• mammas små
    Äldre 30 Mar 21:31
    6964 visningar
    9 svar
    9
    6964

    Vad händer när dagarna hos a kassan tar slut?

    Jag har fått mina 300 dagar som man får från a.kssan.
    Blev arbetslös 2006, födde en dotter 2006 på våren, hann stämpa ca 3 månader
    2008 i januari var jag åter igen på arbetsmarknade för att söka jobb, inget napp endast ett extra jobb på 2 månader. 2008 i septemver fick jag mitt andra barn som jag var hemma med till feb i år.
    Jag har ca 70 dagar kvar... kommer att få ytterliggare 150 eftersom jag har barn under 18 år.
    MEN vad händer om jag efter dessa dagar inte får ett jobb??
    Vad lever jag på då?? Vad gör man om man söker och söker jobb utan framgång. ??
    Hur kommer vi att ha mat på boret?

  • Svar på tråden Vad händer när dagarna hos a kassan tar slut?
  • mammas små
    Äldre 31 Mar 07:34
    #1

    HJÄLP ingen som kan hjälpa mig?????

  • Tussil­utt
    Äldre 31 Mar 07:37
    #2

    Du kommer att få söka socialbidrag och leva på existensminimum om du saknar jobb vid det laget eller hamna i någon arbetsmarknadspolitisk åtgärd som ger nya stämplingsdagar...

  • skorpi­onen80
    Äldre 31 Mar 07:45
    #3
    Tussilutt skrev 2010-03-31 07:37:13 följande:
    Du kommer att få söka socialbidrag och leva på existensminimum om du saknar jobb vid det laget eller hamna i någon arbetsmarknadspolitisk åtgärd som ger nya stämplingsdagar...
    Vad finns det för åtgärder som ger nya stämplingsdagar?

    Vad jag hört så blir du inte utan dagar om du skött dig. Du får nya alt placeras i en annan grupp med coach (?) som hjälper dig i jobbletandet.
  • About golden years
    Äldre 31 Mar 07:46
    #4

    Man hamnar i jobb och utvecklingsgarantin och får pengar från försäkringskassan istället. Mer om den kan du goggla om.

  • About golden years
    Äldre 31 Mar 07:47
    #5
    Tussilutt skrev 2010-03-31 07:37:13 följande:
    Du kommer att få söka socialbidrag och leva på existensminimum om du saknar jobb vid det laget eller hamna i någon arbetsmarknadspolitisk åtgärd som ger nya stämplingsdagar...
    Du har fel, hon behöver inte söka socialbidrag utan hamnar i jobb och utvecklingsgarantin.
  • mammas små
    Äldre 31 Mar 08:16
    #6
    About golden years skrev 2010-03-31 07:47:35 följande:
    Du har fel, hon behöver inte söka socialbidrag utan hamnar i jobb och utvecklingsgarantin.
    Vad innebär jobb och utvecklingsgaranti?
    Känner att jag vill veta min framtid.. Jag söker förbrillt jobb :(
  • About golden years
    Äldre 31 Mar 08:48
    #7
  • mammas små
    Äldre 31 Mar 11:15
    #8
    About golden years skrev 2010-03-31 08:48:18 följande:
    www.ams.se/admin/Documents/faktablad/job_sok....
    TACK!

    Vet du vad man får för bidrag under bidragsgarantin? Är det samma som a-kassan?
  • About golden years
    Äldre 31 Mar 12:46
    #9
    mammas små skrev 2010-03-31 11:15:22 följande:
    TACK! Vet du vad man får för bidrag under bidragsgarantin? Är det samma som a-kassan?
    Samma som lägsta nivån i a-kassan tror jag. Men det får du kolla noggrannare.
Svar på tråden Vad händer när dagarna hos a kassan tar slut?