Leo kom 090301 ♥¸.?°´¯) ♥ ♥
  • Svar på tråden Hur bra är Vincent skor och Kavat???
  • UBJ
    Äldre 19 Mar 13:00
    #1

    Jag är mest nöjd med Ecco-skor. Dyra dock... Vincent helt okej i mitt tycke. Kavat har jag varit för snål för att köpa .

  • Äldre 19 Mar 13:02
    #2

    Vincent är OK, Kavat superbra tycker jag.

  • Äldre 19 Mar 13:03
    #3

    kavat är kanon!

  • Äldre 19 Mar 13:03
    #4

    Det beror väl på hur ens ekonomin ser ut . Vi har inte valt att lägga ner stora pengar på skor som är urvuxna 3 månader senare .

  • Äldre 19 Mar 13:08
    #5

    Jag har bara haft Kavat till mina barn o vet ingent om Vincent. Men Kavat är super! Behöver inte kosta så mkt om man får tag på rea eller ellos tex med 50% rabatt på valfri vara och liknande. För mig är skor det viktigaste "klädesplagget" då dåliga skor kan ge stora problem med rygg och annat som vuxen, så oavsett så prioriterar jag bra skor
    .


    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Äldre 19 Mar 13:09
    #6

    till lilltjejen ska jag köpa att par kavat till våren. de har en modell som är lite högre upp mot ankeln eller hur jag ska förklara,

    till större tjejen köper jag "billigare" skor och det får även minsting efter dessa kavat.

    dock kommer jag att köpa kavat vinterkängor då de är det bästa dottern haft. aldrig kall eller blöt om fötterna.

  • Äldre 19 Mar 13:25
    #7

    Jättebra att höra vad ni tycker eftersom jag inte vet något om barnskor alls.

    Hur mycket dyrare är Kavat skor egentligen??

    UBJ och Miis Piis - Ni skriver att Vincent är ok, går skorna sönder lätt? varför är Kavat så mycket bättre??

    Ska ut på stan imorgon och titta på skor, då ska jag även kolla in Ecco och Kavat.


    ♥ ♥ (¯`°?.¸♥ Vår älskade Leo kom 090301 ♥¸.?°´¯) ♥ ♥
  • Äldre 19 Mar 13:27
    #8
    Linastrumpan skrev 2010-03-19 13:08:54 följande:
    För mig är skor det viktigaste "klädesplagget" då dåliga skor kan ge stora problem med rygg och annat som vuxen, så oavsett så prioriterar jag bra skor.
    Jag tycker också att det är viktigt med riktiga skor.
    ♥ ♥ (¯`°?.¸♥ Vår älskade Leo kom 090301 ♥¸.?°´¯) ♥ ♥
  • Äldre 19 Mar 13:27
    #9
    twix skrev 2010-03-19 13:25:29 följande:
    Jättebra att höra vad ni tycker eftersom jag inte vet något om barnskor alls. Hur mycket dyrare är Kavat skor egentligen??UBJ och Miis Piis - Ni skriver att Vincent är ok, går skorna sönder lätt? varför är Kavat så mycket bättre??Ska ut på stan imorgon och titta på skor, då ska jag även kolla in Ecco och Kavat.
    vi bor ganska nära kumla där kavat har sin fabriksförsäljning och där kan man spara runt 150kr på att köpa på plats.
  • Äldre 19 Mar 13:28
    #10
    twix skrev 2010-03-19 13:25:29 följande:
    Jättebra att höra vad ni tycker eftersom jag inte vet något om barnskor alls. Hur mycket dyrare är Kavat skor egentligen??UBJ och Miis Piis - Ni skriver att Vincent är ok, går skorna sönder lätt? varför är Kavat så mycket bättre??Ska ut på stan imorgon och titta på skor, då ska jag även kolla in Ecco och Kavat.
    Jag har inte jättestor erfarenhet av Vincent, så jag kanske inte kan uttala mig riktigt. Just nu har jag iaf Vincent Cherrox till båda pojkarna. De föredrar dessa skor framför sina andra, och de är mysiga och varma. MEN, de är svinhala, trots att de är nya! Förstår inte varför, om det är sulan som är för hård eller så.
    Här i Sundsvall är det isigt långt in på våren, och då är det ju otäckt med hala skor. Enda tiden de kan användas är ju isf på hösten.

    Men har man ingen is eller snö så är de jättebra!
Svar på tråden Hur bra är Vincent skor och Kavat???