• peach1
    Äldre 30 Mar 07:41
    5818 visningar
    6 svar
    6
    5818

    Deklaration- slutskattebesked - rotavdrag

    Hej!

    Fick deklarationen igår. Gjort rotavdrag på ca 50.000 kr mellan perioden 1/1-31/6 -09. Skickde in så det kom till skatteverket 2010-02-18. ´

    Undrar när man ser slutsakttebesked hur mycket jag får tillbaka. Det beloppet som står i deklarationen jag fick igår är väl utan rotavdrag-pengarna jag ska få tillbaka?

    Någon som är klok på detta?

  • Svar på tråden Deklaration- slutskattebesked - rotavdrag
  • Kazeer
    Äldre 30 Mar 08:20
    #1

    Är det pappersversionen av deklarationen eller den på Internet du menar?

    I pappersversionen finns en preliminär skatteuträkning och där kan du läsa hur mycket du får tillbaka (inkl rotavdrag).

    Den preliminära skatteuträkningen finns även på Internet och där är också rotavdraget inkluderat i den summa som står på raden med beräknat belopp att få tillbaka.

    Detta gäller i alla fall för rotavdrag gjorda efter 1 juli. Är det rotavdrag för arbeten före 30 juni, måste du själv ansöka om rotavdrag.


    Oskar 2010.01.02 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • peach1
    Äldre 30 Mar 08:39
    #2

    Tack för svar!

    Jag har skickat in ansökan om rotavdrag före 1 juli, det är dom pengarna jag undrar när man ser hur mycket man får tillbaka?

  • golden­voice
    Äldre 30 Mar 08:46
    #3

    Hej, jag är i samma situation och har kontaktat Skatteverket som säger att de uppgifterna kommer att finnas med på slutdeklarationen som man får i juni (om man har vanlig deklaration). Om man vill veta ungefär hur mycket man totalt får tillbaka på skatten, så ska man använda internetdeklarationen och själv fylla i storleken på det beloppet som man har sökt ROT-avdrag för. 

    Jag kan tycka att det är lite drygt att dom inte inkluderar avdraget på själva deklarationsblanketten, trodde att det var poängen med att skicka in det före den 18 feb...

    Ha en fortsatt trevlig dag! 

  • peach1
    Äldre 30 Mar 09:32
    #4

    Tack för svar! Du var snabb med att kontakta skatteverket{#lang_emotions_smile}

    Jag vet, känns drygt. Man är ju så nyfiken på exakt belopp..

  • stinas­tar
    Äldre 8 Apr 13:24
    #5

    Hej!


    Jag skickade in blanketterna efter den 18 feb, någon som vet när man får pengarna då?
  • Söta Nasse
    Äldre 9 Apr 15:08
    #6

    innan 1 feb skulle man ha skickat in papprena för att vara garanterad pengarna innan midsommar. Man måste då även deklarera via nätet.

    Jag skickade in de i mitten på juni, men de har tydligen blivit liggande någonstans på skatteverket innan de registrerats då de satt ankomstdatum till 17/2


    ♥ Lägenheten är typ färdigrenoverad nu ♥
Svar på tråden Deklaration- slutskattebesked - rotavdrag