• Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25
  • EnSvårOchJobbigGrej

    Kotletter i ugn med soya och sambal. Ris till det och svartvinbärsgelé.

    4 Kotletter
    3 dl grädde
    1-2 tsk sambal
    2-3 msk soya

    Kotletter i form, blanda grädde, soya och sambal. Häll gräddblandingen över kotletterna, helst ska det täcka. 1,5 timme i ugnen. Väldigt smidigt och gott om man har tiden att vänta.

  • Ari Gold

    Jag ska göra potatismos smaksatt med jordärtskocka (egen skörd både och).


    Till det ska vi äta entrecot (ekologisk).


    Imorgon blir det tacos på ungarnas begäran. Den ekologiska varianten förståss utan femtioelva skumma tillsatser och en dl socker i påsen.


  • SötaSarah

    Ensam hemma då sambon jobbar och kommer hem runt kl 22, så för mig blev det korvstroganoff och ris som jag gjorde "storkok" av igår och hade även till lunch idag och nu till middag då ;)

    Blir lite räkmackor när sambon kommer hem om jag orkar hålla mig vaken, nygravid och trött! Kanske tar och sover en tupplur nu så jag vaknar till idol och kan äta räkmacka sen?! Smart :D He he!

  • Candis

    Nu blir det panerad skinksnitzel med friterad potatis o gräddsås, o smörstekt svamp o gele.


    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • shitvadjaghatar
    Bonanza skrev 2010-10-29 16:20:00 följande:
    Är ensam hemma med vilda barn, en värkande kropp och gravidtrötthet. Så idag blir det hemmagjord pizza, enklast möjliga! Lite chevre och andra godsaker på så blir det lite roligare.

    Imorgon däremot blir det godare mat. Då ska vi ha gäster och ska bjuda på:

    Parmesankorgar med hemgjord skagenröra
    Kycklingfilé med rosépepparsås och potatisgratäng
    Philadelphiacheesecake

    Jesus, enklast möjligast?
    Jag var ensam med kidsen och gravid i onsdags och då skickade jag äldsta till pizzerian i spöregnat

    Nu, om 2 minuter ska vi i allafall äta lasagne, men utan muskotnöt så maken är alldeles förkrossad.
  • levandecharader

    En härlig fisk och skaldjursgryta blev det här idag, med hembakat bröd och västerbottenost till.

  • levandecharader

    Jaha så är det en ny dag igen med nya måltider att planera
    Idag är jag och barnen ensamma hemma och viljorna spretade åt alla håll men tillslut
    kunde vi enas om helstekt lammfilé med couscoussallad med massor av färska och rostade
    grönsaker, chevré eller fetaostkräm och lite annat smått och gott. Vi ska till hötorgshallen
    och handla på oss goda korvar, ostar och annat till lite kvällsgott.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25